Search
Close this search box.

گرفتن راندوو اقامت ترکیه

گرفتن راندوو اقامت ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

تا به حال فکر کرده‌اید که راندوو چیست و چرا برای گرفتن اقامت ترکیه به آن نیاز داریم؟ این قبیل سوالات گاهی برای افرادی که قصد گرفتن راندوو اقامت ترکیه را دارند پیش می‌آید و حتی باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود. راندوو که به معنای قرار ملاقات است، به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌های مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شود و لازم است تا درباره آن دقت لازم را رعایت فرمایید. لذا در اینجا قصد داریم تا در این باره به شما اطلاعاتی مفید و کاربردی ارائه بدهیم.

راندوو چیست؟

پیش از اینکه درباره گرفتن راندوو اقامت ترکیه اطلاعات کسب کنید، بد نیست بدانید این پروسه چیست. راندوو در واقع وقت قرار ملاقات با افسر مهاجرت است که طی آن مدارکتان را تحویل او می‌دهید. برای مهاجرت به ترکیه لازم است به اداره مهاجرت در شهر مورد نظر کشور ترکیه بروید و 90 روز فرصت دارید تا قرار ملاقاتتان را تعیین کنید. به خاطر بسپارید که در این جلسه معمولا سوال خاصی از شما پرسیده نمی‌شود. در راندوو باید فرم لازم را پر کرده و تحویل اداره مهاجرت بدهید. پس از پر کردن آن بایستی منتظر اس ام اس و ایمیل نوبت مصاحبه بمانید که ممکن است 20 روز الی چند هفته به طول انجامد.

مدارک لازم جهت گرفتن راندوو اقامت ترکیه

فرم درخواست اقامت، اصل و کپی پاسپورت، برگه عدم سوء پیشینه، بیمه درمانی، اجازه نامه والدین برای افرد کمتر از 18 سال، 6 قطعه عکس، فرم تکمیل شده راندوو، ترجمه مدارک شناسایی و رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه از جمله مدارکی است که هنگام مصاحبه باید تحویل افسر اداره مهاجرت گردد. به خاطر داشته باشید که تمام اعضای خانواده حتی نوزادان که قصد مهاجرت دارند، باید مدارکشان در راندوو، جداگانه ارائه دهند. در صورت کامل بودن مدارک برایتان پرونده تشکیل می‌شود و رسید تحویلتان می‌گردد. بر روی رسید درج شده است که در صورت جواب نگرفتن در طی 90 روز، از طریق این مدرک می‌توانید وضعیت خود را بررسی کنید. اگر هم مدارک ناقص باشند، بر روی پرونده نوشته شده و برای تکمیل شدن، تحویلتان می‌شوند.

گرفتن راندوو اقامت ترکیه

چند نکته مهم اخذ این اقامت

– در گرفتن اقامت ترکیه امکان تغییر روز آن وجود ندارد و تنها می‌توانید آن را ابطال کرده و دوباره اقدام کنید. برای گرفتن قرار ملاقات مجدد باید حداقل 2 هفته از راندوو قبلی گذشته باشد.
– گرفتن راندوو جدید در شهرهای بزرگ مثل استانبول ممکن است 3 ماه به طول انجامد، ولی در شهرهای کوچک‌تر کمتر زمان می‌برد.
– تمام اعضای خانواده حتی نوزادان باید فرم جداگانه پر کنند.
– پر کردن فرم راندوو به دقت زیادی احتیاج دارد، لذا توصیه می‌کنیم که آن را با کمک افراد متخصص و کاربلد انجام دهید.
– قبل از شروع به پر کردن فرم‌ها، بیمه درمانی خود را دریافت کنید.
– حداقل اعتبار پاسپورت شما نباید کمتر از 1 سال باشد.
– انتخاب محل راندوو به عهده شماست، پس در انتخاب آن دقت کنید.
– ترجمه مدارک جهت گرفتن راندوو اقامت ترکیه ترجیحا به زبان ترکی باشد.
– عدم مراجعه شما به معنای ابطال راندوو است و باید دوباره اقدام به گرفتن وقت ملاقات کنید.
– شهری که قصد دارید پس از اقامت در آن ساکن شوید را تعیین کرده و به اداره مهاجرت نیز اعلام کنید.
– گاهی اوقات سایت اداره مهاجرت دچار مشکل می‌شود، لذا صبور باشید و کار خود را به روزهای آخر حضور در ترکیه محول نکنید.
– در صورت ناقص بودن پرونده، یک ماه برای تکمیل آن فرصت دارید.
– روز راندوو احتیاجی به داشتن همراه ندارید. (غیر از کسی که قرار راندوو دارد، شخص دیگری اجازه ورود به اتاق تحویل مدارک را ندارد)
– در روز راندوو استرس نداشته باشید و معقول لباس بپوشید، چرا که گاهی افسر مهاجرت از روی پوشش شما قضاوت می‌کند.
– شماره تلفن 157 برای اطلاع‌رسانی درباره پرنده‌ها در نظر گرفته شده است که می‌توانید پس از راندوو وضعیت پرونده خود را از آن پیگیری نمایید.
– برای گرفتن راندوو اقامت ترکیه شماره تماس و یا ایمیل معتبر و در دسترس ارائه دهید، وگرنه عواقب تاخیر در گرفتن نتیجه راندوو به عهده متقاضی خواهد بود.

گرفتن راندوو اقامت ترکیه

برای گرفتن راندوو ترکیه چه کار باید کرد؟

اکنون که با چگونگی گرفتن راندوو اقامت ترکیه آشنا شدید، بد نیست بدانید که این واژه برای قرار ملاقات بانک و یا پزشک نیز به کار برده می‌شود و اگر کمی ترکی بلد باشید، می‌توانید آن را در جاهای گوناگونی به کار ببرید. راندوو اقامت ترکیه در واقع اولین قدم برای اخذ اقامت این کشور جذاب شناخته می‌شود و با طی کردن آن، مسیر زیادی از مهاجرت را طی کرده‌اید.
لذا به دقیق و معتبر بودن مدارک مطمئن شوید و سپس آن‌ها را تحویل افسر اداره مهاجرت بدهید. در سال‌های اخیر افراد زیادی به عنوان واسطه جهت گرفتن راندوو اقامت ترکیه اقدام می‌کنند که توصیه می‌کنیم به آن‌ها اعتماد نکنید. به خاطر داشته باشید که هر از گاهی قوانین عوض می‌شود و باید قبل از اقدام به مهاجرت از آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی مهاجرت به ترکیه با کارشناسان شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) نیز در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *