Search
Close this search box.

اقـامت پس از تحصیـل در کـانادا

Staying after studying in Canada

آخرین مطالب خواندنی

اقـامت پس از تحصیـل در کـانادا

تحصيل در کشور کانادا مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از این مزیت ها، اقامت پس از تحصیل در کانادا است. برای اقامت پس از تحصیل در کانادا راه های مختلفی وجود دارد که دانشجویان خارجی می توانند به کمک آن ها، اقامت موقت و دائمی این کشور را کسب کنند. به طور کلی پس از 3 سال اقامت دائمی، افراد مهاجر در این کشور می توانند درخواست شهروندی کشور کانادا را ارائه دهند. در این مقاله به بررسی روش های اقامت پس از تحصیل در کانادا می پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

ویزای تحصیلی کانادا  از پرمتقاضی ترین مجوز های ورود به کانادا است که می تواند تحت یک سری شرایط به اقامت دائم منجر شود. امروزه کانادا یکی از بهترین کشورهای آمریکای شمالی و همینطور در سطح جهان است که هر ساله مهاجران بسیاری را از طرق گوناگون جذب می کند. و راه های مناسب و مختلفی برای ورود افراد خارجی به کشور در نظر گرفته است.
مهاجرت تحصیلی در کانادا می تواند در قالب 2 ویزای دانشجویی و دانش آموزی انجام شود. ویزای دانشجویی مختص متقضیانی ست که سن آنها حداقل از 18 سال به بالا باشد. متقاضیان به شرط دریافت پذیرش از کالج یا دانشگاه و مراکز آموزشی کانادا می توانند با دریافت ویزا دانشجویی وارد این کشور شوند. 

اقـامت پس از تحصیـل در کـانادا

همچنین دانش آموزان می توانند برای تحصیل در مدارس کانادا به این کشور تحت ویزای دانش آموزی مهاجرت نمایند.  دانش آموزان باید زیر 18 سال سن داشته و برای ویزای دانش آموزی، شرط رضایت والدین و توانایی پرداخت هزینه تحصیل ضروری است.
ویزای تحصیلی کشور کانادا که Study Permit نام دارد، برای دوره های آموزشی با مدت زمان بیش از 6 ماه صادر می شود.

اقـامت پس از تحصیـل در کـانادا

آشنایی با اقامت پس از تحصیل در کانادا

یکی از مواردی که لازم است بدانید، آن است که ویزای تحصیلی از بهترین روش های ورود به یک کشور از جمله کانادا است. با شرایطی که این کشور پس از دوران فراغت از تحصیل برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است، می توان گفت این روش می تواند منجر به اقامت پس از تحصیل در کانادا شود.
شرایط ایده آل زندگی در این کشور و موقعیت های شغلی مناسب سبب می شود تا شما بتوانید به کمک مقوله ای به نام PGWP یا Post Graduate Work Permit بتوانید بعد از تحصیل در کانادا مانده و مشغول به کار شوید.

Post Graduate Work Permit چیست؟

Post Graduate Work Permit یا pgwp اجازه اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا است. با کمک این مجوز می توانید به مدت میزان زمان تحصیل خود در کانادا اقامت کاری دریافت کنید.
زمانی که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی در این کشور تحصیلات خود را به اتمام می رسانید، به طور کلی 6 ماه فرصت دارید تا برای اخذ اقامت کاری بعد از تحصیل در این کشور درخواست خود را ارائه دهید. مدارکی که برای استفاده از این مجوز باید آن ها را ارائه دهید، شامل:
– تایید رسمی مدرک تحصیلی
– عکس از گذرنامه
– اصل گذرنامه
– مجوز تحصیل معتبر
– اسنادی از جمله معاینه پزشکی 
work permit به شما اجازه اقامت و کار موقت در کانادا را می دهد. پس از اخذ این مجوز شما باید برای کسب اقامت دائمی این کشور برای برنامه اکسپرس اینترنتی اقدام نمایید که با توجه به اینکه شما یک دوره اقامت تحصیلی در کانادا را گذرانده اید و مشغول به کار هستید، شانس بالایی در اخذ و قبولی در این برنامه کاری دارید.

راه های دیگر اقامت پس از تحصیل در کانادا

از جمله راه های دیگری که می توانید به کمک آن، اقامت پس از تحصیل در کانادا را دریافت کنید، می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

1- سرمایه گذاری در کانادا:

از راه های نسبتا آسان جهت کسب اقامت در کانادا که در این روش باید مبلغ مشخصی (با توجه به ایالات مختلف کانادا) در این کشور سرمایه گذاری نمایید که این مبلغ پس از 6 الی 7 سال به شما بازگردانده می شود.

اقـامت پس از تحصیـل در کـانادا

2- تولد فرزند:

کانادا از جمله کشورهایی است که از طریق قانون خاک، تابعیت را به افراد متولد شده در این کشور می دهد. بنابراین تولد فرزند می تواند منجر به کسب تابعیت برای وی شود. اما فرزند نمی تواند باعث اقامت والدین خود در کشور کانادا (تا زمانی که زیر 18 سال سن دارد) بشود. البته می تواند از سن 18 سالگی به بعد، به عنوان اسپانسر و یک شهروند کانادایی، والدین خود را به این کشور دعوت نماید.

3- ازدواج:

یکی از روش های بسیار مناسب برای کسب اقامت در این کشور، ازدواج است که زوجین باید حداقل 18 سال سن داشته و ازدواج باید حقیقی باشد.

4- پناهندگی

اقـامت پس از تحصیـل در کـانادا

نکاتی در مورد راه های اقامت بعد از تحصیل در کشور کانادا

از جمله نکاتی که لازم است در مورد اقامت پس از تحصیل در کانادا بدانید، باید گفت:
برای کسب اقامت در کانادا بعد از مهاجرت به کانادا و اتمام تحصیل، اگر قصد استفاده از مجوز Work permit را دارید، لازم است طول دوره تحصیل شما بیش از 8 ماه باشد.
برای استفاده از این مجوز باید دوره تحصیلی و محل تحصیل شما تایید شود.
دقت کنید که در روش ازدواج، اقامت های اولیه به صورت 3 ساله خواهد بود و سپس فرد می تواند برای اقامت دائمی و شهروندی این کشور اقدام کند.

پس از اخذ اقامت دائمی در این کشور، شما می توانید اقدام به اخذ تابعیت این کشور نمایید. شهروندی در داشتن یکسری مزایا و امتیازات شهروندی و خدماتی رفاهی با فردی که دارای اقامت دائم است، متفاوت می باشد. به طور کلی پس از 3 سال اقامت دائم، شما می توانید برای اخذ تابعیت این کشور، درخواست بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا و ویزای تحصیلی کانادا با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *