Search
Close this search box.

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

آخرین مطالب خواندنی

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

هزینه زندگی در ترکیه یکی از دانستنی های مهم این روزها برای مهاجران ایرانی است. در حال حاضر بسیاری از مردم با اهداف مختلف برای اقامت و مهاجرت به ترکیه درخواست می دهند. در این مسیر یکی از مهمترین مسائلی که باید درباره آن دانسته و حسابی تحقیق کنید، هزینه زندگی در شهرهای ترکیه است. برای همین مهم در ادامه با ما همراه باشید و در صورت نیاز برای دانستنی های بیشتر با تیم ما تماس بگیرید.

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

نگاهی کلی به هزینه زندگی در ترکیه

بدون شک می دانید که هزینه زندگی یا cost of living در هر کدام از کشورهای دنیا با شرایط اقتصادی رابطه مستقیمی دارد. در نتیجه در صورت که کشوری دچار رکود اقتصادی و تورم نباشد، هزینه های زندگی در آن کمرشکن نخواهد بود. همچنین هزینه های زندگی شهرهای ترکیه خود شامل قسمت های مختلفی می شود. از مهم ترین این شرایط باید به هزینه زندگی و اجاره بها منزل، هزینه خوراک و پوشاک، هزینه تحصیل اعم از مدرسه و دانشگاه، بیمه های درمانی و هزینه های بهداشتی و موارد مشابه اشاره کرد.

همچنین در مورد هزینه های تحصیل باید بدانید که اگر اقامت داشته باشید، مدارس و دانشگاه های دولتی با هزینه معقول میزبان شماست ولی برای مدارس و مراکز آموزشی غیرانتفاعی باید هزینه های بسیار زیادی بپردازید. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید تمامی این موارد را بررسی کرده و با توجه به پس انداز و بودجه ای که در نظر دارید حداقل هزینه سه ماه اول زندگی را در نظر گرفته و بعد برای مهاجرت اقدام کنید.

اجاره بهای منزل و محل زندگی در ترکیه

یکی از مهمترین مسائلی که در قسمت هزینه و مهاجرت به ترکیه باید به آن توجه کرد، هزینه اجاره منزل و موارد مشابه است. به طور کلی اجاره بهای منزل در استانبول مقرون به صرفه است، البته باید در نظر داشته باشید که استانبول خود دارای دو قسمت اروپایی و آسیایی است و اجاره بهای خانه های قسمت اروپایی نشین به مراتب بیشتر و بالاتر است. البته فراموش نکنید که علاوه بر اجاره باید به پول اینترنت و پرداخت تمامی قبوض آب، برق و خدمات شهری در محاسبه هزینه زندگی در ترکیه توجه کرد.

در حال حاضر و با توجه به آخرین تغییرات سال 2020 شما با هزینه 134/859 لیر می توانید سوییت یک خوابه در مرکز شهر داشته باشید و برای منزل سه خوابه مرکز شهر باید 232/273 لیر در ماه بپردازید. قاعدتا هر چه قدر از مرکز شهر دور شده و به نواحی اطراف برویم از این هزینه کم خواهد شد.

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

هزینه های حمل و نقل و ترانسفر در ترکیه

بخش دیگری از هزینه زندگی در ترکیه به حمل و نقل و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بستگی دارد. به طور کلی هزینه حمل و نقل در ترکیه پایین است و البته باید گفت که این شهرها بهترین استانداردهای حمل و نقل درون شهری را دارند، در نتیجه شما با خیال راحت می توانید از متروها و اتوبوس ها استفاده کنید. همچنین هزینه تاکسی دربست در ترکیه معادل دو لیر برای هر کیلومتر است و اگر تاکسی دربست باشد هر کیلومتر را 5 لیر محاسبه خواهد کرد. البته خوب است بدانید که هر لیتر بنزین در ترکیه بر اساس آخرین تغییرات معادل 6/64 لیر است.

هزینه درمان و امور پزشکی در ترکیه

بخاطر داشته باشید که هزینه زندگی در ترکیه را بدون هزینه های درمان و پزشکی نمی توان محاسبه کرد. در صورتی که شما بخواهید بیش از 90 روز در این کشور بمانید باید ویزای توریستی خود را به اقامت موقت تغییر دهید و در چنین شرایطی باید بیمه و خدمات پزشکی را در محاسبه هزینه زندگی در ترکیه اعمال کنید.

بر همین اساس برای زندگی در شهرهای مختلف ترکیه باید به صورت ماهانه هزینه ای به عنوان بیمه پرداخت شود که براساس آخرین محاسبات سهم افراد 20% از کل مخارج درمانی شخصی شان است. به این ترتیب شما تحت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و همچون دیگر شهروندان نباید نگران مخارج درمانی و پزشکی خود باشید.

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

برخی نکات مهم درباره هزینه زندگی در ترکیه

در انتهای بحث زندگی و اقامت در ترکیه باید به این توجه کرد که با توجه به تورم پایین و رفاه نسبی، این کشور زیبا از اقتصاد رو به رشدی برخوردار است و دروازه های باز سرمایه گذاری خارجی موجب شده تا مردم از درآمد بالایی برخوردار باشند در نتیجه براساس میزان درآمد می توان هزینه زندگی ترکیه را بسیار معقول دانست. البته این را نیز فراموش نکنید که هزینه زندگی شهرهای ترکیه متفاوت است و برای شهرهای غربی کشور شما باید هزینه بیشتری بپردازید.

در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید، در قسمت تماس با ما در ارتباط بوده و با خیال راحت برای هزینه های زندگی و مهاجرت به ترکیه بعد از اخذ اقامت برنامه ریزی کنید.

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *