Search
Close this search box.

نگاهی به امنیت و میزان جرم و جنایت در استرالیا

نگاهی به امنیت و میزان جرم و جنایت در استرالیا

آخرین مطالب خواندنی

شهر ملبورن در استرالیا در حالت کلی شهری امن محسوب می شود. گزارش آژانس آمار جرائم نشان می دهد که در سال های 2018 و 2019، 529و230 تخلف  به ترتیب در ایالت ویکتوریا ثبت شده است. در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش 4 درصدی این آمار هستیم.

در همه کلان شهرها شاهد جرایم مالی همچون سرقت هستیم. کشور استرالیا از این قاعده مستثنی نیست. در ایالت ویکتوریا جرایم خشن نسبت به سایر شهرها و ایالات کمتر گزارش شده است. بیشتر جرایم گزارش شده در این ایالت مربوط به الکل است.

گاهی در شهرهای بزرگ و مشهور استرالیا سرقت مسلحانه رخ می دهد. در این سرقت ها از اسلحه گرم و اسلحه سرد استفاده می شود. در استرالیا قوانین مربوط به حمل سلاح گرم نسبت به برخی از کشورها از محدودیت کمتری برخوردار است.

آمار جرم و جنایت در استرالیا

پلیس، علت بیشتر سرقت ها را افزایش مصرف هروئین و متاآمفتامین گزارش کرده است.

گروه ها و باندهای خیابانی کوچک محلی در شهرهای مختلف مانند ایالت ویکتوریا وجود دارند که در قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم مانند تجارت جنسی فعالیت می کنند. گاهی در این گروه ها جرم های بزرگ تری مانند قتل نیز رخ می دهد.

حملات سایبری با هدف های مالی سنگین نیز در ایالت ویکتوریا سالانه اتفاق می افتد.

ایمنی در جاده های استرالیا در بالاترین حد ممکن از طریق دوربین ها و افسران برقرار است. استفاده از کمربند ایمنی توسط رانندگان و همه مسافران اجباری است. و برای عدم استفاده از آنها جریمه در نظر گرفته می شود.

آشوب داخلی، اعتراض و تظاهرات اتفاقات معمولی در استرالیا نیستند. اگر اعتراضات سازمان یافته یا تحصنی نیز اتفاق بیفتد نیز در نهایت صلح و به دور از خشونت است. و پلیس های استرالیا از پس مدیریت چنین حوادثی به راحتی بر می آیند.

در استرالیا چند مورد جاسوسی اقتصادی رخ داده است. این جاسوسی های اقتصادی، حملات سایبری بودند که از جانب کشورهای خارجی ترتیب داده شده بودند.

حشیش آمار بالاترین میزان مصرف در استرالیا را دارد. پس از حشیش ،اکستازی، مت آمفتامین و کوکائین قرار دارند. کوکائین مخدری محبوب در میان افراد ثروتمند استرالیا محسوب می شود.

قوانین عمومی در استرالیا

موتورسواران باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. ارسال پیام کوتاه یا صحبت با تلفن همراه حین رانندگی خلاف قانون است. اما برای برقراری ارتباط هنگام رانندگی می توان از هندزفری استفاده کرد.

به طور کلی حمل و نقل عمومی در استرالیا ایمن و محبوب است. سیستم حمل و نقل عمومی ملبورن شامل قطار، تراموا، اتوبوس و تاکسی است. از سال 1800 در تمام ایستگاه های قطار ملبورن پلیس حضور دارد.

فرودگاه های بین المللی و داخلی استرالیا از استانداردهای سازمان هواپیمایی بین المللی (ICAO) برخوردار هستند. و پلیس فدرال استرالیا امنیت بخش بین المللی فرودگاه را تامین می کند.

نگاهی به امنیت و میزان جرم و جنایت در استرالیا

پلیس ویکتوریا

نقش پلیس ویکتوریا حفظ صلح، محافظت از جان و مال شهروندان، جلوگیری از جرائم، کشف و دستگیری مجرمان است. پلیس ویکتوریا به انواع جرائم، از تخلفات جزئی در ترافیک گرفته تا قتل ها و واکنش های ضد تروریستی رسیدگی می کند.

نگاهی به اوضاع اجتماعی استرالیا

قانون فدرال استرالیا تبعیض بر اساس گرایش جنسی را منع کرده است. استرالیا به شرکای هم جنس گرا ویزای موقتی و دائمی می دهد. ازدواج هم جنس گرایان در این کشور مانعی ندارد.

قانون مالکیت معنوی جز قانون های مهم و اجرایی در این کشور محسوب می شود. در صورت جعل و عدم رعایت این قانون در استرالیا، قطعا شخص مجازات می شود.

نکات مربوط به قانون حریم خصوصی در استرالیا از لحاظ محتوایی مشابه قانون حریم خصوصی در آمریکا است.

اورژانس های پزشکی استرالیا در بالاترین سطح از خدمات فوریت های پزشکی و حرفه ای قرار دارند.

وزارت بهداشت استرالیا، شهروندان و ساکنان استرالیا را تحت پوشش صندوق بهداشتی یارانه ای قرار داده است. مسافران شامل حال این بیمه نمی شوند. به همین منظور قبل از سفر به استرالیا توصیه می شود بیمه درمانی بین المللی خریداری شود.

استرالیا به دلیل داشتن آب و هوای گرم و خشک، در ماه های گرم تر سال پتانسیل آتش سوزی در بخش های مختلف پوشش های گیاهی و جنگل هایش را دارد.

اوایل سال 2020 آتش سوزی در شرق ویکتوریا تقریباً 5٪ از ایالت را سوزاند؛ و در ادامه چند شهر مجبور به تخلیه سکنه شدند.

برای مهاجرت به استرالیا می توانید تمام سوالات خود را پیرامون مسئله مهاجرت و سرمایه گذاری از مشاوران مجموعه وست بپرسید. راه های ارتباطی موجود با کارشناسان ما: شماره های موجود در تماس با ما، دنبال کردن کانال ما درتلگرام و صفحه اینستا گرام شرکت westadviser هستند.

نگاهی به امنیت و میزان جرم و جنایت در استرالیا

این مطلب را به اشتراک بگذارید