Search
Close this search box.

هزینه اقامت در ترکیه

هزینه اقامت در ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

هزینه اقامت در ترکیه

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید بدون شک اقامت ما در هر کجای دنیا بستگی به هزینه های زندگی دارد و اقامت در ترکیه نیز از این قاعده مستثنا نیست. به همین دلیل است که هزینه اقامت در ترکیه و شرایط زندگی در آنجا تعیین کننده اقامت دائم است. البته هزینه اقامت در ترکیه بستگی به شخص مهاجر کننده دارد که می‌خواهد در کدام بخش از این کشور زندگی کند. درترکیه نیز همانند سایر کشور‌ها مراکز تجاری، گردشگری و اقتصادی از مکان های گران قیمت محسوب می‌شوند.

هزینه اخذ اقامت در ترکیه ( یکسال)

هزینه هایی که باید برای گرفتن اقامت پرداخته شوند ، اصلی ترین هزینه ها برای اقامت در کشور دیگری به شمار می‌آید. خوشبختانه برای اخذ اقامت در ترکیه هزینه های کمتری پرداخته می‌شود. به طور کلی هزینه اخذ اقامت در ترکیه 1000 تا 1500 لیر است که بسته به سن و تعداد افراد کم و زیاد می‌شود. این مبلغ شامل موارد زیر می‌شود:
هزینه خاک برای یکسال حدود 500 لیر
هزینه کارت اقامت 75 لیر
پول نوتر (برابر اصل کردن اجاره نامه) 90 لیر
هزینه دریافت راندوو و تکست نامبر 50 لیر است
هزینه بیمه سلامت 200 تا 400 لیر است
کارمزد تشکیل پرونده و انجام تمامی کار 100 تا 200 لیر

هزینه اقامت در ترکیه

 

هزینه‌های خوراک در ترکیه

بخشی ازهزینه مهاجرت به ترکیه شامل خورد و خاراک است. رفتن به رستوران در ترکیه به دلیل مالیات زیادی که بر الکل داده شده است ، می‌تواند هزینه زیادی را برای شما داشته باشد. هزینه ای که به طور متوسط به یک لیوان الکل باید پرداخت شود 3 دلار است. ولی در صورت گذر از این مسئله ، هزینه های مواد غذایی و خوراکی در ترکیه به نسبت سایر کشور ها پایین است. در ادامه هزینه‌ی شماری از مواد غذایی آورده شده است:
پرتقال هر کیلو 3 لیر
سیب 1 کیلو 2 لیر
سیب زمینی 1 کیلو 3 لیر
هندوانه 1 کیلو 3 لیر
گردو با پوست کیلویی 25 لیر
دونر کباب ظرف بزرگ همراه سیب زمینی و ماست و سالاد 20 لیر
ساندویچ 10 لیر

هزینه اقامت در ترکیه

هزینه حمل و نقل در ترکیه

هزینه بنزین در ترکیه نه انقدر گران است و نه انقدر ارزان که از آن بتوان چشم پوشی کرد. نخریدن ماشین در ترکیه برای داشتن هزینه های کمتر بهتر است چون صاحبان خودرو باید هزینه های دیگری مانند ثبت نام ، بیمه و تعمیرات را نیز در نظر داشته باشند. وسایل نقلیه در ترکیه از هزینه مناسبی برخورداند و فقط این هزینه ها در شهر استانبول بیشتر از شهر های دیگر ترکیه است.

هزینه اقامت در ترکیه

هزینه حامل های انرژی

از دیگر هزینه اقامت در ترکیه که برای بسیاریاز افراد سوال است، هزینه حامل های انرژی است. هزینه آب و برق در ترکیه زیاد نیست و برای اداره یک خانواده بسیار ارزان است. خدمات اساسی بیش از 70 دلار در هر ماه نیست و دسترسی به اینترنت کاملاً مقرون به صرفه است و بیش از 16 دلار نیست. با این حال ، آپارتمان های بزرگتر که تعداد افراد زیادی در آن زندگی می کنند باعث افزایش این قیمت ها می شود.

هزینه اقامت در ترکیه

هزینه پوشاک در این کشور

اگر به مدت زیادی بخواهید در ترکیه اقامت داشته باشید، هزینه های پوشاک نیز به هزینه اقامت در ترکیه افزوده می‌شود. اگر عادت دارید لباس های ماک معروف بپوشید شاید نتوانید از پس هزینه بر بیایید . قیمت ها مانند برخی از کشورهای اروپایی زیاد نیست ، اما برای استانداردهای ترکیه پوشاک با مارک های ترکیه گران است. هزینه های پوشاک در مقایسه با ایران ، در حال حاظر یکسان است چون ارزش پول ایران کاهش یافته است.

هزینه اقامت در ترکیه

هزینه اجاره خانه در ترکیه

بسیاری از تازه واردانی که از کشور خود حقوق دریافت می کنند ، به دلیل پایین بودن قیمت اجاره در ترکیه ، از شیوه زندگی لوکس در ترکیه لذت می برند. با این وجود ، دستمزد در ترکیه به شما اجازه چنین شیوه زندگی را نمی دهد ، زیرا اجاره بها پول زیادی را می گیرد و شامل بخش بسیار مهمی از هزینه اقامت در ترکیه می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *