Search
Close this search box.

تاریخچه مهاجرت به کانادا

تاریخچه مهاجرت ایرانیان به کانادا

آخرین مطالب خواندنی

تاریخچه مهاجرت به کانادا

واژه مهاجر در دیکشنری به معنای شخصی که برای زندگی دائمی به کشور دیگری سفر می کند، است. این سفر دائمی یا همان مهاجرت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از قبیل: شرایط ناپایدار اقتصادی و سیاسی، جنگ، تحصیلی، آینده بهتر، مذهب و … در ادامه به مبحث مهاجرت ایرانیان به کانادا می پردازیم با ما همراه باشید:
کانادا از کشورهای مهاجرپذیری است که دارای تنوع فرهنگی بالایی می باشد. و در کنار یک سری از ویژگی های مثبت دیگر تبدیل به مقصد مناسبی برای متقاضیان مهاجرت در سرتاسر جهان شده است. برای مهاجرت به کانادا 9 روش موجود است:

1- مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

2- شرایط سرمایه گذاری در کانادا

3- مهاجرت از طریق خوداشتغالی به کانادا

4- مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

5- نیروی کار متخصص فدرال کانادا
(اکسپرس انتری Express entry)

6- ویزای تحصیلی کانادا

7- تولد فرزند

8- پناهندگی

9- نو آوری

سیاست اصلی کانادا برای مهاجرت چیست؟

کانادا با سیستم مهاجرت نسبتاً باز و منظم خود، یکی از مقصد های اصلی مهاجران و پناهندگان است.
کانادا در نیم قرن گذشته به استقبال از مهاجران و بها دادن به چند فرهنگی شهرت یافته است. افراد متولد خارجی حدود یک پنجم جمعیت کانادا را تشکیل می دهند. در سال های اخیر، کانادا به مقصد جذاب تری برای مهاجران تبدیل شده است زیرا ایالات متحده، تحت رهبری دونالد جی ترامپ (رئیس جمهور)، بسیاری از برنامه های مهاجرت خود، از جمله برنامه های پناهندگی، پناهجویان و کارگران موقت را محدود کرده است.

تاریخچه مهاجرت ایرانیان به کانادا

کانادا از چه زمانی دقیقا شروع به پذیرش مهاجر کرده است؟

کانادا پس از استقلال از پادشاهی انگلستان در سال 1867، از مهاجرت برای کمک به توسعه زمین های وسیع خود استفاده کرد. کارزارهای اطلاعاتی و استخدام کنندگان تحت حمایت دولت، مهاجران را به استقرار در مناطق روستایی و مرزی تشویق می کردند. اما از همه مهاجران استقبال نشد. مهاجران از نژاد غیر اروپایی و غیر مسیحی به دلیل سیاست های قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم منصرف می شدند. سیستم مهاجرت کانادا پس از جنگ با فرار پناهندگان از اروپا تغییر کرد. نگرش عمومی نسبت به افراد خارجی بهتر شد. و رشد اقتصادی خواستار نیروی کار بیشتری شد. مهاجران، به مقابله با آمار جمعیتی سالخورده و رشد اقتصادی کمک می کنند.
تابعیت کانادا در اصل براساس قانون مهاجرت در سال 1910 برای تعیین آن دسته از افراد انگلیسی که در کانادا اقامت داشتند ایجاد شد.
در سال 1967، اتاوا سیستمی مبتنی بر امتیاز برای ارزیابی متقاضیان ارائه داد. پس از آن کانادا شاهد جهش مهاجرت از آفریقا، آسیا، کارائیب و آمریکای لاتین بود. سیاست 1971 برای اولین بار حمایت دولت از تنوع فرهنگی را بیان کرد و قانون در سال 1976 به صراحت تعهد کانادا در قبال پناهندگان را اعلام نمود.

مهاجرت مدت هاست که نقش مهمی در اقتصاد کانادا ایفا می کند. امروزه مهاجران تقریباً یک چهارم کارگران کانادایی را تشکیل می دهند.
بیشترین سهم اقامت دائم جدید کانادا از هند بود و بسیاری از افراد متخصص ماهر بودند. علاوه بر این ، کانادا سال گذشته حدود هشتصد هزار کارگر موقت و دانشجوی بین المللی پذیرفته است.
مدتهاست که انتاریو مقصد اصلی مهاجران بوده است. در سال 2019 ، این استان 45 درصد از ساکنان دائمی جدید را در خود جای داده است که اکثر آنها در اطراف تورنتو ، بزرگترین شهر کانادا ساکن شده اند.

تاریخچه مهاجرت ایرانیان به کانادا

سالانه چه تعداد مهاجر به کانادا می آیند؟

در سال 2006 ، کانادا 236756 مهاجر پذیرفته است. ده کشور اصلی مبدا چین (28،896) ، هند (28،520) بودند. در سال های اخیر، هندی ها و چینی ها بیشترین تعداد مهاجرین به کشور کانادا را در میان سایر کشورها دارند.
فیلیپین (19،718) ، پاکستان (9،808) ، ایالات متحده (8،750) ، انگلستان (7،324) ، ایران (7،195) ، کره جنوبی (5،909) ، کلمبیا 5،382 و سریلانکا (4068) ؛ فرانسه به دنبال آن (4،026) و مراکش (4،025) ، رومانی ، روسیه و الجزایر هرکدام بیش از 3500 مهاجر کمک می کنند.
از سال 2017 تا 2018، درخواست شهروندی افزایش چشمگیری داشته است.
کانادا در سال 2017، حدود 417.65 هزار متقاضی مهاجرت از طریق اکسپرس انتری را پذیرفته است.
در سال 2019 کانادا از 340،000 اقامت دائم استقبال کرد که بالاترین تعداد در بیش از یک قرن گذشته است.
کانادا انتظار دارد از 202،300 مهاجر اقتصادی در سال 2021 استقبال کند.

نگاه کانادایی ها به مهاجرت و مهاجران چگونه است؟

عموم مردم کانادا از دهه ها پیش نظرات مطلوبی درباره مهاجرت داشته اند.کانادایی ها به طور کلی هم مهاجران و هم سیستم مهاجرتی کشورشان را مثبت تر از همتایان خود در ایالات متحده می دانند. این امر تا حدی به تلاش های دولت کانادا برای ترویج و پذیرش سیاست چندفرهنگی و تبدیل تنوع به بخشی از هویت ملی مربوط می شود. کانادا همچنین مهاجرت گسترده غیرمجاز (غیر قانونی) ندارد.

ویروس کرونا چگونه بر مهاجرت تأثیر گذاشته است؟

در ماه مارس، این کشور بیشتر سفرهای خارجی، از جمله ترانزیت غیر ضروری مرز کانادا و ایالات متحده را مسدود کرد. در نتیجه، کانادا شروع به برگرداندن بیشتر پناهجویان از ایالات متحده کرد. همچنین پردازش بسیاری از مجوزهای کار و درخواست های اقامت دائم را به حالت تعلیق درآورد. با این وجود، پس از تلاش واشنگتن برای اخراج دانشجویان بین المللی که فقط در دوره های آنلاین در دانشگاه های ایالات متحده شرکت می کنند؛ اوتاوا امکان حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا را آسان تر کرد.

تاریخچه مهاجرت ایرانیان به کانادا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا می توانید با شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) در زمینه های مشاوره سرمایه گذاری ، ملکی و تخصصی داخل و خارج از ایران با مشاورین ما در صفحه تماس با ما  در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *