Search
Close this search box.

سرمایه گذاری در انتاریو

سرمایه گذاری در انتاریو

آخرین مطالب خواندنی

سرمایه گذاری در انتاریو

سرمایه گذاری در کانادا از شیوه های مناسب و مطمئن مهاجرتی در حال حاضر محسوب می شود. انتاریو یکی از ایالت های مهاجرپذیر کشور کانادا جهت سرمایه گذاری مطمئن، برای آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را دارند، به شمار می آید.

ویزای سرمایه گذاری Owner-operator برای کارآفرینان خارجی / صاحبان مشاغل آزاد انتاریو در شرق کانادا که پرجمعیت ترین استان کانادا و همچنین قطب اقتصادی این کشور محسوب می شود. مرکز انتاریو شهر تورنتو و شهراتاوا پایتخت این استان می باشد.

کانادا تقریباً در سال 2019 از 340،000 اقامت دائم جدید استقبال کرد که بالاترین تعداد در بیش از یک قرن گذشته است. ایالات متحده با تقریباً نه برابر جمعیت ، در آن سال 577،000 اقامت دائم را پذیرفت. بیشترین سهم اقامت دائم جدید کانادا از هند بود و بسیاری از افراد متخصص ماهر بودند. علاوه بر این ، کانادا سال گذشته حدود هشتصد هزار کارگر موقت و دانشجوی بین المللی پذیرفته است.

مدتهاست که ایالت انتاریو مقصد اصلی مهاجران بوده است. در سال 2019 ، این استان 45 درصد از ساکنان دائمی جدید را در خود جای داده است که اکثر آنها در اطراف تورنتو ، بزرگترین شهر کانادا ساکن شده اند.

دولت فدرال و استانی کانادا برنامه های مختلفی برای مهاجران تجاری به کانادا ابداع کرده است. تجار بین المللی که قبلاً مایل به مهاجرت به کانادا بودند ، قبل از اینکه به فکر ایده ای برای تجارت جدید یا فعلی بیفتند ، مجبور به گذراندن مراحل پیچیده مهاجرت بودند.

بیشتر داوطلبان باید با اجازه کار موقت شروع کنند و پس از تأیید استان ، برای پذیرش اقامت دائمی اقدام نمایند. این برنامه ها تحت سهمیه عمل می کنند و غالباً داوطلبان نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارند.

شرایط سرمایه گذاری به روش Owner-operator

برای سرمایه گذاری در انتاریو به عنوان روش Owner-operator، سرمایه گذار خارجی باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • تجربه مدیریت قابل تأیید داشته باشد.
  • داشتن دارایی کافی برای خرید تجارت هدفمند.
  • مهارت زبانی.
  • بیش از 50٪ سهام را در اختیار داشته باشد.
  • مالکیت سهام به خودی خود تضمین نمی کند که یک تبعه خارجی به عنوان صاحب بهره بردار صلاحیت داشته باشد. پیشنهاد اشتغال باید به یک سرمایه گذار خارجی داده شود که به طور فعال در مدیریت تجارت مشارکت داشته باشد. این امر با بررسی قصد اتباع خارجی برای اداره مشاغل و همچنین تجربه قبلی در مدیریت یا اداره مشاغل ارزیابی خواهد شد.
سرمایه گذاری در انتاریو

برنامه های مهاجرتی دولت فدرال مانند برنامه آزمایشی سرمایه گذار مهاجر (IIVC) و برنامه ویزای شروع به کار ، افراد با ارزش خالص بالا و افراد با ارزش خالص در سطح متوسط را هدف قرار داده است. به دلایل مختلفی از جمله بالا بودن نیاز ، این برنامه ها برای تجار ثروتمند در سراسر جهان جذاب نبودند ، در حالی که گزینه هایی به سرمایه گذار بالقوه و علاقه مند برای ورود به کانادا نمی دادند.

انواع ویزای سرمایه گذاری صاحبان اپراتور

 در بحث سرمایه گذاری در انتاریو، دو نوع ویزای کار وجود دارد که برای صاحبان اپراتورها مناسب هستند:

1. ویزای کار Owner-operator براساس تاییدیه سازمان LMIA

ویزای کار Owner-operator تحت عنوان برنامه تحرک بین المللی

در ادامه به اولین گزینه برای دریافت ویزای کار به عنوان Owner-operator می پردازیم.

 ویزای کار Owner-operator فدرال با تاییدیه سازمان LMIA ورود تجار خارجی را آسان می کند و مشاغلی را در کانادا به راحتی و بدون رعایت شرایط و رویه های سخت دنبال می کند.

طبق این سیاست ، سرمایه گذار خارجی می تواند مجوز کار را پس از فروش و انتقال به تبعه خارجی ، از اکثریت مالکیت مشاغل موجود و سودآور کانادایی دریافت کند.

سیاست روش Owner-operator یک برنامه رسمی مهاجرت نیست. در عوض این یک اجازه کار است که تحت برنامه کارگر موقت خارجی فدرال (TFWP) صادر می شود. هیچ سهمیه سالانه در مورد تعداد اجازه کار قابل صدور وجود ندارد.

آخرین قوانین حاکم بر صاحبان مشاغل جدید تحت برنامه TFW توجه قابل توجهی از سرمایه گذارمحلی و بین المللی را به بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران تجارت خارجی جلب کرده است.

پس از پذیرش مجوز کار ، داوطلبان می توانند در مراحل بعدی ، تحت بسیاری از برنامه های مهاجرتی ، برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این می تواند شامل برنامه کارگر ماهر فدرال ، تحت سیستم Express Entry یا تحت جریان مهاجرت تجاری استانی (PNP) باشد.

سرمایه گذاری در انتاریو

روند کار چگونه است؟

برای سرمایه گذاری در انتاریو، سرمایه گذار خارجی یک تجارت را برای خرید مشخص می کند.

بازار کار (LMIA) همراه با یک طرح تجاری مناسب ارائه و ارزیابی می شود.

پس از صدور نظر مثبت LMIA ، سرمایه گذار خارجی برای 12-24 ماه مجوز کار موقت قابل تمدید در سطح مدیریت را درخواست می کند.

این روند چقدر طول می کشد؟

پس از یافتن تجارت و شغل مناسب، انجام مراحل درخواست 2-3 ماه طول خواهد کشید. دریافت مجوز کار در بیشتر حوزه های قضایی کمتر از 3 ماه زمان می برد.

چه موقع دارنده اجازه کار می تواند درخواست اقامت دائم کانادا را بدهد؟

در طول سال اول کار در کانادا ، سرمایه گذار خارجی به همراه اعضای خانواده مستقیم می توانند درخواست اقامت دائم کنند در صورتی که تحت یک برنامه مناسب ، یا Express Entry یا یک برنامه نامزدی استانی واجد شرایط شوند. در بیشتر موارد ، روند کار در کمتر از 12 ماه به پایان می رسد.

برای سرمایه گذاری در در ایالت های مختلف کانادا مانند: انتاریو، بیریتیش کلمبیا، کبک و …  به قصد مهاجرت و کسب اقامت دائم کانادا می توانید از مشاوره رایگان تلفنی شرکت بین المللی وست بهره مند شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *