Search
Close this search box.

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

آخرین مطالب خواندنی

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی یکی از روش های بسیار مناسب برای کسب اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده افرادی است که دارای سابقه کار در گروه های شغلی 0,A,B می باشند. این روش اقامتی یک سری شرایط اولیه و نکات مهم دارد که توجه به آنها و در نظر گرفتن آنها می تواند شرایط بدست آوردن اقامت از این طریق را آسانتر کند. لازم به ذکر است که هر ساله تعداد محدودی از افراد در سراسر دنیا از این طریق برای اقامت در کانادا پذیرفته می شوند.

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشورهای بزرگ با جمعیت پایین در قاره آمریکای شمالی است که هر ساله از راه های مختلف، اقدام به جذب مهاجرین از کشورهای گوناگون می کند. این کشور که قصد دارد تا 3 سال آینده، 1 میلیون و 200 هزار مهاجر جدید بپذیرد، با داشتن منابع غنی و امکانات رفاهی بالا، مقصد ایده آلی برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا خارجی را دارند، باشد.
از جمله راه های مهاجرت به کانادا عبارتند از:
ویزای توریستی
ویزای سرمایه گذاری
ویزای ازدواج
ویزای خود اشتغالی
ویزای تحصیلی
ویزای کاری
– پناهندگی

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

کسب اقامت از طریق روش اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که در ادامه این مقاله می خواهیم به صورت کامل به توضیح آن بپردازیم.

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

آشنایی با اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی یکی از روش های مهاجرتی به این کشور روشی به نام Canadian Experience Class CEC است اما یک شرط مهم دارد و آن این است که این روش تنها برای کسانی که تجربه کار در کانادا را داشته اند (چه به عنوان یک نیروی کار موقت خارجی و چه به صورت یک تجربه کار بعد از فارغ التحصیلی) می باشد. با این شرایط افراد می توانند درخواست اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده هایشان بدهند.
گروه های خاصی می توانند شامل این نوع روش اقامتی در کانادا شوند که یکی از این گروه ها، دانشجویان بین المللی بوده که در زمان Post Graduate Work Permit بعد از دوره تحصیل خود هستند. به طور کلی اداره مهاجرت کشور کانادا هر ساله تنها تعداد محدودی از پرونده ها را برای اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی بررسی می کند.

شرایط لازم در روش اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

از جمله شرایطی که برای روش اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی لازم است، می توان گفت:
داشتن حداقل 1560 ساعت (1 سال) سابقه تجربه کار کانادایی که این کار باید در 3 سال گذشته انجام شده باشد. 3 سال گذشته از زمان درخواست محاسبه می گردد. این شغل باید دارای درآمد بوده و از جمله شغل های گروه 0، B , A باشد.
حداقل درآمد یا اثبات آن در این روش اهمیتی ندارد.
فرد متقاضی اقامت با این روش می تواند در هنگامی که خارج از کشور کانادا به سر می برد نیز درخواست خود را ارائه کند.
الزامی برای داشتن مدارک تحصیلی حداقلی در این روش وجود ندارد.
همچنین متقاضی این روش نباید قصد زندگی در استان کبک کانادا را داشته باشد.
با رعایت این موارد، شما می توانید حداقل شرایطی که برای روش اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی تعریف شده است را داشته باشید.

نکات مهم در روش اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

اقامت از طریق این روش می تواند شامل یکسری نکات مهم باشد که یکی از مهمترین این نکات، سوابق کاری غیر قابل قبول برای مهاجرت به کانادا از روش تجربه کانادایی است. این سوابق کاری غیر قابل قبول عبارتند از مشاغلی که در زمان انتظار برای برنامه پناهندگی انجام شده است. همچنین سوابق کاری غیر مجاز و کارهای همزمان با تحصیل چه در زمان تحصیل و چه در زمان تعطیلات تابستانی، کارهای گروه D , C، کارهایی که در زمان کارورزی انجام شده، کارهای خود اشتغالی نیز شامل سوابق کاری که برای این روش قابل قبول نیست، می باشد.
نکته دیگری که باید در این روش مدنظر قرار بگیرد، بررسی گروه های شغلی در “طبقه بندی ملی مشاغل (NOC)” می باشد. داشتن تحصیلات با شرایطی از جمله تحصیل در کانادا و دریافت گواهینامه مدرک تحصیلی (ECA) می تواند تاثیر مثبتی بر قبولی این روش داشته باشد.

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی

حداقل سطح زبان ، نمره 7 در سیستم سنجش زبان کانادا (CLB) است که باید برای مشاغل A (حرفه ای) و حداقل سطح زبان نمره 5 در سیستم CLB برای مشاغل B (فنی و بازرگانی تخصصی) می باشد.

سوالات رایج در مورد روش اقامت از طریق تجربه کانادایی

در انتها می خواهیم به برخی از سوالات رایج که در زمینه اقامت از طریق تجربه کانادایی وجود دارد، بپردازیم. در این روش سابقه کار پاره وقت در کشور کانادا مورد قبول است. همانطور که گفتیم، یکی از شرایط مهم داوطلبان، کار به مدت یکسال یا 1560 ساعت است. لازم است در هنگام ثبت شغل، به بیان و شرح وظایف خود در آن شغل بپردازید تا بتوانید آفیسر مهاجرت را در این مورد قانع کنید. توجه داشته باشید که حداقل مدرک زبان از آزمون های معتبر جهانی برای انگلیسی و فرانسوی برای این روش ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا و اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *