Search
Close this search box.

رتبه تحصیلی کانادا در جهان

رتبه_تحصیلی_کانادا_در_جهان

آخرین مطالب خواندنی

رتبه تحصیلی کانادا در جهان

کشور کانادا از نظر آموزش و تحصیل در رتبه سوم جهانی قرار دارد. در لیست بهترین کشورهای جهان برای تحصیل، کشورهای آمریکا و انگلستان قبل از کشور کانادا قرار دارند. کانادا همواره یک سیستم عالی آموزشی به شهروندان خود و دانشجویان بین المللی ارائه داده است. و این سیستم آموزش و پروش جامع در تمام سطوح تحصیلی دلیل خوبی برای کسانی است که قصد مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند.

چرا سیستم آموزشی کانادا خوب و محبوب است؟

در مطالب قبلی به معرفی تعدادی از دانشگاه و کالج های برتر کانادا پرداخته ایم. در ادامه به مزیت ها و دلایلی که باعث انتخاب موسسات آموزشی و دانشگاه های کانادا می شود می پردازیم.

آموزش دولتی برای تمامی شهروندان کانادا از مقطع دبستان تا دبیرستان رایگان است. البته مدارس خصوصی از این قاعده مستثنی هستند. جدا از تحصیل رایگان کیفیت آموزش در مدارس کانادا نیز بالا است. و دلیل دیگر محبوبیت و موفقیت سیستم آموزشی کانادا وجود طیف وسیعی از دانشگاه ها در رشته های متفاوت و در سطح جهانی است. وجود دانشگاه های فنی و دانشگاه هایی با شهریه های مناسب و مقرون به صرفه را می توان از دلایل دیگر محبوبیت سیستم آموزشی و ادامه تحصیل در کانادا شمرد. و این به معنی نبود دانشگاه و رشته هایی با هزینه بالا نیست. راه دیگر برای تحصیل ارزان بورسیه هایی است که دانشگاه های کشور کانادا به دانشجویان ممتاز بین المللی می دهند، است.

تحصیل بیش از 500.000 هزار دانشجوی خارجی در کانادا گواهی بر سیستم آموزشی کیفیت بالا کانادا است.

رتبه_تحصیلی_کانادا_در_جهان

دلیل دیگر که مختص محققین و علاقه مندان به تحقیق است: حمایت دولت از تحقیقات است. دولت کانادا از تحقیقات در زمینه های مختلفی مانند پزشکی، کشاورزی و … بسیار حمایت می کند.

تنوع فرهنگی که در کانادا به دلیل ویژگی مهاجرپذیر بودن وجود دارد؛ افراد و دانشجویان خارجی را ترغیب به مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل و زندگی در این کشور می کند. علاوه بر نکات ذکر شده کانادا جزو کشورهای امن و طرفدار صلح در جهان است. از محیط اجتماعی امنی برای شهروندان و مهاجران برخوردار است.

کانادا به لطف مقرراتی که دارد، این فرصت را به همه دانشجویان خارجی می دهد که در طول تحصیل به صورت پاره وقت -20 ساعت در هفته- کار کنند. برای کارآموزی نیازی به داشتن اجازه کار نیست. و این فرصت های شغلی کوچک، روحیه دانشجویان را برای سمت های شغلی آینده شان و یافتن شغل مناسب تقویت می کند.

دلیل مهم و آخری که بسیار مهم است: فرصت مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا است. برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی کانادا (PWPP) به دانشجویان اجازه می دهد به مدت سه سال –بعد از اتمام تحصیل- اقامت تحصیلی خود را به کاری تبدیل کرده و بدین صورت 3 سال بیشتر از طریق کار در کانادا اقامت داشته باشند. و در نهایت در صورت واجد شرایط بودن بتوانند اقامت خود را دائمی کنند.

برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره ی تحصیل در کانادا، سرویس آموزش آنلاین و رایگانی به نام Roadmap Student International وجود دارد. در این برنامه هر آنچه پیرامون تحصیل در کانادا نیاز است بدانید به شما آموزش داده می شود. می توانید با ثبت نام در این سیستم از اطلاعات آن به صورت رایگان استفاده کنید.

اقامت دائم دانشجویان کانادا

پس از اتمام دوره تحصیل برنامه هایی وجود دارد که اقامت دائم کانادا را برای دانشجویان خارجی به ارمغان می آورد:

1. کلاس تجربه کانادایی

دانشجویان بین المللی باید این برنامه را در یکی از دانشگاه های کانادا ب موفقیت به پایان رسانده باشند. بعد از دریافت مدرک تحصیلی، دانشجوی خارجی باید حداقل 12 ماه به صورت تمام وقت در یک محیط حرفه ای مشغول به کار شود. این سابقه کار باید پس از فارغ التحصیلی به دست آمده باشد. و کارآموزی بدون حقوق نمی تواند به عنوان تجربه و سابقه کاری محسوب شود.

2. کلاس تجربه کبک

دانشجویانی که در کبک تحصیل کرده اند؛ و دوره هایی چونCEGEP ، Vocational ، Bachelor یا Master / PhD را گذرانده اند. این افراد عموما مهارت متوسطی ​​در زبان فرانسه دارند. از طریق این برنامه بدون داشتن سابقه کار می توانند به راحتی برای کار و اقامت دائم اقدام نمایند.

3. برنامه های نامزدی استانی

ایالت هایی مانند بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا، ساسکاچوان، انتاریو، نیوفاندلند، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا برنامه های مناسبی برای دانشجویان خارجی دارند. برخی از این برنامه ها نیاز به پیشنهاد شغلی یا سابقه کار در استانی که مدرک اخذ شده است دارند. مزیت این برنامه ها این است که متقاضیان می توانند اقامت دائم کانادا خود را سریع تر از سایر برنامه ها دریافت کنند.

جهت مهاجرت به کانادا، تحصیل یا کار در کانادا یا هر زمینه دیگری که شما در نظر دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلف مانند: تماس با ما، واتس اپ، کانال تلگرام، اینستاگرام یا ایمیل با کارشناسان مجرب مجموعه بین المللی وست در تماس باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *