Search
Close this search box.

تحصیل در بریتیش کلمبیا

تحصیل در بریتیش کلمبیا

آخرین مطالب خواندنی

تحصیل در بریتیش کلمبیا

تحصیل در بریتیش کلمبیای کانادا می ‌تواند مورد توجه هر کسی که علاقمند به تحصیل است، باشد. دانشگاه ‌هایی با وجود اساتید مجرب، امکانات به ‌روز تحصیلی و تنوع در رشته ‌های تحصیلی در مهاجرت به کانادا وجود دارد که می ‌تواند انگیزه لازم را برای ادامه تحصیل در کانادا را برای هر فردی ایجاد نماید. دانشکده ‌های دانشگاه کانادا به تفکیک، گرایش ‌ها و مقاطع تحصیلی گوناگون را از کارشناسی تا دکترا پیش ‌روی دانشجویان می ‌گذارد تا بتوانند با حق انتخاب آزادتری رشته و گرایش خود را در هر دانشگاهی انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط تحصیل در بریتیش کلمبیا کانادا آشنا سازیم.

تحصیل در بریتیش کلمبیای کانادا

استان بریتیش کلمبیا با داشتن 4.7 میلیون جمعیت از جمله محبوبترین و پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی برای افراد می باشد، به طوری که اکثر دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل این استان را به سایر استان های کانادا ترجیح می دهند. اما دلیل این همه محبوبیت در چیست؟، یا به عبارتی تحصیل در بریتیش کلمبیا چه امتیازاتی را به همراه دارد؟ برخورداری از سیستم آموزشی یکپارچه و مطابق با استانداردهای جهانی، فراهم نمودن طیف وسیعی از فرصت های شغلی و امکان اخذ اقامت دائم تنها گوشه ای از مزایای تحصیل در کانادا می باشد.

تحصیل در بریتیش کلمبیا

شما می توانید ضمن تحصیل در بریتیش کلمبیا، از جاذبه های گردشگری شگفت انگیز این استان نیز بهره ببرید. آرامش و رفاه ناشی از وجود جنگل های بارانی و سرسبز، سواحل منحصر به فرد، کوهستان های عظیم و آب و هوای مناسب سبب گردیده تا این استان به یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین مقاصد برای کسب و کار و زندگی مبدل گردد.

مزایای تحصیل در بریتیش کلمبیا

در صورتی که قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید بدانید که استان بریتیش کلمبیا، تعداد زیادی از دانشگاه های تراز اول دنیا را در خود جای داده است و هر ساله میزبان هزاران دانشجوی بین المللی است که با هدف بهره مندی از کیفیت بالای آموزش و زندگی، طبیعت زیبا و تنوع فرهنگی بالا به این استان سفر می کنند. عمده دانشجو های بریتیش کلمبیا در شهرهای پرجمعیتی چون ونکوور، ویکتوریا و شهر کلونا مشغول به تحصیل می باشند.

تحصیل در بریتیش کلمبیا

از جمله مزایای تحصیل در بریتیش کلمبیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– سیستم انتقال دانشجوی دانشگاه های بریتیش کلمبیا
برخورداری از سیستم حمل و نقل توسعه یافته و تعاونی، از جمله خصوصیات فوق العاده کاربردی در این استان می باشد.
استان بریتیش کلمبیا از گذشته تاکنون دارای یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل بوده است. سیستم انتقال دانشجوی بریتیش کلمبیا این امکان را به شما می دهد که با استفاده از سیستم یکپارچه انتقال دانشجو، به راحتی بین موسسات آموزشی جا به جا شده و در دانشگاه های برتر به ادامه تحصیل بپردازند.
– ارزیابی کیفیت آموزش
– یکی از منحصر به فرد ترین مزایای تحصیل در بریتیش کلمبیا، داشتن اطمینان کامل از انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل( بدون بازدید قبلی ) می باشد، چرا که بریتیش کلمبیا تنها دولت استانی است که دانشگاه ها و موسسات خود را تحت سیستم ارزیابی کیفیت آموزشی، مورد تایید قرار می دهد.

فرصت استخدام بعد از فارغ التحصیلی

بهره مندی از اقتصاد قوی و رو به رشد موجب شده است تا دانشجو دیگر نگران بازار کار و آینده شغلی خود نباشد. فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیل خود با طیف گسترده ای از فرصت های شغلی روبرو خواهند شد، چرا که پیش بینی می شود این استان بیشترین سطح رشد شغلی را در سال های آتی تجربه نماید.

موسسات آموزشی مشهور در بریتیش کلمبیا

برخی از موسسات مشهور که به دلایلی چون مجاورت با مراکز شهری، وسعت و پذیرش دانشجویان بین المللی، مورد استقبال بالایی قرار گرفته اند عبارتند از:

– دانشگاه سایمون فریزر( SFU):

این دانشگاه، یکی از 100 دانشگاه برتر جهان با قدمت 50 سال می باشد که در حال حاضر دارای 3 پردیس دانشگاهی در شهرهای ونکوور، برنابی و سوری و 8 دانشکده می باشد.

تحصیل در بریتیش کلمبیا

-دانشگاه بریتیش کلمبیا:

دانشگاه بریتیش کلمبیا( UBC )با قدمتی بیش از 120 سال، در زمره برترین و قدیمی ترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته است.

این دانشگاه با داشتن دو شعبه در شهر ونکوور و اکاناگان سالانه پذیرای بیش از 60،000 دانشجو در رشته های متعدد از جمله علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و رشته های مدیریتی می باشد.

-دانشگاه ویکتوریا:

دانشگاه ویکتوریا که دانشگاهی دولتی و پژوهش محور است، یکی از 200 دانشگاه برتر جهان بوده که عمده شهرت آن در زمینه رشته های هنری و علوم طبیعی می باشد. هر ساله در حدود 23000 دانشجو در دانشگاه ویکتوریا پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل می شوند. لازم به ذکر است که تمرکز دانشگاه ویکتوریا اغلب در رشته های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی می باشد.

تحصیل در بریتیش کلمبیا

فرصت‌ های مهاجرت به کانادا پس از تحصیل در استان بریتیش کلمبیا

یکی از دلایل انتخاب کانادا از سوی دانشجویان به عنوان مقصد تحصیلی، دریافت اقامت دائم کشور کانادا می باشد. در همین راستا استان بریتیش کلمبیا فرصت های جالب توجهی را برای اقامت فارغ التحصیلان بین المللی فراهم آورده است که عبارتند از:

برنامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی:

دانشجویانی که در مقطع تحصیلات تکمیلی موفق به کسب مدرک ارشد یا دکترای معتبر در یکی از رشته های علوم طبیعی، کاربردی و یا بهداشتی شده اند، می توانند به سادگی وارد بازار کار شوند، زیرا اینگونه افراد مورد توجه عمده کارفرمایان می باشند.

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی:

فارغ التحصیلان بین المللی که در طی سه سال موفق به کسب مدرک تحصیلی شده اند، قادر خواهند بود تحت شرایطی، در لیست افراد واجد شرایط اپلای قرار گیرند.

سیستم اکسپرس انتری:

متقاضیانی که تحصیلات عالی خود را در یکی از موسسات بریتیش کلمبیا به اتمام رسانده اند. برخورداری از سطح بالای تحصیلات نیز خود امتیاز قابل توجهی در سیستم اکسپرس انتری کانادا به شمار می آید. داشتن سابقه کاری در بریتیش کلمبیا نیز از جمله فاکتورهای ارزشمند در این سیستم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مهاجرت به کانادا و شرایط تحصیل در بریتیش کلمبیا می توانید با کارشناسان ما (Westadviser) در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *