Search
Close this search box.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج

آخرین مطالب خواندنی

کانادا یکی از مرفه‌ترین کشورها برای مهاجرت شناخته می‌شود و همه ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می‌کند. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی از راه‌هایی است که به واسطه آن اشخاص می‌توانند اقامت این کشور را اخذ کرده و ساکن آن شوند. در این مقاله می‌خواهیم به چگونگی این پروسه بپردازیم و جواب سوالات شما را بدهیم.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

چرا مهاجرت به کانادا را انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه بدانیم مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چگونه است، خوب است کمی با ویژگی‌های این کشور آمریکای شمالی آشنا شویم. کانادا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود که جمعیت نسبتا کمی را در خود جای داده است، ولی اقتصاد آن به عنوان یکی از برترین اقتصادهای دنیا شمرده می‌شود. حمایت‌های دولت در این کشور باعث شده تا کسب و کارها از رونق خوبی برخوردار باشند و مردم آن به عنوان یکی از ثروتمندترین مردم جهان شناخته شوند. امنیت بالا، آموزش عالی، آب و هوای مطلوب و فرهنگ غنی از دیگر ویژگی‌های کانادا شمرده می‌شود که به محبوبیت آن افزوده است.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

راه‌های بسیاری برای اخذ شهروندی کانادا وجود دارد که یکی از آن‌ها ازدواج است. ازدواج با فردی که تبعه کانادا باشد، می‌تواند منجر به اقامت دائم فرد شود. در این روش فرد کانادایی باید اثبات کند که شرایط تامین هزینه‌های فرد متقاضی اقامت اعم از خوراک، مسکن و پوشاک را دارا می‌باشد. همچنین این امکان وجود دارد که از دولت کمک مالی دریافت کرده و بعد از مدت زمان تعیین شده، کل هزینه‌ها را به دولت برگرداند. در روش مهاجرت به کانادا به این صورت است که زوجین باید هردو ساکن کشور کانادا باشند و در صورت طلاق، فرد اسپانسر بایستی هزینه‌های فرد را نیز را پرداخت کند. برای ثبت ازدواج نیز زوجین باید بیشتر از 18 سال سن داشته باشند و تمام مدارک ازدواج به طور تمام و کمال، به اداره مهاجرت تحویل داده شود.

مدارک مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

گواهی عدم سوءپیشینه، اصل و کپی مدارک شناسایی معتبر، داشتن تمکن مالی کافی همسر، گواهی پایان خدمت و گواهی ازدواج از جمله اساسی‌ترین مدارک مهاجرت به کانادا محسوب می‌شوند که باید به اداره مهاجرت ارائه شود. در این پروسه واقعی بودن ازدواج باید ثابت شود، یعنی اداره مهاجرت به بررسی ازدواج می‌پردازد که تنها با هدف مهاجرت انجام نشده باشد. شاید از خود بپرسید که راه اثبات آن چگونه است؟ در جواب باید به شما بگوییم داشتن حساب بانکی مشترک، بچه‌دار شدن و پس‌انداز مشترک از کارهایی است که منجر به اثبات واقعی بودن ازدواج به دولت کانادا می‌شود. اگر در صورت شروع زندگی مشترک مدارک زوجین تقلبی شناخته شود، اقامت دائم آن‌ها کنسل شده و باید هرچه زود خاک کانادا را ترک کنند.

چند نکته درمورد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

– یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اخذ شهروندی این کشور است و شرایط آن نسبت به راه‌های دیگر آسان‌تر است.
– در این گونه مهاجرت احتیاجی به داشتن شرایط تحصیلی خاصی نیست.
– افراد زیادی سعی می‌کنند تا با طریق ازدواج صوری با شخصی کانادایی، اقامت این کشور را بگیرند که به هیچ وجه آن را توصیه نمی‌کنیم.
– در طی گذراندن پروسه با فرد متقاضی مصاحبه می‌شود تا اطلاعات و سطح زبان وی سنجیده شود.
– پروسه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج ممکن است چند سال طول بکشد، ولی مزایایی خوبی دارد و به افراد پیشنهاد می‌شود.
– پس از اخذ پاسپورت کانادایی فرد حق رای دارد.
– به خاطر بسپارید که داشتن فاصله سنی زیاد، تفاوت دینی و زبانی زوجین می‌تواند منجر به شک کردن اداره مهاجرت به ازدواج آن‌ها شود.
– گرفتن وکیل نیز در این روش می‌تواند تاثیرگذار باشد و شما را زودتر به هدفتان برساند.
– اسپانسر باید متعد شود که به مدت 3 سال هزینه‌های فرد را متقبل شود.
– پیشنهاد می‌کنیم که عکس‌های مسافرت و دونفره خود را ضمیمه پرونده کنید تا واقعی بودن ازدواجتان ثابت شود.

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت دارید، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج می‌توانید آسان‌ترین روش باشد. در این روش فرد متقاضی احتیاجی به داشتن به سرمایه زیاد ندارد و تنها همسر او (اسپانسر) هزینه‌های وی را متقبل می‌شود. همچنین در این روش معمولا فردی که اقامت کانادا را اخذ می‌کند، دیپورت نمی‌شود. خوب است بدانید که در بعضی از ایالت‌ها با گرفتن هزینه بیشتر پرونده زوجین را زودتر به سرانجام می‌رسانند و کارشان را انجام می‌دهند.
به خاطر داشته باشید که شهروند کانادا شدن مزایای زیادی دارد و می‌توانید از حق و حقوق قانونی بسیاری مانند تحصیل بهره‌مند شوید و با خیالی آسوده در این کشور زندگی کنید. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج دارید، می‌توانید با مشاوران متخصص نیز در این باره مشورت کرده و پرنده‌ای کامل و جامع را تحویل اداره مهاجرت بدهید. فراموش نکنید که در طول طی شدن پروسه مهاجرت به هیچ وجه از کانادا خارج نشوید و در این کشور حضور داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای مهاجرت به کانادا با مشاورین ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *