Search
Close this search box.

کار در کانادا

کار در کانادا

آخرین مطالب خواندنی

کار در کانادا

کار در کانادا یکی از بهترین فرصت ها برای دستیابی به یک زندگی ایده آل در یک کشور ثروتمند، قدرتمند، با ثبات اقتصادی و مهاجر پذیر است. به طور کلی برای مهاجرت به کانادا باید ابتدا با روش های مهاجرتی کاری به این کشور، وضعیت کار در کانادا، لیست مشاغل مورد نیاز این کشور و کاریابی آشنا شوید که در این مقاله به طور مختصر به تمام این موارد می پردازیم.

مهاجرت به کانادا

کانادا یک کشور ثروتمند، مرفه، مدرن و با ظرفیت های بسیار برای مهاجر پذیری است که از یک دهه قبل توجه بسیاری از ایرانیان برای اقامت و زندگی در این کشور را جلب کرده است. شرایط اقتصادی مناسب، جمعیت پایین و قوانین مشخص مهاجر پذیری در این کشور سبب شده است تا از طرق مختلف مانند موارد زیر، بتوان به این کشور مهاجرت نمود:

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت به کانادا از طریق اخذ تابعیت و تولد

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا عنوان افراد هنرمند و فوق موفق

کار در کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت کاری به این کشور، مهاجرت از طریق تحصیل، اسکیل ورکر و یا اکسپرس انتری می باشد. به طور کلی مهاجرت از طریق کار در 2 راه انجام می شود:

یک نامه یا جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی

اخذ ویزای کاری از طریق نیروی کار ماهر در کشور کانادا: یکی از روش های مهم در جذب مهاجران از طریق کاری، روش Skilled worker تحت سیستم express entry است. در این روش فرد مهاجر از همان ابتدا اقامت دائم این کشور را بدست می آورد اما این روش بر اساس یک سیستم امتیاز بندی انجام می شود.

مهاجرت کاری به کانادا عمدتا از طریق سیستم اکسپرس اینتری انجام می شود که در این سیستم یکسری شرایط اولیه برای هر فرد وجود دارد که عبارتند از داشتن مدرک پیش دانشگاهی، مدرک زبان آیلتس معادل 6، تمکن مالی و قرار گرفتن درخواست متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز.

سپس با داشتن این حداقل ها، هر فردی که درخواست خود را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کند، به شرط داشتن بیشترین امتیاز، می تواند آن موقعیت کاری را از آن خود کند. به عنوان مثال برخی از فاکتورها در این سیستم امتیاز بندی شامل تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری، سن، استخدام هماهنگ شده و … .

اشتغال و کار در کانادا

در مورد وضعیت اشتغال و کار در کانادا باید گفت این کشور وضعیت بسیار خوبی از نظر شغلی دارد به طوری که در شرایط رکود نیز کار وجود داشته و کارفرمایان می توانند در صورت نبود نیروی کار کانادایی، به راحتی خارجی ها را استخدام کنند. نرخ بیکاری در این کشور روندی کاهشی دارد و زیر 5 درصد اعلام شده است.

با اینکه یافتن کار در کانادا آسان نیست اما روش های دیگر کار در کانادا شامل خوداشتغالی و استخدام افراد متخصص راه های بسیار خوبی برای مهاجران است. جالب است بدانید که هر ساله در حدود بیش از 300 هزار نفر اجازه کار در کانادا دریافت می کنند.

کار در کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کار در کانادا

هر ساله ایالت های کانادا لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می کنند که این مشاغل می تواند شامل کارگران عمومی، مهندسین نرم افزار، مهندسان برق و مدیر پروژه ها، توسعه دهنده کسب و کار و … باشند.

جالب است بدانید با وقوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری در ماه مارس سال 2020 به 7.8 درصد رسیده است که در مقایسه با نرخ بیکاری مهاجران دائمی (با نرخ 5 درصد) بیشتر است. این بدین مفهوم است که مهاجران با اقامت دائمی از نرخ بیکاری کمتری بهره مند هستند.

اگر بخواهیم لیستی از مشاغل پر متقاضی در کانادا را نام ببریم می توان گفت:

نمایندگان فروش

مدیر فروش

مشاور مدیریت کسب و کار مانند کسانی که در رشته های خاصی از جمله هتلداری، تکنولوژی و … تخصص دارند.

مدیر پروژه مهندسی

مهندس هوافضا

تحلیل گران کسب و کارها که مهارت های مالی و فنی خوبی دارند.

حسابداران

دستیار اداری

مدیر پروژه IT

مهندس نرم افزار

مهندسی مکانیک، برق، تکنسین صنعتی، جوشکار، روانشناس، پزشک، راننده کامیون، خلبان، پرستار و …

کار در کانادا

کاریابی در کانادا

قبل از اینکه به بحث کاریابی در کانادا به طور مختصر بپردازیم باید گفت نرخ مالیات بستگی به مالیات فدرال یا قوانین استانی دارد که می تواند در حدود 15 درصد باشد. قانون کار در این کشور 8 ساعت کار در روز است.

کاریابی در کانادا روش های مختلفی دارد که عبارتند از:

کار در کانادا

تابلوهای شغلی

در شیشه ای یا Glassdoor یک سایت جهانی برای کاریابی است که کانادا را نیز شامل می شود:

مانستر کانادا یکی دیگر از سایت های پربازدید برای کاریابی است.

– سایت سازنده شغلی در کانادا

– سایت محلی Eluta.ca

– سایت جوبیلیکو

– شغل های بانکی

– سایت Talent Egg

– وب سایت رابرت هال

– وب سایت Indeed

– وب سایت CareerBuilder

– سایت Jobboom

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *