Search
Close this search box.

قدرت پاسپورت ترکیه و مزایا اقامت ترکیه

قدرت_پاسپورت_ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

قدرت پاسپورت ترکیه و مزایا اقامت ترکیه

قطعا دریافت تابعیت دوم از کشوری دیگر مزایا بسیاری دارد. در میان کشورهای جهان، کشور دوست و همسایه ایران، ترکیه را در نظر گرفته ایم تا از مزایای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور برای شما بگوییم.

ترکیه پل ارتباطی بین اروپا و آسیا است و از حیث تجاری در سطح بین المللی قرار دارد. ترکیه با توجه به موقیعت سیاسی، جغرافی و اقتصادی اش (تجارت در سطح بین المللی، واردات و صادرات) توجه بسیاری از افراد مانند سرمایه گذران خارجی چه از خاور دور چه از خاور نزدیک را به خود جلب کرده است.

ترکیه دارای زیبایی های طبیعی، دریا، ساحل، جنگل مثال زدنی است. که سالانه باعث جلب تعداد بالایی توریست می شود.

مزایای اقامت ترکیه

تاریخ ترکیه، رشد اقتصادی، موقعیت استراتژیک (دروازه ای در خاورمیانه برای ورود به اروپا)، آب و هوا و … از جمله گزینه های موثر ترغیب کننده به کسب تابعیت و پاسپورت ترکیه است. در ادامه مطالب به مزیت های مهم پاسپورت ترکیه و اهدافی که از طریق پاسپورت ترکیه می تواند عملی شود، اشاره خواهیم کرد.

قدرت_پاسپورت_ترکیه

چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟

مدت زمان لازم برای پردازش پروسه دریافت تابعیت ترکیه و پاسپورت ترکیه به طور تقریبی یک ماه است. و این مدت نسبت به برخی کشور ها مدت زمان کوتاهی محسوب می شود.

مزایای پاسپورت ترکیه

 دارندگان پاسپورت ترکیه حق ورود به منطقه شینگن را نیز دارند. گذرنامه ترکیه در میان 40 پاسپورت برتر جهان قرار دارد.

و با در دست داشتن پاسپورت ترکیه می توان به حدودا 72 کشور بدون ویزا سفر کرد. کشور هایی مانند: قطر، تونس، عراق، ژاپن، کره جنوبی، مالزی ، سنگاپور، اندونزی، برزیل، آرژانتین ، بلاروس ، بوسنی و هرزگوین، شیلی، کلمبیا، جورجیا ، پاراگوئه ، صربستان، آفریقای جنوبی ، تایلند ، قبرس شمالی، اوکراین و…

با دریافت ویزا به 42 کشور می توان به راحتی سفر نمود. مانند: کویت، بحرین، لبنان و …

همچنین، با پاسپورت ترکیه، به 7 کشور مانند استرالیا و عمان می توان از طریق دریافت ویزا به صورت آنلاین سفر کرد.

با دریافت پاسپورت ترکیه در همه انتخابات کشور ترکیه می توان شرکت نمود. ترکیه اجازه می دهد کسی که گذرنامه و تابعیت این کشور را دارد، تابعیت کشور دوم دیگر مانند آمریکا را نیز دریافت کند.

پاسپورت ترکیه از لحظه دریافت تا 10 سال بعد اعتبار دارد. به دلیل روابط حسنه بین دو کشور ترکیه و آمریکا، با داشتن پاسپورت ترکیه، می توان به راحتی در آمریکا سرمایه گذاری و بعد از حدودا یک سال اقدام به دریافت اقامت آمریکا نمود. این مورد، یکی از بزرگ ترین مزیت های این پاسپورت علی الخصوص برای آن دسته از ملیت هایی است که نمی توانند ویزای آمریکا دریافت کنند. یا برای سرمایه گذاری و از این قبیل اهداف به دلیل روابط سیاسی و موقیعت کشورشان در سطح جهان دچار مشکل های متعدد می شوند.

علاوه بر این، در محتواهای قبلی نیز گفته شده بود، برای دریافت تابعیت ترکیه نیازی به از دست دادن تابعیت و ملیت اصلی خود فرد متقاضی نیست.

انواع پاسپورت ترکیه

دولت ترکیه چهار نوع گذرنامه مختلف صادر می کند. مورد اول، گذرنامه عادی مخصوص شهروندان ترکیه است. و البته سرمایه گذران بین المللی توسط سرمایه گذاری در این کشور می توانند این نوع پاسپورت را دریافت نمایند.

مورد دوم، گذرنامه سبز رنگ است که مختص ماموران و افسران عالی رتبه دولتی است.

گذرنامه توسی به روزنامه نگاران، کارمندان دولت اختصاص یافته و مورد آخر، گذرنامه سیاه است. این رنگ از گذرنامه برای دیپلمات های ترک که خارج از کشور مشغول انجام وظیفه هستند صادر می شود.

در محتوایی که خواندید گوشه ای از قدرت پاسپورت ترکیه و داشتن تابعیت این کشور را مشاهده کردید. راه های متعددی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. سرمایه گذاری ، از طریق خرید ملک در ترکیه، به خصوص شهر آنتالیا. در شهر آنتالیا فروش املاک و مستغلات بسیار رواج دارد و بخاطر موقیعت و جذابیت این شهر خرید ملک در آنتالیا اخیرا بسیار طرفدار پیدا کرده است.برای شناخت راه های دیگر مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه می توانید از طریق تماس با ما با کارشناسان مجموعه وست در تماس باشید و از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما استفاده کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *