Search
Close this search box.

دانشگاه های برتر در ترکیه

دانشگاه_های_برتر_در_ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به ترکیه می روند سالانه در حال افزایش است. در حال حاضر ، حدود 650،000 دانشجوی خارجی در ترکیه وجود دارد.

ترکیه در حال حاضر یک مقصد توریستی کاملاً تثبیت شده است. و طبق گزارش Invest in Turkey در سال 2017 نزدیک به 40 میلیون گردشگر از اقصی نقاط جهان به این کشور سفر کرده اند. و دهمین مکان محبوب در تعطیلات است.

 دولت ترکیه مشتاق است این محبوبیت را با هدف 350،000 دانشجوی بین المللی در عرصه بین المللی افزایش دهد.

دلایل انتخاب ترکیه برای تحصیل

دلایلی که باعث می شوند دانشجویان ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند شامل:

  • فرصت تحصیل نسبتاً ارزان و با کیفیت خوب
  • فرصت برای بورسیه های تحصیلی
  • کمک هزینه ماهانه
  • پوشش هزینه های خوابگاه و شهریه
  • بیمه درمانی
  • و هزینه های سفر

می شود.

دانشگاه_های_ترکیه

دانشگاه های ترکیه

بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثر آن ها دولتی هستند.

 بیشتر این موسسات نسبتاً جدید هستند. از سال 1970 فقط هشت موسسه دولتی وجود داشت و اولین دانشگاه خصوصی (دانشگاه بیلکنت) تا سال 1984 تأسیس نشده بود. از بین جدید ترین دانشگاه های ترکیه، دانشگاه بین المللی آنتالیا (AIU) را می توان نام برد. این دانشگاه در سال 2012 از اولین دانشجویان خود استقبال کرد.

اکثر دانشگاه های برتر ترکیه در آنکارا یا استانبول ، دو شهر بزرگ ترکیه قرار دارند.

 در آنکارا، دانشگاه فنی خاورمیانه ، دانشگاه بیلکنت و دانشگاه هاجت تپ (همه در 50 رتبه برتر قرار دارند) را پیدا خواهید کرد. در حالی که استانبول محل زندگی دانشگاه های بغازچیچی، دانشگاه کوچ، دانشگاه صبانچی، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه استانبول است. همه دانشگاه های ذکر شده در 30 رتبه برتر قرار می گیرند.

در ادامه با برخی از دانشگاه نام برده شده و مهم در ترکیه به صورت اجمالی آشنا خواهید شد.

چند دانشگاه برتر در ترکیه

دانشگاه کوچ

دانشگاه Koç در سال 1993 در استانبول تاسیس شد. دانشگاه Koç به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی ترکیه، با 22 برنامه کارشناسی، 32 فارغ التحصیل و 18 دوره دکترا، یک تجربه یادگیری در کلاس جهانی را ارائه می دهد. و در حال حاضر حدود 5،500 دانشجو را آموزش می دهد.

دانشگاه بیلکنت

نام دانشگاه بیلکنت با رتبه 14 در رتبه بندی EECA  در سال 2019 مخفف کلمه “bilim kenti” است؛ که در ترکی به معنای “شهر دانش و علم” است. دانشگاه بیلکنت اولین موسسه غیرانتفاعی خصوصی ترکیه بود که در سال 1984 تاسیس شد. و دارای گسترده ترین کتابخانه دانشگاهی در کشور است. دانشگاه بیلکنت یکی از دانشگاه های برجسته تحقیقاتی کشور ترکیه است. در حال حاضر حدود 13000 دانشجو دارد که بسیاری از آن ها دانشجویان خارجی هستند.

دانشگاه سابانچی

دانشگاه Sabanci نیز در استانبول واقع شده است. پنجمین دانشگاه در ترکیه است. این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های نوپا و جدید است که از پاییز 1999 آموزش را آغاز کرده و در حال حاضر حدود 4000 دانشجو دارد. در دانشکده مهندسی و علوم طبیعی دانشگاه و همچنین دانشکده هنر و علوم اجتماعی دانشجویان به دانشجویان خود طیف گسترده ای از رشته ها را در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. حدود 42 درصد از دانشجویان دوره کارشناسی آن بورسیه می شوند.

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول (Istanbul Üniversitesi) در سال 1933 تاسیس شد. یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی که در استانبول واقع شده است. یک موسسه آموزش عالی ترکیبی بسیار بزرگ (محدوده ثبت نام: بیش از 45000 دانشجو) است. دانشگاه استانبول دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک آموزش عالی رسمی مانند مدارک کارشناسی در چندین زمینه تحصیلی می شود. این موسسه آموزش عالی ترکیه 86 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی بر اساس آزمون های ورودی است. خدمات دانشگاهی و غیر دانشگاهی از جمله کتابخانه ، امکانات ورزشی ، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه آنادولو

دانشگاه آنادولو (Anadolu Üniversitesi) در سال 1982 تاسیس شد. یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی در محدوده شهری اسکیشهیر است. یک موسسه آموزش عالی ترکیبی بزرگ (دامنه ثبت نام دانشجو: بین 20.000 تا 25.000 هزار دانشجو) است.

 دانشگاه آنادولو دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به مدارک آموزش عالی رسمی مانند مقاطع پیش لیسانس (به عنوان مثال گواهینامه ها ، دیپلم ها ، کاردانی یا بنیاد) ، لیسانس، مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود. این موسسه آموزش عالی ترکیه 38 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی بر اساس آزمونهای ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. دامنه میزان پذیرش 0-10٪ است که این موسسه آموزش عالی را به یک موسسه انتخابی تبدیل می کند. خدمات دانشگاهی و غیرآکادمیک به دانشجویان از جمله کتابخانه ، امکانات ورزشی ، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل ، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه بوگازیچی

Bogaziçi Üniversitesi (دانشگاه بوگازیچی) در سال 1971 تأسیس شد. یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی در محوطه شهری استانبول است. یک موسسه آموزش عالی ترکیبی بزرگ (محدوده ثبت نام دانشجو: از 15.000 تا 19.000 هزار دانشجو) است. دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به مدارک آموزش عالی رسمی مانند مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود. این موسسه آموزش عالی ترکیه 49 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی بر اساس آزمون های ورودی است. خدمات دانشگاهی و غیرآکادمیک از جمله کتابخانه ، مسکن ، امکانات ورزشی ، کمک های مالی و یا بورسیه تحصیلی ، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه_های_برتر_در_ترکیه

دانشگاه آكدنيز

دانشگاه آكدنيز (Akdeniz Üniversitesi)  در سال 1982 تأسيس شد. يك موسسه آموزش عالي عمومي غيرانتفاعي در محيط شهري آنتاليا است. این موسسه همچنین دارای یک واحد دیگر در بوردور است.

یک موسسه آموزش عالی ترکیبی تحصیلات تکمیلی بسیار بزرگ (دامنه ثبت نام: بیش از 45،000 دانشجو) است.

دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به مدارک آموزش عالی رسماً شناخته شده مانند مقاطع پیش لیسانس (به عنوان مثال گواهینامه ها ، دیپلم ها ، کاردانی یا بنیاد) ، لیسانس ، مقاطع کارشناسی ارشد ، دکترا در چندین زمینه تحصیل می شود. این موسسه آموزش عالی ترکیه 38 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی بر اساس آزمون های ورودی است. خدمات دانشگاهی و غیر دانشگاهی از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی ، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری به دانشجویان ارائه می دهد.

از طریق شماره های موجود در تماس با ما می توانید اطلاعات بیشتری پیرامون مهاجرت به ترکیه کسب کنید.

و می توانید از طریق دنبال کردن پیج اینستاگرام مجموعه در جریان تازه ترین اخبار مهاجرت قرار گیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید