Search
Close this search box.

روش های مهاجرت به کانادا در 2020

روش های مهاجرت به کانادا در 2020

آخرین مطالب خواندنی

روش های مهاجرت به کانادا در 2020

در این مقاله سعی داریم به همه سوال های شما در مورد روش های مهاجرت به کانادا و شرایط آن  پاسخ دهیم از جمله ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۰ , مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل , امتیاز بندی مهاجرت به کانادا 2020 , مهاجرت به کانادا از طریق کار 2020 , امتیاز ساسکاچوان 2020 , امتیاز بندی کبک 2020 اگر سوال دیگری در ذهنتان دارید خوشحال می شیم در نظرات پاسخ بدهیم.

 زمانی که صحبت از کار و زندگی در خارج از کشور می شود، از جمله اولین کشورها برای اکثر افراد، بررسی روش های مهاجرت به کانادا است زیرا افرادی که به روش مهارت به کانادا می پردازند می دانند که کانادا فرصت های بی شماری برای بهبود کیفیت زندگی و موقعیت های شغلی هر شخص را مقابل آن قرار می دهند شهرهای کانادا در ده رتبه برتر لیست های بهترین شهرهای جهان برای زندگی وجود دارد.در واقع بیش از 40 روش مهاجرت به کانادا وجود دارد که ما به بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد. در این مقاله به روش های مهاجرت به کانادا در 2020 نیز می پردازیم.

1- روش های مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص یا (اکسپرس انتری):

روش های مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص یا اکسپرس انتری از سال 2015 توسط دولت کانادا برای مهاجرینی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند قرار داده شده است که جایگزین روش اسکیل ورکر قدیم شده است. در واقع این روش مهاجرتی یک نوع سیستم امتیاز بندی محسوب می شود که در این سیستم براساس میزان امتیاز که شامل سن، تحصیلات، سابقه ی کار، مهارت زبان، داشتن اقوام و شرایط همسر،متقاضیان انتخاب می کنند. برای ورود به سیستم انتخابی، یک امتیاز پایه قرار داده شده است که پس از اخذ 67 امتیاز پایه شما وارد سیستم اکسپرس انتری پول می شوید. پس از ورود به سیستم امتیازی اکسپرس انتری، امتیازات فرد به شکل دیگری محاسبه خواهند شد که باز هم برگرفته از سن، تحصیلات، سابقه کار، زبان انگلیسی یا فرانسه و داشتن خواهر یا برادر و شرایط همسر خواهد بود. امتیاز بندی اکسپرس انتری از سال 2017 تا 2019 به شکل زیر می باشد.

طبق آخرین آمار در 5 فوریه سال 2020 امتیاز دعوتنامه 472 بوده است و معمولا امتیازات هر 2 هفته یکبار توسط دولت کانادا تغییر خواهند کرد.
طبق آخرین گزارشات به دست آمده از اداره مهاجرت کانادا بر اساس برنامه ریزی های خود قصد دارد تا سال 2021 حدود یک میلیون مهاجر بپذیرد که البته به دلیل کمبود نیروی متخصص (skilled worker)  این روش از اولویت بالایی برخوردار می باشد.

2- روش مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص به ایالت های مختلف در کانادا :

i- ایالت ساسکاچوان:

استانی شمالی در غرب کانادا و تنها استان بدون مرز طبیعی این کشور است. مرکز آن رجانیا و بزرگترین شهر آن ساسکاتون می باشد. جمعیت ساسکاچوان حدود 1.174.000 در سال 2019 می باشد. ایالت ساسکاچوان به دلیل هزینه های پایین زندگی، مسکن، مکانی مناسب برای مهاجرت می باشد. اقتصاد این شهر از کشاورزی و معدن به سمت فناوری و خدمات مالی تغییر شکل داده است. این ایالت یکی از حاصل خیز ترین ابالت ها و از نظر آب و هوا بسیار مناسب می باشد. نرخ بیکاری 1.5 درصدی کمتر از میانگین کانادا بوده و این استان را به محل خوبی برای کسب و کار تبدیل کرده است. ایالت ساسکاچوان نیز مانند ایالتهای دیگر سیستم امتیازبندی دارد و متقاضیان پس از دریافت حداقل امتیاز 60 واجد شرایط برای اقدام خواهند بود و علاوه بر این یک لیست مشاغل مورد نیاز نیز اعلام می کنند که افراد در صورتی که شغلشان در لیست باشد واجد شرایط اقدام برای دریافت اقامت دائم کانادا را خواهند داشت.

ii- ایالت منیتوبا:

منیتوبا از دیگر استان های کانادا و مرکز آن وینپگ می باشد. این ایالت یکی از سه استان سرسبز کانادا در قلب کشور است. منیتوبا در سال های اخیر شمار زیادی مهاجر جذب کرده و در تلاش است تا سالانه 10000 مهاجر جدید جذب کند. رشد اقتصادی این ایالت 30 درصد می باشد. از آنجایی که این رشد تولید کننده فرصت های شغلی بسیاری است، مقامات استانی در صدد جذب مهاجر به این ایالت می باشند. از برنامه هایی که برای جذب مهاجر انجام می شود می توان به کلاس های رایگان زبان انگلیسی EAL و برنامه های آموزش کار اشاره کرد. از مزایای این ایالت می توان به هزینه های پایین زندگی و مسکن اشاره کرد. قیمت مسکن در وینپگ کمتر از 122.000 دلار می باشد جمعیت منیتوبا در سال 2019 حدود 1.369.000 میلیون نفر بوده که از ساسکاچوان کمتر می باشد.
برای اقدام به این ایالت، متقاضی علاوه بر دارا بودن حداقل امتیاز لازم نیاز به داشتن حداقل یک دوست یا اقوام می باشد.

iii- ایالت کبک:

یکی دیگر از ایالت های کانادا بوده که بزرگترین شهر آن مونترال می باشد. کبک تنها استان کاناداست که نیم بیشتری از جمعی آن فرانسوی زبان می باشند. زبان رسمی ایالت کبک فرانسوی است. این ایالت از نظر مساحت بزرگ ترین ایالت کانادا و از نظر جمعیت دومین ایالت کانادا می باشد. کبک یکی از ایالت های سرد کانادا محسوب می شود واز نظر درآمد یکی از بهترین ایالت ها محسوب میشود زیرا در کبک هزینه های زندگی شما پایین می باشد. جمعیت کبک 542,298 نفر در سال 2017 می باشد.

3- روش سرمایه گذاری در ایالتها:

i)بریتیش کلمبیا:

a)شهر های زیر75 هزارنفر:

برای سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا، باید ایده یا طرحی برای کار به شهری از این استان که جمعیت زیر 75 هزار نفر دارد بدهید. در صورت مناسب بودن این طرح بیزینسی، برای شما دعوتنامه صادر می کنند لازم به ذکر است که این دعوتنامه را شرکت ما برای شما می گیرد. بعد از دریافت دعوتنامه، شخص متقاضی درخواست ویزا داده و پس از گرفتن ویزا به مدت 10 روز درشهر دعوت کننده بریتیش کلمبیا ساکن خواهد شد. در این بازه زمانی، بریتیش کلمبیا برای شخص کلاس های آموزشی و سمینار جهت آماده سازی وی برگزار می کند، پس از بازگشت شخص ، پرونده مهاجرتی آماده و اقدام برای گرفتن قبولی از استان بریتیش کلمبیا خواهیم کرد که مستلزم داشتن امتیاز کافی در لیست امتیازات این استان می باشد و پس از آن درخواست ویزای او به نظارت و بررسی فدرال کانادا خواهد رفت. میزان سرمایه گذاری حداقل 100 هزار دلار کانادا می باشد

b)شهر های بالای 75 هزار نفر:

مهاجرت به شهر های بالای 75000 نفر جمعیت از جمله ویکتوریا یا ونکوور که میزان سرمایه گذاری شخص می بایست حداقل 200 هزار کانادا باشد و نیاز به بازدید از شخص نمی باشد. Ielts مورد نیاز حداقل clb4 می باشد.
در این روش نیز سیستم امتیاز بندی وجود دارد که توسط دولت بریتیش کلمبیا هر دو هفته یکبار امتیاز اعلام شده و یک سری از متقاضیان دریافت می نمایند.

ii)ایالت انتریو:

روش خرید سهام و بیزینس:  در روش خرید سهام و بیزینس متقاضی ابتدا با دریافت ویزای کار وارد ایالت انتریو شده و سپس بیزینسی با سرمایه اولیه حداقل 300 هزار دلار کانادا را در محلی خارج از کلان شهر تورنتو تاسیس کرده و به مدت 2 سال مدیریت کرده و سپس اقامت دائم کانادا را کسب می نماید.
عامل اصلی و تعیین کننده موفقیت در این روش و انتخاب شدن از لیست در حال انتظار، کسب امتیاز بالا از ایده بیزینسی و محل بیزینس می باشد.

iii)ایالت کبک:

با استفاده از این روش متقاضیان و خانوادشان بدون هیچ قید و شرطی اقامت دائم دریافت خواهند کرد.
a)    سپرده کردن مبلغ 1.2 میلیون دلار به مدت 5 سال بد,ن دریافت سود بانکی در کانادا.
b)    پرداخت 350 هزار دلار غیرقابل بازگشت و دریافت اقامت دائم.
شخص متقاضی می بایست دارای شرکت فعال یا مدیریت ارشد 2سال در 5 سال اخیر را دارا باشد.

iv)ایالت منیتوبا:

روش سرمایه سرمایه گذاری در ایالت منیتوبا نیز تقریبا به شکل دیگر ایالت ها می باشد و فرد باید حداقل شرایط زیر را دارا باشد. دارایی بالای 350 هزار دلار کانادا باشد همچنین دارای سابقه کاری بالایی در زمینه های مدیریتی و یا مالک شرکت ویا برندی باشند که بتوانند حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز را بدست بیاورند. متقاضی زمانی باید سرمایه را به کانادا انتقال دهید که از سوی دولت کانادا مورد تایید قرار گرفته اید. ابتدا با ویزای کار وارد این ایالت شده و پس از سرمایه گذاری 150 هزار دلاری خارج از وینیپگ و 250 هزار دلار در پایتخت واداره آن به مدت 2 سال اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

v)ایالت نیوبرانزویک:

روش سرمایه گذاری نیوبرانزویک تنها روش سرمایه گذاری در حال حاضر در کانادا است که از این طریق می توان در بدو ورود اقامت دائم (PR) را دریافت کرد. در این برنامه پس از پذیرش از این استان، حداقل سپرده بانکی معادل 100.000 دلار کانادا  محاسبه می شود؛ که در صورت سرمایه گذاری 250.000 دلاری به مدت یک سال امکان بازگشت مبلغ سپرده 100.000 دلاری فراهم است و در غیر این صورت با از دست دادن سپرده، متقاضی و کل اعضا خانواده می توانند اقامت دائم خود را حفظ کنند.

در مرحله اول پس از عقد قرارداد، شرکت وست اقدام به درخواست ویزای بازدید برای شخص متقاضی می کند. پس از دریافت ویزای بازدید، متقاضی موظف به حضور 7 الی 10 روز در این ایالت خواهد بود. پس از بازدید، طرح بیزنس و مشخصات فردی به همراه مشخصات خانواده را وارد سیستم کرده و پس از دریافت دعوت نامه و قبولی از طرف ایالت نیوبرانزویک، مدارک را ارائه خواهیم کرد. در نهایت دولت درخواست پرداخت سپرده به مبلغ 100.000 دلار را از متقاضی خواهد داشت که توسط دولت و متقاضی غیر قابل برداشت است. در انتها ویزای اقامت دائم (PR) برای کلیه اعضای خانواده با فرزندان (زیر 22 سال) صادر خواهد شد.

پس از دریافت ویزای اقامت دائم متقاضی 2 سال برای سرمایه گذاری 250.000 دلاری برای بازگرداندن مبلغ سپرده 100.000 دلاری فرصت خواهد داشت و حداقل باید به مدت یک سال حقوق 2 شهروند کانادایی را پرداخت نماید.

سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری نداشته باشند می توانند با از دست دادن مبلغ سپرده 100.000 دلاری برای خود و اعضای خانواده و فرزندان زیر 22 سال اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و به ایالت یا شهر دیگری در کانادا نقل مکان کنند.

لطفا در نظر داشته باشید این روش مختص صاحبان مشاغل یا مدیران ارشد در مجموعه های بزرگ است.

4- روش تحصیلی:

دانشجویانی که تمایل برای ادامه تحصیل در کشوری با استاندارد های بالای آموزشی را دارند کشور کانادا گزینه ی مناسبی می باشد. در کانادا حدود 100 دانشگاه وجود دارد که 5 دانشگاه از آن جزو 100 دانشگاه برتر جهان می باشند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و دوره های آموزشی که مدت زمان آن بیش از 6 ماه می باشد نیاز به گرفتن ویزای تحصیلی دارید. دانشجویانی که برای تحصیل در کانادا قصد به اقدام دارند، نیاز به مدرک IELTS حداقل 6 به بالا را دارند.
از دیگر شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی تمکن مالی می باشد که شما باید اثبات کنید هزینه ی سالیانه ی تحصیل خود را می توانید پرداخت کنید.

تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

از مزایای تحصیل در کانادا می توان به هزینه ی بسیار پایین تر از سایر کشور های انگلیسی زبان اشاره کرد، یکی از بهترین موقعیت ها که شما پس از تحصیل می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و آینده ی خود را تضمین نمایید. به غیر از این مسائل دولت کانادا برای دانشجویان خارجی وام هایی بدون بهره به منظور کمک خرج زندگی و تحصیل در نظر گرفته است. دانشجویان در کانادا می توانند در هنگام تحصیل کار نیز برای کمک هزینه های زندگی انجام اما به صورت نیمه وقت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *