Search
Close this search box.

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

آخرین مطالب خواندنی

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا، یکی از برنامه های استانی کشور کانادا می باشد که جهت ایجاد فرصت های شغلی برای کارآفرینان مهاجر به صورت موقتی به اجرا در آمده است. در این مقاله به معرفی این طرح مهاجرتی پرداخته و به بیان شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح می پردازیم. در ادامه به مبحث کارآفرینی در بریتیش کلمبیا نیز می پردازیم

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا یکی از پویاترین مناطق کشور کانادا از لحاظ راه اندازی کسب و کار می باشد، به طوری که سرمایه گذاران و کارآفرینان مستعد می توانند از طریق برنامه ی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا اقدام نموده و از مزایایی مانند موقعیت استراتژیک، نرخ پایین مالیات، نیروی کار چند ملیتی تحصیل کرده و حرفه ای، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و بازار کار رقابتی این استان بهره مند شوند.

این طرح مسیری برای اخذ اقامت دائم، برای کارفرمایان با تجربه ای است که می توانند در استان مستقر شده و یک کسب و کار قابل اعتماد که مزایای قابل توجهی را برای اقتصاد استان به ارمغان می آورد، راه اندازی نمایند. طرح پایلوت منطقه ای BC که برای مهاجران کارآفرین به اجرا درآمده است، یک روش مهاجرتی نوین برای افراد غیر کانادایی است که تمایل دارند کسب و کار خود را در مناطق کم جمعیت استان بریتیش کلمبیا راه اندازی کنند. با اجرای این برنامه، ضمن بهبود اقتصاد محلی و رفع چالش های جمعیتی مناطق کم جمعیت، فرصت های شغلی مناسبی برای کارآفرینان با انگیزه از سراسر جهان نیز فراهم می گردد.

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

متقاضیان می توانند به یکی از مناطق کم جمعیت استان بریتیش کلمبیا مراجعه کرده و در صورت برخورداری از شرایط لازم و دریافت گواهی راه اندازی کسب و کار، درخواست ویزای تجاری نموده و مطابق با اولویت های منطقه ای، در یکی از حوزه های معرفی شده از طرف مناطق، به راه اندازی کسب و کار خود بپردازند.

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

روند برنامه کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا

1- شرایط مورد نیاز

جهت برخورداری از شرایط کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا، لازم است تا متقاضی از این خصوصیات برخوردار باشد:

حداقل 300،000 دلار دارایی خالص شخصی داشته باشد.
مالک یک کسب و کار فعال باشد و یا تجربه مدیریت مدیریت ارشد در 5 سال گذشته داشته باشد:

3 سال و یا بیشتر تجربه مالک-مدیر
4 سال و یا بیشتر تجربه مدیر ارشد

– ترکیبی از حداقل 1 سال به عنوان مالک- مدیر و حداقل 2 سال به عنوان مدیر ارشد

– توانایی استفاده از زبان انگلیسی و یا فرانسه در سطح CLB 4 داشته باشد.

– یک طرح کسب و کار در یکی از مناطق شرکت کننده در برنامه ارائه کند.

– یک مدرک تحصیلات عالی داشته باشد و یا تجربه مالکیت 100% و مدیریت برای حداقل 3 سال از 5 سال گذشته داشته باشد.

– نشان دهد که مالک حداقل 51 درصد کسب و کاری که قرار است راه اندازی کند، خواهد بود.

– به میزان حداقل 100،000 دلار کانادا در یکی از کسب و کارهای واجد شرایط سرمایه گذاری کند.

2. انجام یک سفر اکتشافی

یکی از الزامات راه اندازی کسب و کار منطقه ای برای متقاضیان کارآفرین، انجام یک سفر اکتشافی می باشد. در سفر اکتشافی، متقاضی باید یک پیشنهاد بیزینسی به نمایندگان منطقه ای ارائه کند. هدف از انجام این سفر، دریافت معرفی نامه منطقه جهت ثبت نام در طرح مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا است.

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

3- ارائه پیشنهاد کسب و کار و درخواست معرفی نامه

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، متقاضی باید یک طرح کسب و کار برای راه اندازی بیزینس جدید در یکی از مناطق شرکت کننده در برنامه کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا ارائه کند. لازم است به این نکته نیز توجه شود که این کسب و کار باید تنها با هدف کسب سود از طریق تأمین محصولات و یا خدمات به جامعه محلی تاسیس شود. این کسب و کار همچنین باید بتواند نشان دهد که ظرفیت موفقیت در دراز مدت را دارد.

کسب و کارهایی که در برنامه کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا، غیر مجاز محسوب می شوند، شامل این موارد می باشند:

– اقامتگاه های جای خواب و صبحانه
– مشاغل خانگی، مشاورین املاک
– کارگزاری بیزینس یا بیمه.

به منظور دریافت معرفی نامه نیز متقاضی باید:

در مورد منطقه ای که از طریق آن ثبت نام کرده و بخش های اولویت های صنعتی آن، اطلاعات دقیق و کاملی بدست بیاورد.
از شرایط بیزینس، بازار محلی و خدمات حمایتی در دسترس برای تاسیس کسب و کار اطلاع داشته باشد.
یک ایده کسب و کاری را پیشنهاد و توسعه دهد که با زیرمجموعه اولویت های صنعتی مشخص شده توسط منطقه مغایرتی نداشته باشد.
با نمایندگان تعیین شده منطقه برای مباحثه در مورد ایده کسب و کار دیداری داشته باشند.
برای ثبت نام در برنامه استانی بریتیش کلمبیا، درخواست معرفی نامه از منطقه الزامی است.

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

4- ثبت نام در برنامه استانی بریتیش کلمبیا و کسب امتیاز

پس از ثبت درخواست معرفی نامه، باید در سیستم آنلاین بریتیش کلمبیا ثبت نام کرده و اطلاعات مربوط به سابقه کار، تحصیلات، سطح زبان، دارایی خالص و جزئیات مربوط به کسب و کار پیشنهادی را در این سیستم وارد کند. متقاضیان برنامه کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا، باید یک نسخه کپی از معرفی نامه و نتایج آزمون زبان خود که توانایی آنها در استفاده از زبان را تایید می کند، ارسال نمایند. پس از ثبت نام متقاضی امتیاز بندی می شود. حداکثر 200 امتیاز در این سیستم امتیازبندی توسط ثبت نام کنندگان قابل کسب می باشد.

5- ارائه درخواست کامل به برنامه استانی BC

این برنامه به طور دوره ای داوطلبان با بیشترین امتیاز را دعوت به ارسال درخواست کامل می کند که این فرایند 4 ماه به طول می انجامد.

6- راه اندازی کسب و کار و انتخاب استانی

در صورت قبول درخواست متقاضی، باید یک قرارداد اجرایی با استان امضا شود. در این قرارداد تمام شرایط مورد نیاز برای انتخاب استانی جهت دریافت اقامت دائم ذکر خواهد شد. برنامه استانی BC برای متقاضی یک نامه تاییدیه صادر می کند(نامه حمایتی برای دریافت اجازه کار) که به افراد این امکان را می دهد تا درخواست خود مبنی بر دریافت یک اجازه کار دوساله را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارائه کنند.

7- ارائه درخواست برای اقامت دائم در کانادا

پس از راه اندازی کامل کسب و کار به مدت حداقل 1 سال، متقاضیان باید یک گزارش نهایی برای استان ارسال نمایند. بریتیش کلمبیا این گزارش را ارزیابی کرده تا از اجرای مفاد دعوت نامه اجرایی مطمئن شود.این گزارش معمولاً در مدت 4 ماه مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورت پذیرش گزارش، یک گواهی انتخاب استانی صادر شده و متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم خود را به دولت کانادا ارائه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا و اطلاع از کارآفرینی در بریتیش کلمبیا با مشاورین شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *