Search
Close this search box.

خرید ملک در یونان و اخذ اقامت اروپا

خرید ملک در یونان

آخرین مطالب خواندنی

خرید ملک در یونان و اخذ اقامت اروپا

خرید ملک در یونان از راه های مهاجرت به این کشور است. ب

برنامه ویزای طلایی در یونان مسیری مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات جهت اقامت دائم در اروپا محسوب می شود. به دنبال راه اندازی چندین برنامه ویزای سرمایه گذاری اروپا ، این برنامه توسط دولت یونان در سال 2013 برای تشویق سرمایه گذاری در یونان معرفی شد.

یونان کشوری در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا و جنوبی ترین کشور در سرزمین اصلی اروپا می باشد. یونان با مساحت ۱۳۱۹۴۰ کیلومتر

درباره کشور یونان

یونان کشوری در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا و جنوبی ترین کشور در سرزمین اصلی اروپا می باشد. یونان با مساحت ۱۳۱۹۴۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۱۳۰۴۰۰۰ نفر هم اندازه ی انگلیس و ایالت نیویورک است. پایتخت این کشور آتن و آب و هوای آن به طور متوسط ​​مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های خفیف است. یونان کشوری توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. به علت جاذبه گردشگری، جزائر زیبا هر ساله توریست های زیادی به خود جذب می کند.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در یونان

سرمایه 250،000 یورویی برای خرید املاک و مستغلات در یونان مورد نیاز است و این برنامه یونان را به پایین ترین سطح سرمایه گذاری در بین طرح های ویزای اقامت املاک و مستغلات در اروپا تبدیل کرده است. ملک خریداری شده می تواند در هر نقطه از سرزمین اصلی یونان یا جزایر واقع شود، می تواند مسکونی یا تجاری باشد. هر تعداد ملک می تواند با هم ترکیب شود و حداقل سرمایه گذاری 250،000 یورویی را تشکیل دهد. خریداران مشترک می توانند سرمایه گذاری ها را در یک ملک ترکیب کنند.

مراحل درخواست ویزا

مراحل درخواست از زمان سرمایه گذاری تا زمان صدور مجوز اقامت تقریباً 40 روز به طول می انجامد. متقاضی باید قبل از اقدام به دریافت ویزا، سرمایه گذاری در یونان را انجام دهد.

یک برنامه معمولی شامل بازدید 3 یا 4 روزه از یونان برای مشاهده املاک، ملاقات با وکلا و افتتاح حساب بانکی است. درخواست پس از این مرحله را می توان در یونان توسط وکلای و به وسیله وکالت نامه پردازش کرد.

 

خرید ملک در یونان

الزامات مربوط به خرید ملک در یونان

متقاضیان سرمایه گذاری خرید ملک برای پوشش هرگونه اقامت در یونان به سابقه کیفری روشن و بیمه درمانی نیاز دارند. شرط خاصی برای اقامت وجود ندارد و ویزای اقامت پس از پنج سال با حفظ سرمایه می تواند تمدید شود.

هزینه ها

هزینه های دولت، دفاتر اسناد رسمی و وکالت برای خرید ملک و درخواست ویزا حدود 15000 یورو خواهد بود. علاوه بر این 24٪ مالیات بر ارزش افزوده برای پرداخت در یونان برای خرید ملک جدید وجود دارد.

خانواده

اعضای واجد شرایط خانواده شامل همسر و کلیه فرزندان زیر 18 سال می شود. کودکان 18 سال به بالا می توانند در صورت تحصیل و وابستگی واجد شرایط باشند. برنامه اقامت یونان اخیراً به والدین سرمایه گذار و همسر نیز تعمیم داده شده است.

 

مالیات

افراد غیر مقیم یونان از درآمد خود که از یونان اخذ می شود مالیات پرداخت می کنند اما از درآمد خارج از کشور پرداخت نمی کنند. مالیات بر درآمد با نرخ 22٪ شروع می شود. درآمد اجاره بهای ملک در یونان با نرخ هایی از 11٪ تا 33٪ مالیات دریافت می شود.

زندگی و کار در یونان

اجازه اقامت به متقاضی اجازه می دهد در یونان زندگی کند اما کار نکند. اما متقاضی می تواند در یونان تجارت خود را راه اندازی کند.

تابعیت و گذرنامه

متقاضیانی که در یونان زندگی می کنند می توانند پس از هفت سال برای تابعیت و گذرنامه اقدام کنند. هنگامی که متقاضیان تابعیت دریافت می کنند، در صورت عدم نیاز به تمدید ویزا، آن ها می توانند از سرمایه خود استفاده کنند. به دلیل نیاز به اقامت در این کشور، برنامه ویزای طلایی یونان به جای تابعیت از طریق سرمایه گذاری ، یک برنامه سرمایه گذاری اقامت محسوب می شود. اما گزینه شهروندی برای کسانی که متعهد به زندگی در یونان هستند وجود دارد.

خرید ملک در یونان

فواید سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در یونان

متقاضیان حق زندگی در یونان را به دست می آورند اگرچه نیازی به این کار نیست. با داشتن کارت اقامت، همه اعضای خانواده می توانند به راحتی و بدون درخواست ویزا دیگر به منطقه ویزای شینگن اتحادیه اروپا سفر کنند. اگر ساکن ملک را به یک شهروند غیر اتحادیه اروپا دیگر بفروشد، اقامت یونان به سرمایه گذار جدید قابل انتقال است.

برنامه یونان پایین ترین سطح سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را از هر طرح اقامت اروپا ارائه می دهد. همچنین دارای قوانین مطلوب خانوادگی است. مالیات بر املاک زیاد است و محدودیت های شهروندی باعث می شود جذابیت آن کمتر از برنامه های پرتغال و قبرس باشد. لازم به ذکر است که این کشور جزء شینگن نمی باشد.

از طریق تماس با ما، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان شرکت وست در زمینه خرید ملک در یونان بهره مند شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *