Search
Close this search box.

بیشتر درباره استان کبک کانادا بدانیم

بیشتر_درباره_استان_کبک_کانادا_بدانیم

آخرین مطالب خواندنی

بیشتر درباره استان کبک کانادا بدانیم

کبک یکی از سیزده استان کشور کانادا است. مساحت آن حدود ۱٬۵۴۲٬۰۰۰ کیلومتر مربع است.

این استان با تشکیل تقریباً یک ششم از کل مساحت کانادا، بزرگترین ایالت از بین 10 ایالت کانادا است.

 از غرب با استان انتاریو و آب های خلیج جیمز و خلیج هادسون، از شمال توسط تنگه هادسون و خلیج Ungava، از شرق با خلیج سنت لارنس و استان نیوفاندلند و لابرادور و در جنوب توسط استان نیوبرانزویک و ایالات ماین ، نیوهمپشایر ، ورمونت و نیویورک همسایه است. این ایالت همچنین با نوناووت، جزیره پرینس ادوارد و نوا اسکوشیا مرز دریایی دارد. کبک بزرگترین استان کانادا از نظر مساحت است.

بیشتر جمعیت آن در متمرکز در مناطق جنوبی است.

کبک بعد از انتاریو دومین استان پرجمعیت کانادا است. تنها ایالتی است که دارای جمعیتی غالباً فرانسوی زبان است. زبان فرانسه تنها زبان رسمی است و البته به دلیل حضور مهاجرین از سراسر دنیا زبان انگلیسی نیز بسیار رایج می باشد.

نام “کبک” که از واژه Algonquin یا Ojibwe kébec  می آید، به معنای جایی که رودخانه باریک می شود است. در اصل به نواحی اطراف شهر کبک گفته می شود که رودخانه سنت لورنس به شکافی پر از صخره منتهی می شود.

این استان بیش از یک میلیون دریاچه و رودخانه دارد. این رودخانه رود لارنس، یکی از طولانی ترین رودخانه های جهان است که حدود 1200 کیلومتر از طریق کبک جریان دارد.

هزینه_زندگی_در_کبک_کانادا

این ایالت گاهی اوقات La belle یعنی ایالت زیبا نیز خوانده می شود.

نشان گل کبک، گل زنبق عنبیه است. ورزش در کبک یک بعد اساسی از فرهنگ کبک است و هاکی روی یخ یک ورزش ملی در کانادا محسوب می شود که در کبک نیز طرفداران بسیار دارد. این ورزش  برای اولین بار در تاریخ 3 مارس 1875 در پیست اسکیت ویکتوریا در مونترال انجام گرفت.

کبک به عنوان یک ابرقدرت بالقوه انرژی پاک توصیف شده است. در سال 2008 ، برق به عنوان شکل اصلی انرژی مورد استفاده در کبک (41.6٪) و پس از آن روغن (38.2٪) و گاز طبیعی (10.7٪) قرار گرفت.

کبک چهارمین تولید کننده برق آبی در جهان پس از چین، برزیل و ایالات متحده است و تقریباً به طور انحصاری (96٪ در سال 2008) برای نیازهای برق خود به این منبع انرژی تجدید پذیر متکی است.

کبک یک جامعه آزاد و دموکراتیک است که از قانون پیروی می کند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز کبک، یک دستی مذهبی آن است. اکثریت قریب به اتفاق مردم هنوز ادعا می کنند که کاتولیک روم هستند، در حالی که تنها بخش کوچکی به فرقه های پروتستان تعلق دارد.

استان_کبک

مهاجرت به کبک

کبک سالانه پذیرای حدود 50،000 مهاجر است. طبق توافق نامه کانادا – کبک در رابطه با مهاجرت و پذیرش موقت بیگانگان، این استان مسئول مهاجرت به این استان است.

مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری یکی از شیوه های مهاجرت به کانادا است.

هزینه زندگی در کبک کانادا

هزینه زندگی در کبک رابطه مستقیم با شغل شخص و میزان درآمد وی دارد. در ادامه به عنوان نمونه به گوشه ای از هزینه های روزمره در این ایالت می پردازیم:

یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت: حدودا 15 دلار کانادا

یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط: حدود 60 دلار کانادا

مک دونالد: 10 دلار کانادا

هزینه بیمه و بنزین خودرو شخصی: حدود 300 دلار کانادا در ماه

شهرهای استان کبک

شهرهای اصلی ایالت کبک عبارتند از:

  • مونترال

  • لاوال

  • گاتینو

  • لونگی

  • شربروک

  • لوویس 

استان_کبک

کالج و دانشگاه های کبک

سیستم آموزش و پرورش ایالت کبک از سیستم های آموزشی با کیفیت در سطح جهانی است. کبک دارای دانشگاه و موسسات عالی مطرح نیز هست. دانشگاه های cGill ، Languages Across Borders،ازجمله دانشگاه های این ایالت هستند.

آب و هوای کبک کانادا

کبک ایالتی چهار فصل است.آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و برفی همراه با تابستان های گرم و مرطوب دارد. آب و هوای کبک اغلب با شدت گرم و سرد مشخص می شود.

کبک یکی از بزرگترین ذخایر آب شیرین جهان است.

اقتصاد کبک

در حالی که منابع طبیعی تکیه گاه اصلی اقتصاد ایالت کبک بوده اند، دانش هایی مانند هوا فضا، فناوری های اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و صنایع دارویی نقش مهمی در اقتصاد کبک ایفا می کنند.

میزان تولید اقتصادی استان 439.3 میلیارد دلار کانادا در سال 2018 بوده که تقریبا 20 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کانادا است.

جهت راهنمایی برای مهاجرت به کانادا و آشنایی با معتبر و مطمئن ترین شیوه های مهاجرت از طریق تماس با ما می توانید با کارشناسان مجموعه وست در تماس باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *