Search
Close this search box.

درباره اوکراین بیشتر بدانیم

درباره اوکراین بیشتر بدانیم

آخرین مطالب خواندنی

درباره اوکراین بیشتر بدانیم

اوکراین در شرق اروپا واقع شده است.603.550 کیلومتر مربع مساحت دارد. بزرگترین کشور اروپا به شمار می آید. پایتخت آن کی اف در شمال مرکزی اوکراین است. واحد پول کشور اوکراین گریونی (گریونا) UAH است. اوکراین از سال 2017 وارد اتحادیه اروپا شده است.

از شمال با کشور بلاروس، از شرق با کشور روسیه، از جنوب با دریای آزوف و دریای سیاه، از جنوب غربی با مولداوی و رومانی و از غرب با مجارستان ، اسلواکی و لهستان همسایه است. نظام سیاسی اوکراین همانند ایران است. دارای رئیس جمهور در راس امور و سه قوه مققنه، مجریه و قضاییه است. پس از فروپاشی شوروی، از روسیه جدا شد و تبدیل به کشوری با حکومتی مستقل گردید.

غالب مردم اوکراین به زبان اوکراینی صحبت می کنند. این زبان ارتباط نزدیکی با زبان های روسی و بلاروسی دارد. همچنین شباهت های مشخصی با زبان لهستانی دارد. تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به لهستانی، روسی، بلاروسی، رومانیایی، بلغاری، صحبت می کنند. دین غالب در اوکراین ارتدکس شرقی است که تقریبا نیمی از مردم آن را دنبال می کنند.

مهاجرت به اوکراین برای دانشجویان واجد شرایط و سرمایه دارانی که سابقه مدیریت دارند می تواند گزینه مطلوبی باشد.

اوکراین

آب و هوای اوکراین

دارای آب و هوای معتدل است. و تحت تأثیر هوای مرطوب و گرم از اقیانوس اطلس قرار دارد. زمستان های غربی به مراتب معتدل تر از زمستان های شرقی است. از طرف دیگر ، در تابستان ، شرق اغلب درجه حرارت بیشتری نسبت به غرب دارد. همانند ایران کشوری چهار فصل است.

میزان بارش نامساوی است و در فصول گرم سال نسبت به سرما دو تا سه برابر بیشتر می بارد. بیشترین میزان بارش به طور کلی در ماه های ژوئن و جولای رخ می دهد. در حالی که کمترین میزان بارش نیز در ماه فوریه است. در اواخر نوامبر و اوایل دسامبر برف می بارد.

اقتصاد اوکراین

اوکراین دارای منابع معدنی بسیاری که در اقتصاد این کشور تاثیر مستقیم دارد. ذخایر غنی از سنگ آهن، اساس صنعت بزرگ آهن و فولاد اوکراین را تشکیل می دهد. همچنین دارای ذخایر نفت و گاز غنی است.

تولید از دیگر جنبه های تاثیرگذار در اقتصاد اوکراین است. محصولات تولید شده، تجهیزات حمل و نقل و انواع ماشین آلات سنگین، مواد شیمیایی، محصولات غذایی را شامل می شود. اوکراین در بین تولید کننده های برتر فولاد در جهان قرار دارد.

از دیگر محصولات مهم تولیدی اوکراین شکر (از چغندر قند) است. در رتبه بعدی، تولید روغن نباتی از دانه های آفتابگردان.

مهمترین شریک تجاری اوکراین، روسیه است. اوکراین همچنین با آلمان، ایتالیا، لهستان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا رابطه تجاری دارد. گاو و خوک در سراسر اوکراین پرورش می یابد. کشاورزی و ماهیگیری، به دلیل خاک های غنی و آب و هوای مطلوب از دیگر مشاغل بومی و اصلی این کشور محسوب می شود.

اوکراین

جاذبه های گردشگری اوکراین

در رتبه بندی جهانی در زمینه گردشگری اوکراین جز ده کشور اول است. مجسمه مادر سرزمین، عجایب هفت گانه اوکراین، پیروهیو، دروازه طلایی کی اف، میدان مارکت و موزه های اوکراین ازجمله مناطق جذاب توریستی این کشور محسوب می شوند.

از جمله شهرهای مهم اوکراین می توان به شهرهای زیر اشاره کرد:

اودسا:

سومین شهر بزرگ و از بنادر مهم اوکراین است. علاوه بر اینکه از شهرهای مهم در حوزه بازرگانی است؛ مقصد زیبایی برای گردشگران خارجی نیز محسوب می شود.

چرنهیف:

شهر چرنهیف نیز از شهرهای قدیمی اوکراین است.

چرنیوتسی:

شهر چرنیوتسی از شهرهای زیبا و مملو از کافه و کتابخانه است. دانشگاهی با معماری معروف که ثبت جهانی شده است نیز در این شهر قرار دارد.

از دیگر شهرهای اوکراین: یالتا، اوژهورود، میرهورود و پولتاوا هستند.

اوکراین

راه های مهاجرت به اوکراین

اوکراین تنها کشور در اروپا است که قانون خاک دارد. در صورت بچه دار شدن، فرزند پاسپورت و پدر و مادر اقامت دائم دریافت می کنند.

سریع ترین روش مهاجرت و دریافت اقامت دائم مربوط به کشور اوکراین است. از طریق ازدواج ظرف مدت ۲ الی ۳ ماه می توان اقامت این کشور را دریافت نمود.
– دریافت اقامت دائم اوکراین در کوتاه ترین زمان ۳ الی ۶ ماه از طریق ازدواج و دریافت پاسپورت پس از ۲ الی ۳ سال.
با پاسپورت اوکراین می توانید به راحتی به اروپا سفر کنید.

– خرید ملک و دریافت اقامت دایم اوکراین: با خرید ملک اقامت دائم خود و خانواده را در کشور اوکراین با شرکت وست تجربه کنید.
با پاسپورت اوکراین به بیش از ۱۲۹ کشور بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد.

– مهاجرت به اوکراین از طریق ویزای تحصیلی از دیگر راه های مهاجرت به این کشور است.

اگر در خصوص مهاجرت به اوکراین نیاز به مشاوره دارید؛ از طریق تماس با ما می توانید با کارشناسان شرکت بین المللی وست در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *