Search
Close this search box.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیب

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیب

آخرین مطالب خواندنی

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، استفاده از روش اسپانسرشیپ می باشد که در واقع می توان گفت این روش از جمله آسان ترین روش های اقامت در کانادا به شمار می رود. مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مهاجرت به کانادا با اسپانسر شیب چیست؟

در واقع روش مهاجرت به کانادا با اسپانسر شیب یا همان ویزای خانوادگی از جمله روش هایی است که برای حمایت از خانواده و تمرکز آن صورت می گیرد. برای اخذ ویزای خانوادگی کانادا، فردی که شهروند و یا مقیم کشور کانادا است می تواند برخی افراد را به عنوان کلاس خانوادگی خود و در شرایطی خاص و ویژه ،مقیم کانادا کند و برای آن ها حق اقامت دائم در کانادا را دریافت کند. البته این فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد. طی این روش مهاجرتی، فرد اسپانسر کننده در اداره مهاجرت به کانادا متعهد می شود که مسئولیت مخارج زندگی فرد اسپانسر شده را برعهده بگیرد و درخواست مالی از دولت کانادا برای این امر نداشته باشد. از طرفی افراد اسپانسر شده نیز حق زندگی، تحصیل و کار را در کشور کانادا دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیب

چه افرادی را می توان برای مهاجرت به کانادا اسپانسر کرد؟

در قانون مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر کردن افراد، تنها برخی افراد را می توان از این حق بهره مند کرد که در این میان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

همسر

پدر و مادر

پدربزرگ و مادربزرگ

فرزندان اصلی فرد

فرزندانی که سرپرستی آنها را به عهده داشته باشد

دیگر اعضای خانواده مانند نوه، خواهر، برادر و… تحت شرایط خاص

یکی از مهمترین مواردی که برای اسپانسر شیب اهمیت دارد، میزان درآمد و توان مالی او در کشور کانادا می باشد. به طوری که درآمد او باید از حداقل درآمد تعیین شده از سوی دولت بیشتر باشد و این درآمد تا زمان اسپانسر کردن افراد مورد نظر مداوم باشد.

از طرف دیگر فراموش نکنید که میزان حداقل درآمد تعیین شده برای اخذ ویزای اسپانسر شیب با توجه به شرایط زندگی و تعداد افرادی که قرار است اسپانسر شوند متغیر خواهد بود.

 

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیب

چه افرادی نمی توانند اسپانسرشیب در کانادا باشند؟

– در صورت اثبات عدم صلاحیت مالی شما امکان اسپانسر شدن افراد دیگر را ندارید.

– در صورت بدعهدی و انجام ندادن تعهدات خود در اسپانسرهای قبلی تان دولت اجازه اسپانسر کردن مجدد را نخواهد داد.

– ارتکاب به جرم به ویژه جرائم جنسی و خانوادگی مانع اسپانسر شدن شما برای مهاجرت به کانادا خواهد بود.

– اگر از کار افتاده نباشید و از دولت کانادا درخواست کمک مالی یا همان welfare را کرده باشید نمی توانید برای اسپانسر کردن دیگر افراد اقدام کنید. حتی اگر قبلا فردی را که شما اسپانسر کرده اید و به کانادا آمده از دولت درخواست کمک welfare کرده باشد شما دیگر امکان اسپانسر کردن افراد دیگر را ندارید.

شرایط اسپانسر همسر و فرزندان

همسر اولین شخصی است که می تواند با اخذ ویزای اسپانسر شیب، مهاجرت به کانادا و اقامت در این کشور را برایش فراهم کنید. اما برای این کار اثبات رابطه واقعی شما اهمیت بسیاری دارد و ارائه مدارکی دال بر صحت روابط شما و همسرتان روال اخذ ویزا را آسان تر می کند.

کودکان زیر 22 سال و مجرد می توانند تحت حمایت والدین خود باشند و از امتیاز اسپانسر شیب برای اقامت در کانادا استفاده کنند. در این زمینه معاینات پزشکی صورت گرفته و باید مدارک و شواهد لازم جهت اثبات رابطه فرزند با والدینش ارائه شود.

شرایط اسپانسر والدین و دیگر اعضای خانواده

ویزای اسپانسر خانواده شامل مهاجرت پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ نیز می شود. اما با توجه به درخواست بالایی که این نوع ویزا دارد، دولت کانادا اعتبار آن را 10 ساله اعلام کرده و به آن سوپر ویزا نیز می گویند. برای اخذ این ویزا فرد اسپانسر کننده باید تعهد بدهد که تا مدت 20 سال والدین خود را از نظر مالی حمایت می کند.

با این ویزا والدین اجازه ماندن در کانادا را طی 2 سال متوالی و بدون درخواست دوباره ویزا دارند. از طرفی می توانند در فواصل زمانی 8 هفته در زمان های دلخواه به کانادا بروند. برای اخذ سوپر ویزای والدین ارائه مدارک معتبر از جمله شناسنامه امری مهم است.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیب

هر چند که امکان درخواست اسپانسری خواهر و برادر زیر 18 سال نیز امکان پذیر است. اما یکی از امتیازات مهم برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر شیب، اسپانسر کردن کودکان یتیم خانواده از قبیل خواهر زاده، برادر زاده، خواهر، برادر و حتی نوه می باشد. در این صورت فرد اسپانسر شده باید کمتر از 18 سال سن داشته باشد، بیماری مسری نداشته باشد، مرتکب جرم نباشد و رضایت کتبی کفیل آن نیز ضمیمه پرونده اش باشد.

در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط مهاجرت به کانادا می توانید با شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) مراجعه نمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *