Search
Close this search box.

ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا

آخرین مطالب خواندنی

ویزای کار کانادا

نحوه و چگونگی اخذ ویزای کار کانادا یکی از موضوعات جالب و داغ این روزهای مهاجرت به کانادا است. در واقع کانادا با توجه به رشد اقتصادی خود از شرایط نسبتا فوق العاده ای برای زندگی و کار برخوردار است. هر ساله افراد بسیاری از سراسر جهان برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام می کنند و بهتر است که بدانید ویزاها در دو نوع مهاجرتی و غیر مهاجرتی برای هر فرد صادر می شود. ویزای مهاجرتی برای شخص امکان اقامت و کار دائمی در آن کشور را فراهم می کند اما ویزای غیر مهاجرتی، موقتی بوده و افراد به دلایل مختلف همچون کار، تحصیل، گردش و … به این کشور سفر می کنند. در ادمه اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص شیوه اخذ ویزای کار کانادا برای مهاجرت به این کشور برای شما بیان خواهیم کرد؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

مهاجرت کاری به کانادا

یکی از دغدغه ها و موضوعات قابل توجه جوانان امروز که به شدت ذهن این دسته از افراد را به خود مشغول کرده، ترک کشور به امید ساختن آینده ای بهتر برای خود است. بنابراین این افراد اغلب به منظور دست یافتن به شرایط بهتر ویزای تحصیلی کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق کار و …. خاک کشور را ترک می کنند. اگر شما نیز آرزوی ترک کشور به امید مهاجرت کاری به کشورهای دیگر را در سر دارید؛ باید بدانید که برای این اقدام همواره نکاتی را مد نظر خود داشته باشید. در مرتبه نخست شما باید به دنبال کسب اطلاعات و شناخت کشور مورد نظرتان در خصوص شرایط زندگی و اقتصادی آن باشید و ببینید که آیا از مهارت ها و استعداد های خود می توانید در آن کشور به نحو احسن بهره برد یا خیر؟ هر ساله کشورهای زیادی همانند کانادا لیستی از مشاغل مورد نیزا خود را منتشر می کنند که نیاز به نیروی کاری فراوان در آن مشاغل دارند؛ اگر چنانچه ظرف مدت 3 ماه نیروی داخلی برای شغل مورد نظر یک موسسه یا شرکت یافت نشد، آن کشور اقدام به جذب نیرو از کشورهای دیگر با توجه به مهارت و تخصص آن ها می کند.

ویزای کار کانادا

لذا این شانس برای شما وجود دارد که با مطالعه و بررسی مشاغل این لیست ، اگر شرایط و رزومه شما از نظر مهارت و تخصص با آن شغل همخوانی داشته باشد ؛ می توانید درخواستی را به همراه یک رزومه از مهارت و تخصص های خود به سایت یا ایمیل آن شرکت فرستاده و منتظر پاسخ از طرف آن موسسه بمانید.

در صورت تایید درخواست شما توسط موسسه یا شرکت مربوطه، دعوتنامه ای برای شما فرستاده می شود که از طریق آن دعوتنامه می توانید در مراحل بعدی مهاجرت برای اخذ ویزای کار کانادا خود اقدام کنید.

ویزای کار کانادا

منظور از ویزای کار کانادا چیست ؟

ویزای کاری در واقع مجوزی است که برای فرد پس از تکمیل مدارک مورد نیاز و بر حسب شرایط تایید شده در مصاحبه توسط افسر سفارت کانادا، صادر می شود و به او اجازه می دهد تا برای مدت زمانی اندک حداقل 2 سال به کار در شرکت های این کشور بپردازد. دارنده این مجوز لازم است که در صورت اقامت و فعالیت بیشتر ازمدت اعتبار ویزای خود، مجدد برای تمدید آن اقدام کند.

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار یکی از بهترین ولی در عین حال دشوارترین راه های ممکن برای اقامت و کار در این کشور است. افراد می توانند از طریق برنامه های همچون اکسپرس اینتری، برنامه استانی و یا خود اشتغالی با توجه به مهارت، تخصص، سابقه کار، وضعیت تاهل، مدارک زبان و همچنین سن برای مشاغل مورد نیاز این کشور درخواست داده و مورد ارزیابی قرار گیرند. شانس قبولی افراد متقاضی بسیار کم است؛ چراکه الویت با نیروهای داخلی این کشور می باشد و در صورت عدم وجود نیروی متخصص داخلی به مدت 3 ماه، شرایط و رزومه نیروهای خارجی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. همچنین بهتر است که بدانید برای اخذ ویزای کار کانادا باید شما در بهترین وضعیت سلامت روحی و جسمانی خود باشید، چراکه این موضوع یکی از شروط اصلی مهاجرت به کانادا بوده و باید تاییدیه معاینات پزشکی را به همراه سایر مدارک در پرونده خود ضمیمه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا

به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت دعوت به مصاحبه سفارت این کشور و در نهایت اخذ ویزای کار، کانادا شامل موارد زیر است :

(تصویر4)

اصل اسناد هویتی فرد متقاضی و کپی آن ( شامل : شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه معتبر به همراه عکس پاسپورتی)
دعوتنامه معتبر از سوی یک شرکت یا موسسه در کشور کانادا
مدارک و اسناد بانکی به منظور اثبات میزان دارایی، اموال و تمکن مالی فرد
مدارک مربوط به فرآیند انگشت نگاری و فرم های پر شده
مدارک تحصیلی فرد شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، گواهی اشتغال به تحصیل
مدارک شغلی فرد شامل بیمه کار، سوابق شغلی، فیش حقوقی و عدم سوء پیشینه
پارسپورت و گذرنامه معتبر فرد

ویزای کار کانادا

نکات لازم برای مهاجرت کاری به کانادا

هزینه دریافت ویزای کاری کانادا بر اساس آخرین آمار موجود در سال ۲۰۲۰ برای هر فرد متقاضی حدود ۴۰۰ دلار کانادا می باشد. همچنین به مدت اعتبار درج شده بر روی ویزای کاریی خود برای اقامت در این کشور همواره دقت داشته باشید و در صورت نزدیک شدن به تاریخ پایان اعتبار مجدد باید برای فرایند تمدید ویزا اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از طریقه ی مهاجرت به کانادا و دیگر کشورها می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *