Search
Close this search box.

سفر به کانادا

سفر به کانادا

آخرین مطالب خواندنی

سفر به کانادا

امروزه مهاجرت به کانادا می تواند آرزوی هر فرد مشتاق پیشرفت در زندگی، کسب و کار و دریافت مدارک معتبر تحصیلی از دانشگاه های این کشور باشد. همچنین این کشور با برخورداری از جاذبه های گردشگری شگفت انگیز به مقصدی پرطرفدار برای یک سفر تفریحی دلپذیر مبدل گشته است. برای مهاجرت نیز لازم است تا در این زمینه اطلاعات کافی کسب نموده تا دچار مشکلات چندانی نگردید.

مهاجرت به کشور کانادا

کانادا کشوری سردسیر و پهناور با جنگل های انبوه و زیبا می باشد که در میان آبهای اقیانوس اطلس، منجمد شمالی و آرام احاطه شده است. این کشور پیشرفته با بیش از 30 میلیون نفر جمعیت از کیفیت زندگی و سطح رفاه اجتماعی بالایی برخوردار می باشد. دولت کانادا که خدمات ویژه ای را برای مهاجران و خانواده ایشان اختصاص داده، هر ساله در حدود 250 هزار ویزای اقامت دائم برای متقاضیان از سراسر جهان صادر می نماید. جامعه مهاجر پذیر کانادا، دانشگاه ها و مدارس تراز اول، امنیت اجتماعی،کمک های مالی و اسکان اولیه، دوره های رایگان آموزش زبان انگلیسی و اشتغال زایی فراوان، مشاوره های متنوع برای تطبیق مدرک تحصیلی و شغلی مهاجران از جمله این امکانات می باشد.

سفر به کانادا

انواع روش های مهاجرت به کشور کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا، راه های گوناگونی وجود داشته که در این بخش به روش های رایج آن می پردازیم:
روش تحصیلی: برای دانشجویانی که مایلند تا مطابق با استاندارد های بالای آموزشی به تحصیل خود ادامه دهند ، کشور کانادا گزینه ی مطلوبی می باشد. در این کشور حدود 100 دانشگاه وجود داشته که 5 تای آن از جمله 100 دانشگاه برتر جهان محسوب می شود. برای اخذ پذیرش دانشگاه های کانادا و دوره های آموزشی که دوره زمانی آن بیش از 6 ماه است، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارید. لازم به ذکر است که از جمله ملزومات اقدام به ادامه تحصیل، دریافت مدرک IELTS حداقل 6 به بالا می باشد.

از طریق کسب و کار:

مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کاری، از جمله مناسب ترین ودر عین حال دشوار ترین روش ها برای دریافت ویزا می باشد. متقاضیان این روش به وسیله برنامه های اکسپرس اینتری، برنامه استانی و خود اشتغالی قادرند تا اقامت این کشور را بدست آورند. سابقه کار، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سن افراد از جمله مواردی است که مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد. علاوه بر این، جهت اخذ این ویزا، ارائه مدارکی چون گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه، دعوتنامه و فرم های مربوطه پرشده ضروری بوده و داشتن درخواست کاری از سوی یک کارفرما یا آفر جاب در کانادا می تواند پوئن مثبتی برای دریافت اقامت دائم کانادا محسوب شود.

به روش خود اشتغالی:

ویزای خود اشتغالی از دیگر روشهای اقامت دائم می باشد که این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند تا بر اساس مهارت و تجربه شغلی خود، در کشور کانادا به اشتغال زایی مشغول شوند. با این حال در سال های اخیر به دلیل تقاضای بالا برای این نوع مهاجرت، کشور کانادا محدودیت ها و شرایط خاصی نظیر برخورداری از مدارک لازم برای پذیرش، تمکن مالی، تجربه و مهارت کافی و ارائه کارت سلامت و عدم سوء پیشینه را در نظر گرفته که موجب کاهش شانس مهاجرت از این طریق گردیده است.
دریافت اقامت کانادا از طریق تولد فرزندان، از روش های رایج است که افراد می توانند با تولد فرزند خود در این کشور، شهروند کانادا شده و تابعیت این کشور را بدست آورند. البته لازم است به این مورد اشاره شود که در این روش، والدین می توانند پس از تولد 18 سالگی فرزند خود و از طریق اسپانسرشیپ برای اقامت اقدام کنند.

سفر به کانادا

شرایط مهاجرت به کشور کانادا

به طور قطع شرایط ویژه ای برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد. همانطور که گفتیم بسته به نوع روش تفاوت هایی در میزان اهمیت این شرایط و فاکتور ها وجود دارد. از جمله عوامل مهمی که برای مهاجرت حائز اهمیت است می توان به سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، سوابق کاری و میزان سرمایه اشاره کرد. به عنوان مثال سن شما برای تحصیل اهمیت بالایی دارد به این طریق که هر چه زمان کمتری از دریافت آخرین مدرک تحصیلیتان گذشته باشد، از شانس بیشتری در دریافت ویزای کانادا برخوردار می شوید، در حالی که این فاکتور در روش سرمایه گذاری فاقد اهمیت است و به سرمایه ای بین 100 تا 300 هزار دلاری نیاز دارید.

آشنایی با هزینه اجاره خانه در کانادا

از عوامل مهم برای مهاجرت به کانادا، هزینه اجاره خانه می باشد که در کنار دیگر هزینه های زندگی روز به روز در حال افزایش بوده و از نگرانی های هر تازه واردی به این کشور به حساب می آید. این هزینه بسته به اینکه در کدام شهر از ده شهر این کشور زندگی می کنید یا چه مقدار به مرکز شهر نزدیک هستید، متفاوت بوده و به تبع هزینه اجاره خانه و آپارتمان در شهر های بزرگتری همچون تورنتو و ونکوور بیشتر و در اتاوا و انتاریو ارزانتر است. به طور میانگین هزینه اجاره آپارتمان در این کشور بین 1000 تا 1600 دلار می باشد. آپارتمان های اشتراکی، با مالک شخصی، خانه های مشابه خوابگاه با امکانات محدود، سوییت ها و خانه های Townhouse از جمله خانه های قابل اجاره در این کشور می باشد.

سفر به کانادا

دریافت مشاوره و خدمات لازم برای مهاجرت

پس از خواندن این مقاله و آشنایی مختصر با نحوه مهاجرت به کشور کانادا، لازم به ذکر است که در صورت تمایل برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات قبل و بعد از مهاجرت، دریافت ipc و دستورالعمل های آیلتس و حمایت موکلین ما در پروسه مهاجرت به کانادا می توانید به وب سایت ما به آدرس westadviser.com مراجعه نموده و از این امکانات ویژه بهره مند شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *