Search
Close this search box.

مهاجرت به شیلی از طریق تمکن مالی (بازنشستگی)

ویزای بازنشستگی شیلی

آخرین مطالب خواندنی

مهاجرت به شیلی از طریق تمکن مالی (بازنشستگی)

تمکن مالی یا به عبارتی ویزای بازنشستگی از آسان ترین شیوه های مهاجرت به شیلی و کسب اقامت موقت محسوب می شود. برای درخواست اقامت دائم ، باید 180 روز اقامت موقت را تکمیل کنید.

لزوما بازنشستگی از معیارهای اصلی و تغییرناپذیر این شیوه به شمار نمی آید. برای دریافت این نوع ویزا،  باید ثابت شود درآمدی ثابت و منظم برای تأمین هزینه های خود و خانواده طی اقامت در شیلی را دارید . حتی هنگامی که در انتظار تأیید ویزا هستید، می توانید درخواست اجازه کار دهید که در این زمینه شرکت وست با وکلا و کارشناسان مجرب روند لازم را طی خواهند کرد.

ویزای بازنشستگی شیلی برای اکثر خارجی ها مستقیم ترین راه مهاجرتی است. معمولاً ویزای بازنشستگی اعطا شده، برای زندگی و کار در شیلی است.  ویزای تمکن مالی (بازنشستگی) به شما امکان می دهد کار کنید، شغلی راه اندازی کنید، در شیلی سرمایه گذاری کنید. یا حتی ساده تر، کاری انجام ندهید. از بین انواع مختلف ویزاهای موجود در شیلی، ویزای تمکن مالی (بازنشستگی) با حداقل شرایطی همراه است و اکثر خارجی ها واجد شرایط این ویزا در شیلی هستند.

شیلی یکی از کشورهای فاقد فساد و با ثبات در قاره آمریکا محسوب می شود. و همچنین یکی از دوستانه ترین کشورها برای کسانی است که قصد مهاجرت یا بازنشستگی دارند.

مهاجرت به شیلی از طریق تمکن مالی

شرایط ویزای بازنشستگی شیلی

نیاز اصلی یک درآمد اساسی دوره ای است که شما را پشتیبانی کند. در میان تنها منابعی که مهاجرت شیلی پذیرفته است:

حقوق بازنشستگی، تأمین اجتماعی، اجاره از املاک و مستغلات، قراردادهای بلند مدت، درآمد بهره، سنوات است که کارشناسان شرکت وست شما را در ارایه و تهیه مدارک شما را همراهی خواهند کرد.

منابع دیگر شما نیز در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال علاوه بر حساب پس انداز بزرگ، سبد سهام یا املاکی که در شیلی دارید، یک چک تأمین اجتماعی کوچک که هر ماه دریافت می کنید به عنوان اثبات داشتن دارایی کافی در نظر گرفته می شود. پس انداز، سهام، دارایی در شیلی یا سایر کشورها، سرمایه گذاری در مشاغل شیلی و غیره از دارایی های ثانویه ای محسوب می شوند.

مهاجرت به شیلی از طریق تمکن مالی

در بیشتر موارد مهاجرت به شیلی، دقیقاً ذکر نمی شود رقم مورد نیاز و تایید  از نظر درآمد ماهانه یا دارایی های دیگر چه مبلغی است. تمام آنچه که گفته می شود، این است که باید برای زندگی در منطقه ای که قصد اقامت دارید، کافی باشد. بنابراین، برای مثال زندگی در Las Condes در سانتیاگو بسیار گران تر از یک شهر کوچک در شیلی جنوبی است. یک قانون کلی در سراسر شیلی این است که شما باید بتوانید حداقل 1000 دلار آمریکا به ازای هر شخص از جمله خود و افرادی که ادعا می کنید به عنوان وابسته اقتصادی هستند، داشته باشید. معمولاً برای داشتن یک سبک زندگی در طبقه متوسط ​​در تقریباً همه مناطق شیلی کافی است. باز هم ، برای زندگی در مناطق ارزان قیمت شیلی مانند مناطق روستایی ، هزینه کمتری لازم است. ممکن است ماهیانه 400 دلار آمریکا در برخی شرایط خاص قابل قبول باشد ، اما به دلیل استقرار در شیلی ، برای هر نفر به طور معمول ماهانه 1000 دلار آمریکا لازم است.

مراحل و اسناد مهاجرت به شیلی

روش صحیح توصیه شده توسط مهاجرت این است که تحت ویزای توریستی منظم به شیلی آمده و سپس با درخواست ویزای بازنشستگی به یک ویزای موقت برای مدت یک سال وضعیت خود را تغییر دهید.

هنگامی که درخواست خود را ارائه دادید و منتظر تأیید ویزای موقت خود هستید، می توانید بدون نیاز به تمدید ویزای توریستی در کشور شیلی بمانید.

لطفا توجه داشته باشید، اتباع برخی از کشورهای در حال توسعه از جمله آفریقا ، خاورمیانه و برخی از کشورهای آسیایی لازم است از طریق کنسولگری شیلی در کشور خود درخواست بدهند.

هنگامی که ویزای موقت یک ساله شما تأیید شد، باید در یک سال، حداقل 183 روز در شیلی بمانید تا بتوانید برای اقامت دائم اقدام کنید. هر روز خارج از کشور ، از زمان اقامت موقت شما کم می کند.

ویزای-بازنشستگی-شیلی2

 بیشترین مدت حضور شما در خارج از کشور 180 روز متوالی است. برای تکمیل این زمان می توانید درخواست یک سال تمدید کنید، اما فقط یک بار. اگر نتوانستید این شرط را برآورده کنید، باید مراحل درخواست را از نو و  اقامت موقت خود را شروع کنید.

بنابراین ، بهتر است پس از شروع مراحل درخواست، برنامه ریزی مناسب برای ماندن در شیلی داشته باشید. پس از تکمیل آن شرایط اقامت موقت ، می توانید برای تغییر وضعیت اقامت دائم اقدام کنید.

کشور شیلی پس از 5 سال این اجازه را به شما می دهد که درخواست پاسپورت و تابعیت دهید.

در رابطه با مهاجرت به شیلی از طریق بازنشستگی با مشاورین شرکت وست در تماس باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *