Search
Close this search box.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

آخرین مطالب خواندنی

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند یکی از راهکارهای بسیار خوب برای مهاجرت به این کشور است که امروزه بسیاری از افراد تلاش می کنند تا از این طریق اقامت کشور کانادا را دریافت کنند. اگر شما به خوبی با شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند آشنایی نداشته باشید نمی توانید به راحتی ویزای خود را دریافت کنید و در نتیجه برای مهاجرت به این کشور با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. البته که بهترین کار این است که از یک مشاور مهاجرتی در این زمینه کمک بگیرید ، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه بدست آورید.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر در دنیا است که امروزه بسیاری از ایرانیان نیز تابعیت این کشور را دریافت کرده اند و به همین علت نیز بسیاری از ایرانیان در حال حاضر علاقه مند هستند تا به این کشور مهاجرت کنند. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ها مهاجرت به کشور کانادا از طریق تولد فرزند است. در این روش اگر فرزند شما تابعیت کشور کانادا را داشته باشد شما با گذراندن مراحلی می توانید ویزای دائم این کشور را دریافت کرده و به کانادا مهاجرت کنید. البته نکته ای که در این جا وجود دارد این است که شما در زمان طی کردن مراحل مربوط به دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید که در ادامه این نکات را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

فرزند ما چگونه تابعیت کانادا را دریافت می کند؟

کشور کانادا یکی از کشورهایی است که در خصوص اقامت نوزادان بر اساس اصل خاک عمل می کند. اگر با این اصل آشنایی ندارید باید بدانید که کشورهایی مانند کانادا که به این اصل عمل می کنند اگر کودک شما در خاک آنها متولد شوند به طور خودکار کودک شما را به عنوان یک شهروند این کشور می شناسند و دیگر نیازی نیست که شما اقدام به دریافت ویزا برای فرزند خود کنید. به همین علت است که امروزه بسیاری از افراد تلاش می کنند تا فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند تا بعدها بتوانند از این امتیاز استفاده کرده و ویزای دائمی کشور کانادا را دریافت کنند. بنابراین اگر کودک شما در کشور کانادا به دنیا بیاید نیازی نیست که هیچ اقدامی برای دریافت تابعیت فرزند خود انجام دهید و فرزند شما به طور خودکار یک شهروند کانادایی خواهد بود.

آیا والدین هم میتوانند از طریق تولد فرزند اقامت بگیرند ؟

مهاجرت والدین به کانادا

خیر، متولد شدن فرزند و دریافت اقامت این کشور توسط فرزند هیچ ارتباطی با والدین ندارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید زمانی که فرزند شما در خاک کشور کانادا متولد می شود می تواند از مزایای بسیار زیادی مانند حق اقامت کانادا، حق سفر به این کشور بدون نیاز به دریافت ویزا، دریافت حق تحصیل رایگان در این کشور و …. برخوردار می باشد ولی نکته ای که وجود دارد این است که هیچ یک از والدین نمی توانند از این مزایا بهره مند شوند و برای این که بتوانند وارد خاک کشور کانادا شوند باید اقدام به دریافت ویزای موقت این کشور کنند. حال ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که با توجه به این شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند به چه شکل امکان پذیر است؟ در بخش های بعدی بیشتر در این خصوص صحبت می کنیم.

همچنین بخوانید: ساده ترین راه اخذ اقامت کانادا

 

اخذ اقامت کانادا از طریق فرزند چگونه است؟

برای مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند در این کشور فرزند شما که در کانادا متولد شده است باید به 18 سال برسد. بعد از 18 سالگی فرزند شما می تواند برای شما اسپانسرشیپ شود و شما را دعوت به اقامت به این کشور کند. در ادامه با داشتن این دعوت نامه شما هم می توانید به سفارت کشور کانادا مراجعه کنید و تقاضای دریافت ویزای دائم این کشور را به سفارت کشور کانادا ارائه دهید. یکی از نکات بسیار جالبی که در این خصوص باید بدانید این است که فرزند شما حتی می تواند برای پدر بزرگ و یا مادر بزرگش نیز اسپانسرشیپ شود و آنها را دعوت به اقامت در کشور کانادا کند. این موضوع باعث شده است تا در سال های اخیر بسیاری از افراد تلاش کنند تا فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورند.

همچنین بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

 

شرایط اسپانسرشیپ شدن چیست؟

به طور کلی برای این که یک شخص بتواند اسپانسرشیپ شخص دیگری برای دریافت اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند شود باید شرایطی را داشته باشد که در این بخش به بررسی این شرایط می پردازیم.

اولین شرط اسپانسرشیپ شدن این است که فرد اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشد و به عنوان شهروند کانادا شناخته شود که فرزندی که در کشور کانادا به دنیا آمده است این شرایط را دارا است. شخصی که قصد اسپانسرشیپ شدن را دارد باید سوپر ویزای کشور کانادا را نیز داشته باشد تا بتواند برای سایر افراد دعوت نامه ارسال کند. یکی از نکات بسیار مهمی که تعداد زیادی از افراد به آن توجه نمی کنند این است که شخصی که اسپانسرشیپ می شود باید از نظر مالی توانایی پشتیبانی از اعضایی که دعوت می کند را داشته باشد. آخرین شرایط برای اسپانسرشیپ شدن فرزند نیز این است که باید توانایی تامین نیازهای اولیه والدین و یا پدربزرگ و مادر بزرگ خود را داشته باشد.

 

هزینه های تولد فرزند در کانادا چقدر است؟

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

درست است که کانادا از قانون خاک تبعیت میکند و هر کودکی که در این کشور به دنیا می آید جدای از بحث پدر یا مادر خود میتواند یک شهروند کانادایی به حساب بیاید ، اما این مورد را هم باید در نظر بگیرید اگر برای زایمان و تولد فرزندتان به کانادا میروید هزینه های بیمارستانی و درمانی برای افرادی که بیمه ندارند در این کشور بسیار بالاست!

هزینه ویزیت پزشک در کانادا در سال 2020 حدودا بین 100 تا 150 دلار کاناداست.

هزینه زایمان طبیعی بین 5000 تا 8000 دلار کانادا است.

هزینه سزارین بین 10.000 تا 12.000 دلار کاناداست.

هزینه سونوگرافی هم حداقل 300 دلار کاناداست.

این مطلب را به اشتراک بگذارید