Search
Close this search box.

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

آخرین مطالب خواندنی

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا، آرزویی است که این روزها در ذهن اکثر جوانان و دانشجویان ما رخنه کرده و با شور و اشتیاق فراوان دنبال راهکاری آسان برای مهاجرت و تحصیل به این کشور هستند. از همین رو در این مقاله ما قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید به عنوان مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم، با ما تا پایان این متن همراه باشید.

آشنایی با کشور کانادا

کانادا یکی از کشورهای محبوب و پرطرفدار در بین افراد مختلف در سراسر جهان است که هر ساله به دلایل مختلف همچون کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا حتی تفریح این کشور زیبا را به عنوان مقصد سفر خود برمی گزینند. همانطور که اشاره شد مهاجرت به کانادا به واسطه تحصیل یکی از گزینه های روی میز برای اخذ ویزا و اقامت موقت در این کشور است. از آنجا که بخشی از معتبرترین دانشگاه های جهان در این کشور واقع شده، اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر کانادا از درجه و اعتبار بالایی برخوردار است و از همین رو دانشجویان بسیاری در سراسر جهان به فکر مهاجرت به کانادا هستند. اگر بخواهیم برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنیم در ابتدا لازم است که اطلاعاتی در خصوص این کشور و شرایط زندگی در آن داشته باشیم.
کانادا کشوری واقع در شمال قاره آمریکاست که از 10 استان و 5 منطقه اصلی برخوردار می باشد. این کشور حدود 37.602.103 نفر جمعیت داشته و واحد پول آن دلار کانادا است. شهرهایی نظیر تورنتو، مونترال و ونکوور از شهرهای محبوب دانشجویان برای تحصیل در این کشور بوده و دانشگاه های آن از سیستم قوی آموزشی برخوردار می باشد.

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط تحصیل در کشور کانادا

همانطور که اشاره شد کانادا به واسطه وجود چندین دانشگاه معتبر جهانی از استقبال زیادی در بین دانشجویان سراسر جهان برخوردار است اما باید گفت که شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کانادا پروسه ای سخت و دشوار به نظر می رسدو بهتر است که در این خصوص با یک مشاور و وکیل با تجربه صحبت کنید. رزومه علمی معتبر و اخذ مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر شاید شانس شما رو برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور افزایش دهد اما لازم است که بدانید اگرچه هزینه زندگی و تحصیل در کشور کانادا نسبت به دیگر کشورهای آمریکا و انگلستان کمی پایین تر است ولی با این وجود به واسطه شرایط زندگی در این کشور باید بتوان به شیوه های مختلف از پس هزینه های زندگی در این کشور بر آمد.
دانشجویانی که کانادا را به عنوان گزینه انتخابی خود برای طی کردن سطح تحصیلات کارشناسی ارشد برگزیدند باید بدانند که این مقطع در کانادا مانند سایر کشورها 2 سال یا بیشتر به طول خواهد انجامید در حالی که این مقطع در انگلستان تنها یک سال بوده و از این بابت در هزینه های وی صرفه جویی خواهد شد.

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا برای تحصیل در مدارس

افراد زیر 18 سال می توانند برای طی دوره های تحصیلی خود در بهترین مدارس بین المللی کشور کانادا اقدام کنند. در واقع مقطع ابتدایی در این کشور از 6 تا 13 سالگی را شامل شده و از 13 تا 16 یا 18 سالگی مقطع متوسطه را تشکیل می دهند. بهتر است که بدانید تحصیل در مدارس بین المللی کانادا به عنوان جایگزین سیستم آموزشی دولتی از نوع خصوصی بوده و تحت نظارت و کنترل دولت های استانی این کشور می باشد با این تفاوت که آزادی عمل بیشتر و ویژگی های منحصر به فردی در خصوص رویکردهای آموزشی نسبت به مدارس دولتی دارند.

مهاجرت به کانادا برای تحصیل در کالج

کانادا از شبکه های گسترده از کالج ها و دانشگاه های معتبر با بهترین نوع آموزش برخوردار می باشد که در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به دانشجویان خدمات آموزشی ویژه و منحصر به فردی در طی دوره تحصیلی خود اعطا می کند. از همین جهت متقاضیان بسیاری در رشته های مختلف تحصیلی هر ساله برای اقامت و تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام می کنند. دوره کارشناسی مانند دیگر کشورها 4 ساله بوده و تمامی دانشجویان بعد از اخذ مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان انگلیسی معتبر می توانند برای پذیرش دانشگاه های مورد تایید اداره مهاجرت و تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور اقدام کنند. همچنین دوره هایی برای دانشجویان بدون مدرک زبان در نظر گرفته شده تا این افراد بتوانند پس از ورود به خاک این کشور برای تسلط به زبان انگلیسی و اخذ مدرک معتبر جهت ورود به دانشگاه اقدام کنند.
مهاجرت به کانادا برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد نیز یکی دیگر از گزینه های پیش روی افراد علاقمند به تحصیل در کالج های این کشور می باشد که از دو نوع تدریس و پژوهش تشکیل شده و از برنامه های تحصیلی بسیار متنوع برخوردار بوده تا مهارت و دانش دانشجویان را به طور منحصر به فردی جهت ورود به بازار کار افزایش دهد. کسب نمره 6 یا 6.5 در آزمون آیلتس زبان انگلیسی یکی از شرایط قبولی برای پذیرش در دانشگاه های معتبر این کشور است.

اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

یکی از اصلی ترین مراحل به منظور مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا است که بعد از تایید و پذیرش درخواست شما از سمت دانشگاه های بین المللی معتبر این کشور باید برای آن اقدام کنید. به طور کلی می توان گفت برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است که حتما با یک مشاور و وکیل با تجربه در ارتباط بوده و مدارک زیر را جهت اخذ ویزای تحصیلی و همچنین پذیرش دانشگاه های این کشور تهیه کنید:

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا

– نامه پذیرش قطعی از سوی یکی از دانشگاه های معتبر
– پاسپورت معتبر
– عکس پرسنلی معتبر 3*4 با پس زمینه سفید
-کپی شناسنامه و کارت ملی
– نامه تمکن مالی فرد از بانک
– گواهی عدم سوء پیشینه
– بیمه
– گواهی معاینات پزشکی

مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

– ارائه درخواست جهت تحصیل در یکی از کالج های این کشور
– رزومه علمی- پژوهشی جهت اخذ بورسیه تحصیلی
-گواهی معتبر آخرین مدرک تحصیلی
– مدرک زبان آیلتس با نمره قبولی مورد تایید دانشگاه
– ریز نمرات دانشجو از 3 سال آخر تحصیلات خود
– کپی از شناسنامه و کارت ملی
– عکس پرسنلی
– پاسپورت
– مدرک از پرداخت شهریه دانشگاه

مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا با مشاورین شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *