Search
Close this search box.

ویزای مهارت استرالیا

ویزای مهارت استرالیا

آخرین مطالب خواندنی

ویزای مهارت استرالیا

استرالیا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای افرادی است که می‌خواهند به واسطه کار و مهارت خود مهاجرت کنند. ویزای مهارت و تخصص استرالیا (GSM) از جمله روش‌های قانونی مهاجرت به استرالیا و شهروند شدن در این کشور است که در دسته‌بندی‌های گوناگون مورد استفاده افراد متخصص قرار می‌گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع این ویزا آشنا شوید.

ویزای مهارت استرالیا

انواع ویزای مهارت استرالیا و نحوه اخذ هر یک از آنها

1- ویزای 124؛ ویزای مخصوص استعدادهای درخشان

این نوع از ویزای مهاجرت کاری استرالیا مختص استعدادهای درخشان است که به افرادی که در سطوح بین‌المللی در حوزه تخصصی خود افتخارآفرین شوند تعلق می‌گیرد. ویزای استعداد درخشان بیشتر در حوزه کشاورزی، اقتصاد، علوم پزشکی، فضا، کوانتوم و امنیت سایبری به کار برده می‌شود و اقامت دائم یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن به شمار می‌آید. در ویزای 124 محدودیت سنی برای فرد وجود ندارد و به متقاضی اجازه داده می‌شود تا همسر و فرزندان خود را به همراه ببرد و به صورت دائم ساکن استرالیا شوند. برای گرفتن این نوع از ویزا نداشتن سوء پیشینه و گواهی سلامت تمام اعضای خانواده لازم است و مدارک آن باید ارائه شود.

2- ویزای 189؛ ویزایی ویژه برای اقامت دائم استرالیا

ویزای مهارت و تخصص استرالیا 189 یکی دیگر از انواع ویزا است که اجازه اقامت دائم فرد را صادر می‌کند. طبق آن شما بدون هیچ و قید و شرطی می‌توانید در هر ایالتی اسکان کرده مشغول به کار شوید. در این نوع ویزا احتیاجی به داشتن اسپانسر ایالتی و یا فامیلی ندارید و تنها باید حداقل 65 امتیاز کسب کنید. همچنین گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت جسمانی از دیگر مدارکی است که باید عرضه کنید. با اخذ ویزای 189 استرالیا فرد می‌تواند از خدمات درمانی بهره ببرد و علاوه بر آن وام تحصیل و وام مسکن دریافت کند. در نهایت پس از گذراندن 4 سال می‌توانید همراه با خانواده شهروند این کشور بشوید.

3- ویزای 190؛ ویزایی تخصصی برای افراد

ویزا تخصص استرالیا 190 از دیگر ویزاهای کاری است که فرد از طرف یکی از ایالت‌ها اسپانسر شده باشد. برای گرفتن این ویزا باید کمتر از 50 سال سن داشته باشید و تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار داشته باشد. همچنین باید در ارزیابی‌های نمرات خوبی به دست آورید. برای گرفتن ویزای 190 باید از کارفرمای خود دعوت‌نامه دریافت نمایید و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید. حداقل نمره آیلتس، سوابق کاری مطلوب و تحصیلات نیز از جمله شرایط گرفتن ویزا 190 است که هرکدام بسته با ضریب شمرده شده و نمره نهایی فرد را تعیین می‌کنند.

ویزا 491؛ زندگی در مناطق کم جمعیت استرالیا

ویزای مهارت شغلی استرالیا که با عنوان 491 شناخته می‌شود، مختص افرادی است که هیچ کدام از ویزاهای گفته شده را دریافت نکرده باشند. این ویزا به متقاضی اجازه می‌دهد که به مدت 5 سال در مناطق کم جمعیت استرالیا زندگی کند و سپس برای گرفتن اقامت دائم اقدام کند. طبق قانون باید از طریق خانواده درجه یک و دو که ساکن مناطق تعیین شده باشند، اسپانسر شده و در یکی از مناطق مشخص شده ساکن شوید. در نهایت بعد از گذشت 5 سال می‌توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید. به خاطر داشته باشید که در طول اقامتتان این امکان وجود دارد که منطقه سکونت خود را با هماهنگی مقامات تغییر داده و برای زندگی به شهری دیگر نقل مکان کنید. از مزایای ویزای مهارت ۴۹۱ استرالیا می‌توان به تحصیل، خدمات درمانی و رفت و آمد نامحدود اشاره کرد.

ویزای مهارت استرالیا

شرایط ویزای مهارت استرالیا چیست؟

یافتن کار و مکاتبه اولین گام و در شاغل شدن در استرالیا است و گرفتن نامه از کارفرما یکی از مهم‌ترین شرایط ویزای مهارت استرالیا شناخته می‌شود که در نهایت به اخذ اقامت منجر خواهد شد. کشور استرالیا سالانه لیستی از مشاغل مورد نیاز را اعلام می‌کند و پس از بررسی‌های لازم می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. ولی شرایط اخذ ویزا بسته به پرونده متقاضی متفاوت است. شما باید نمره مطلوبی کسب کنید که تعیین کننده نوع ویزای شما خواهد بود. سن، تحصیلات، سوابق کاری در داخل و خارج از استرالیا، کارت پایان خدمت، سطح زبان، وضعیت تاهل، اسپانسر شیپ و شاید گذراندن چند آزمون از جمله مراحل پیش روی شما است که با اخذ نمره قبولی منجر به اخذ ویزا می‌شود.

مراحل اخذ ویزای مهارت و تخصص استرالیا

– پیدا کردن شغل مناسب
– ارائه رزومه و سابقه کار
– تدارک مدارک مورد نیاز
– محاسبه امتیازات و تکمیل فرم EOI
– بررسی اسپانسرهای متقاشی
– ثبت آنلاین اسپانسری
– انتظار تا گرفتن تایید
– ثبت نام در سایت اداره مهاجرت و تحویل مدارک
– چک کردن مدارک شما
– بررسی سطح زبان همراهانتان
– گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه
– اخذ ویزای تخصص استرالیا

ویزای مهارت استرالیا

مدارک لازم برای گرفتن ویزای مهارت چیست؟

مدارک دانشگاهی، سوابق بیمه، ترجمه مدارک شناسایی، نمره قبولی در زبان، نامه اسپانسرشیپ، رسید پرداخت هزینه‌ها و گواهی عدم سوء پیشینه از جمله اصلی‌ترین مدارکی است که برای اخذ ویزای مهارت و تخصص استرالیا باید تحویل اداره مهاجرت بدهید. همچنین اگر با خانواده اقدام به گرفتن ویزا می‌کنید، باید گواهی سلامت و عدم سوءپیشینه آن‌ها را هم ارائه دهید.
در آخر چند نکته طلایی در مورد ویزای مهارت شغلی استرالیا را به اختصار شرح می‌دهیم:
– برای گرفتن ویزای مهاجرت کاری استرالیا تکمیل فرم EOI ضروری است.
– مدارک تحصیلی بسته به نوع دانشگاه از رتبه‌های مختلفی برخوردارند که بهتر است قبل از اقدام، از مشاوران امور مهاجرتی راهنمایی بگیرید.
– متقاضی پیش از این نباید هیچ ویزای کنسلی داشته باشد.
– برای اخذ ویزا تخصص استرالیا باید حداقل 60 نمره کسب کنید.
– بسته به نوع ویزا نمرات نیز می‌تواند مختلف باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به استرالیا با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *