Search
Close this search box.

تاریخچه سیستم Express Entry

تاریخچه_سیستم_Expres_ Entry

آخرین مطالب خواندنی

تاریخچه سیستم Express Entry

در این مطلب کمی بیشتر به سیستم Express Entry می پردازیم.

برای مهاجرت به کانادا یکی از شیوه های کاری یعنی مهاجرت از طریق نیروی کار متخصص فدرال کانادا است.

دولت کانادا جهت برطرف کردن نیاز خود به نیروی کار متخصص و مدیریت درخواست های مهاجران برای اقامت دائم سیستمی به نام Express Entry  در تاریخ یک ژانویه سال 2015  راه اندازی کرد. از این طریق امکان پذیرش نیروی متخصص ماهر و باتجربه برای دولت کانادا بیشتر از پیش فراهم است.

 سیستم Express Entry  چیست؟

قبل از ورود و واجد شرایط شدن به سیستم اکسپرس انتری فرد متقاضی و همراهان می بایست حداقل 67 امتیاز داشته باشند که بر مبنای سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان انگلیسی یا فرانسه و داشتن سابقه کار قبلی یا تحصیل در کانادا و یا داشتن اقوام می باشد. افراد تا سن 35 سال بهترین شرایط را خواهند داشت که البته تا سن 49 سالگی واجد شرایط خواهند بود. از طرف دیگر حداقل سطح زبان مورد نیاز آیلتس یا سلپیپ با نمره 6 می باشد. پس از کسب 67 امتیاز اولیه، شخص متقاضی به همراه خانواده به سیستم اکسپرس انتری ورود خواهد کرد.

سیستم_Express_Entry

سیستم اکسپرس انتری، سیستمی است مبتنی بر امتیازبندی که بر این اساس متقاضیان را رتبه بندی (CRS) می کند. در واقع فضایی رقابتی را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم می کند. عوامل اصلی در امتیازبندی شامل: سن، تحصیلات، میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، میزان سابقه کاری و داشتن اقوام درجه یک یا سابقه کار و تحصیل در کانادا می شود. متقاضی که می تواند امتیاز خوبی دریافت کند سنی بین 20 تا 29 سال باید داشته باشد. و طبیعتا دارای تحصیلات، مهارت و تجربه بالا باشد. در زبان انگلیسی نیز داشتن مهارت بالا الزامی است.

در سال 2020 در بزرگ ترین و کوچک ترین دوره انتخابی (DRAW) در برنامه  Express Entry منتشر شد. کم ترین دوره انتخابی منتشر شده مربوط به برنامه استانیPNP در 15 آوریل بود که تنها 118 دعوت نامه صادر گردید. و در انتهای سال با صدور 5000 دعوت نامه بزرگ ترین میزان ITA در همین سال انتشار یافت.

نگاهی به امتیاز های منتشر شده در اواخر سال 2020

در ادامه به بخشی از دوره های منتشر شده در سال 2020 اشاره می کنیم:

در سال 2019، دولت کانادا 85300 ITA  یا همان دعوت نامه صادر نمود.

آخرین درای منتشر شده در سال 2020، درا شماره 170 در 23 دسامبر بود. در این درا تعداد 5000 دعوت نامه با حداقل امتیاز 468 صادر شده است.

سیستم_Expres_ Entry

در 9 دسامبر 2020، درا 169، تعداد 5000 با امتیاز 469 منتشر شده است. درا شماره 161 نیز یکی از به نسبت ماه اخیر در سال 2020 با تعداد 3300 دعوت نامه بود و کم امتیاز ترین درا ها با امتیاز 454 بوده است.

در سال 2021 نیز دو درا جدید ،171 و 172 منتشر شده است که به شرح زیر می باشد:

در 6 ژانویه، تعداد 250 دعوت نامه برای برنامه استانی با حداقل امتیاز 813 صادر گردیده است. در 7 ژانویه، تعداد 4750 دعوت نامه با حداقل امتیاز 461 برای برنامه کلاس تجربه کانادایی منتشر شده است.

در صورت داشتن تخصص، مدرک تحصیلی معتبر و سابقه کار مناسب شما می توانید امتیاز خود را در این سیستم با توجه به شرایط تان محاسبه کنید. و در واقع شانس خود برای یک مهاجرت به کانادا با دریافت اقامت دایم با ورودتون به کانادا را امتحان کنید. بعد از سه سال می توان از طریق این شیوه درخواست تابعیت و پاسپورت دهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق تماس با ما می توانید با مشاوران مجموعه وست در ارتباط باشید.

همچنین برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در کانادا می توانید مطالب بیشتری در سایت ما مطالعه کنید. یا از طریق راه های ارتباطی مختلف مانند کانال تلگرام یا اینستاگرام با مجموعه بین المللی وست در تماس باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *