Search
Close this search box.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

آخرین مطالب خواندنی

تحصیل در ترکیه یکی از مسائل مهم این روزها برای بسیاری از دانش آموزانی شده که با پایان دبیرستان می خواهند مقاطع دانشگاهی خود را در خارج از کشور تجربه کنند. با مهاجرت به ترکیه با تعدادی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه هایی که از آخرین استانداردهای روز دنیا برخوردارند، مقصد خوبی برای محصلان ایرانی است. پس اگر می خواهید درباره ویزای تحصیلی ترکیه بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

معرفی شرایط تحصیل در ترکیه

اگر می خواهید بدانید که آیا شرایط تحصیل در ترکیه را دارید یا خیر، بهتر است این را بدانید که بعد از اخذ مدرک دیپلم در ایران شما می توانید علاوه بر دانشگاه، در دانشکده های فنی، مدارس فنی حرفه ای و مراکز آموزش فناوری ترکیه تحصیل کرده و مدارج بالاتری کسب کنید. تمامی مراکز آموزشی ترکیه به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم شده و دوره کارشناسی در این مراکز همچون ایران 4 سال است. به این ترتیب شما نه تنها برای آینده نزدیک شانس اپلای کردن مقاطع بالاتر در دانشگاه های طراز اول اروپا و آمریکای شمالی را خواهید داشت، بلکه طی این سالها می توانید از شرایط مهاجرت به ترکیه نیز بهره مند شوید.

ورود به دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی

برای تحصیل ترکیه با دیپلم بعد از دیپلم شما با اتمام دبیرستان باید در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کنید که برای این مهم علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی بهتر است به زبان ترکی استانبولی نیز تسلط داشته و با شرکت در آزمون زبان تومر بتوانید گواهی آن را نیز ارائه دهید. برای مراحل بعدی شما باید تمامی پیشینه تحصیلی و ریز نمرات خود را به ترکی ترجمه کرده و همراه با رزومه تحصیلی برای تحویل دادن به دانشگاه آماده کنید.

پروسه ویزای تحصیل در ترکیه نیازمند تمکن مالی است و باید بتوانید توانایی تامین هزینه های مالی را به سفارت و دانشگاه ارائه دهید تا آن ها مطمئن شوند دانشجو می تواند شهریه خود را بپردازد. در این میان بعد از قبولی و ارائه مدارک، گواهی زبان انگلیسی و ترکیه که همچنان دارای اعتبار است باید با عکس و تائیدیه قبولی در آزمون برای دانشگاه ارسال شود تا ثبت نام تکمیل شده و دانشجو بتواند با شروع ترم جدید، سر کلاس های درس حضور بهم برساند.

در چه رشته هایی می توان تحصیل کرد؟

اگر به تحصیل در ترکیه با دیپلم فکر می کنید، بهتر است حتما علاوه بر علایق خود به نیاز بازار کار نیز توجه کنید. شرایط تحصیل در ترکیه به نحوی است که شما را وارد فضای بین المللی کرده و راه را برای مراحل و مدارج بعدی در کشورهای دیگر فراهم می کند. برای همین مهم بهتر است در مورد بازار کار بین المللی تحقیق کرده و بر اساس نیاز بازار کار و مبتنی بر علایقی که دارید، نسبت به درس خواندن برای قبولی در آزمون تلاش کنید.

در مرحله بعد و پس از تحقیق درباره بازار کار بهتر است نگاهی هم به دانشگاه های معتبر ترکیه داشته باشید. فراموش نکنید که برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم باید بتوانید رزومه ای قوی با بهترین نمرات را ارائه دهید تا در دانشگاه های معتبر این کشور جایی برای تحصیل داشته و راه خود را به دانشگاه های معتبر جهان باز کنید. در نتیجه بهتر است از همین امروز زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و برای آموزش زبان ترکی نیز تلاش کنید تا بتوانید در این آزمون ورودی ثبت نام کنید.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکیه

در این میان لازم است کمی هم درباره بهترین دانشگاه های ترکیه بدانید. معروف ترین دانشگاه بین المللی ترکیه برای رشته های فنی مهندسی، دانشگاه فنی شهر استانبول است که اگر با معدل خوبی دیپلم گرفته باشید برای رشته های معماری و عمران، برق و الکترونیک، مکانیک و معدن، شیمی و متالوژی، انواع رشته های علوم پایه، رشته های صنعت هوانوردی در دانشگاه فنی استانبول ثبت نام کنید. دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا نیز دیگر دانشگاه معتبر ترکیه در همین زمینه است.

دانشگاه استانبول، دانشگاهی دولتی برای رشته های علوم انسانی و علوم پزشکی، رشته های مدیریت بازرگانی، دین و الهیات است که با ریزنمرات مناسب دوران دبیرستان و معدل بالای دیپلم می توانید به آن راه پیدا کنید.

نکات مهم و هزینه ها

در انتهای بحث تحصیل در ترکیه خوب است بدانید که دانشجو برای گذران زندگی به ماهی 300 الی 500 دلار نیاز دارد که هزینه می تواند براساس سبک زندگی فرد بیشتر و کمتر شود. همچنین شما به صورت پاره وقت نیز اجازه کار دارید و می توانید برای تامین برخی هزینه ها به کار مشغول شوید. در عین حال در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتری درباره تحصیل در ترکیه دارید با تیم مشاوران ما تماس گرفته و تمام سوال های خود را بپرسید.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در مورد شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *