Search
Close this search box.

هزینه زندگی در شیلی

هزینه زندگی در شیلی

آخرین مطالب خواندنی

هزینه زندگی در شیلی هیچ شباهتی با کشورهای همسایه مانند پرو یا آرژانتین ندارد. کشور شیلی از بزرگترین صادر کننده های فلز مس با %53.6 در دنیا به شمار می آید. از دیگر صادرات می توان به انگور % 8.4 ، مواد شیمیایی  %5 ، ماهی و غذای دریایی  %4.5 ، کاغذ  3.3% ، چوب 2.2%، طلا 2.1 % اشاره کرد.

هزینه زندگی در کشور شیلی 19.22 درصد بیشتر از ایران است. اما در مقایسه با سایر کشورهای غربی مانند ایالت متحده آمریکا، هزینه زندگی در شیلی 40 درصد پایین تر از آمریکا است.

برای افراد بازنشسته، میانگین هزینه زندگی بین 1500 تا 2000 دلار محاسبه می شود.

در ادامه مطلب سعی بر آن داشتیم به برخی از هزینه های زندگی در شیلی بپردازیم تا برای کسانی که قصد مهاجرت به شیلی را دارند مفید واقع شود :

مسکن

نسبت به سایر کشورهای آمریکای جنوبی هزینه مسکن و اقامت در کشور شیلی پایین تر است.

متوسط اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه، در مرکز شهر زیر 400 دلار است. در حالت کلی، هزینه اجاره بها برای آپارتمان 2 خوابه بین 1100 تا 3400 دلار در ماه برآورد می شود که کاملا بستگی به منطقه دارد.

 

سلامتی

در شیلی ، سیستم بهداشت و درمان معمولاً خصوصی است. هزینه‌های درمانی در این کشور بیشتر از کشورهای مجاور شیلی است، اما به نسبت بالا بودن هزینه درمان کیفیت درمان نیز بالا می باشد.

اگر با یک شرکت محلی در شیلی کار می کنید ، باید در یک سیستم درمانی ثبت نام شوید: حدود 7٪ از درآمد ناخالص ماهانه شما به سیستم درمانی شما اختصاص می یابد.

 

حمل و نقل

هزینه حمل و نقل  به نسبت سایر کشور ها در قاره آمریکا پایین تر و در حالت کلی حدود 50 دلار در ماه است. در شیلی از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس می توان بهره برد.

 

غذا

هزینه غذا در شیلی نسبت به برخی کشورها در دنیا مقرون به صرفه تر است. با این حال قسمت جنوبی این کشور هزینه خورد و خوراک نسبتا افزایش می یابد. هزینه خورد و خوراک بر اساس آمار به طور متوسط 450 دلار در ماه است. به عنوان مثال، خرید مواد اولیه از فروشگاه‌ می‌تواند باعث پایین آمدن هزینه ها شود. خرید مایحتاج خوراکی برای یک هفته چیزی حدود به 506.74 دلار می شود.

هزینه یک وعده غذای اصلی با دسر و پیش غذا در رستورانی متوسط و معمولی، حدودا 19.5 دلار می شود. یا هزینه شام در رستوران ستاره‌دار می‌تواند تا 111.96دلار نیز برسد.

هزینه زندگی در شیلی

سیستم مالیات در شیلی

هزینه ای که بابت مالیات در نظر گرفته می شود متغیر است. اما به طور میانگین سالانه %27 برآورد شده است.

سال مالی از یک ژانویه تا 31 دسامبرمحسوب می شود. و پایان هر سال میلادی، اظهارنامه ها به زبان اسپانیایی به واحد پول شیلی توسط حسابدار ارائه خواهد شد.

مالیات ارزش افزوده در شیلی معمولا بین 10 الی 50 درصد است و بعضی از مشاغل از جمله: صادرات، لوازم دست دوم ماشین آلات، بیمه، برخی از موردهای خرید و فروش املاک، پذیرش های تحصیلی، همایش های ورزشی،هنری و آموزشی معاف از مالیات هستند.

مشاغل مختلف در شیلی مانند طلافروش ها (15%)، مشروب فروشی ها (20.5 الی 31.5 %)، نوشیدنی های غیر الکلی (18%) مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند.

مالیات بردرآمد در این کشور به شرح زیر است:

5 تا 680.022 دلار : معاف از مالیات

680.022 تا 1.511.160 دلار: 6% درصد

1.511.160 تا 2.518.600 دلار: 8% درصد

2.518.600 تا 3.526.040 دلار: 13.5% درصد

3.526.040 تا 4.533.480 دلار: 23% درصد

نقاط مثبت و منفی زندگی در شیلی

  • کشور شیلی از کشورهای مدرن محسوب می شود و این امر در زندگی روزمره مانند امکانات و خدمات رفاهی و بهداشتی یا حمل و نقل و … تاثیر به سزایی دارد.
  • می توان گفت دارای ثبات اقتصادی است و نسبت به هزینه های پرداختی خدمات خوبی به شهروندان ارائه می شود.
  • آمار جرم و جنایت در این کشور پایین است.
  • بسیاری از برندهای جهانی در این کشور نمایندگی رسمی دارند.

بالا بودن قیمت مواد غذایی، ترافیک و آلودگی هوا به خصوص در فصل زمستان در شهرهای بزرگ شیلی  را می توان ازجمله معایب کشور شیلی دانست.

هزینه زندگی در شیلی

نتیجه گیری:

با توجه به اطلاعات ارائه شده در مورد هزینه زندگی در شیلی، می‌توان نتیجه گرفت که این کشور با وضعیت اقتصادی پایدار و منابع طبیعی فراوان، یک مقصد جذاب برای مهاجرت و زندگی است. هرچند هزینه زندگی در مقایسه با کشورهای همسایه بالاست، اما در مقایسه با کشورهای غربی نسبت به آمریکا به صورت قابل توجهی پایین‌تر است. از طرف دیگر، شیلی با وجود صنایع مختلف از جمله صادرات مس، انگور، مواد شیمیایی و ماهی، اقتصاد پویا و متنوعی دارد که به اشتغال و رفاه اقتصادی کشور کمک می‌کند. برای افراد بازنشسته نیز، میانگین هزینه زندگی محاسبه شده است که می‌تواند به عنوان یک معیار مفید در نظر گرفته شود. در نتیجه، شیلی به عنوان یک مقصد زندگی با تعادل میان هزینه زندگی معقول و فراهمی فرصت‌های اقتصادی، به نظر می‌آید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *