Search
Close this search box.

مهاجرت از طریق نیروی متخصص ایالتی به کانادا

مهاجرت از طریق نیروی متخصص

آخرین مطالب خواندنی

ایالت های مهم کانادا

مهاجرت از طریق نیروی متخصص یکی از شیوه های مهاجرتی مناسب به کانادا است. چهار ایالت مختلف کانادا با توجه به نیازهای هر یک از استان ها مهاجر متخصص می پذیرد. در این شیوه یک سیستم امتیازبندی در نظر گرفته شده که شرایط هر متقاضی نسبت به آن سنجیده می شود.

ایالت ساسکاچوان:

ایالت ساسکاچوان استانی شمالی در غرب کانادا و تنها استان بدون مرز طبیعی این کشور است. مرکز آن رجانیا و بزرگترین شهر آن ساسکاتون است. جمعیت ساسکاچوان حدود 1.174.000 در سال 2019 گزارش شده است. ایالت ساسکاچوان به دلیل هزینه های پایین زندگی، مسکن، مکانی مناسب برای مهاجرت به شمار می آید. اقتصاد این شهر از کشاورزی و معدن به سمت فناوری و خدمات مالی تغییر شکل داده است. این ایالت یکی از حاصل خیز ترین ایالت ها محسوب می شود. نرخ بیکاری 1.5 درصدی کمتر از میانگین کانادا بوده و این استان را به محل خوبی برای کسب و کار تبدیل کرده است. ایالت ساسکاچوان نیز مانند ایالت های دیگر سیستم امتیازبندی دارد و متقاضیان پس از دریافت حداقل امتیاز 60 واجد شرایط برای اقدام خواهند بود و علاوه بر این یک لیست مشاغل مورد نیاز نیز اعلام می شود که افراد در صورتی که شغل شان در لیست باشد واجد شرایط اقدام برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهند بود.

در ایالت ساسکاچوان ، متقاضی به دو روش می تواند برای دریافت اقامت دایم اقدام نماید.

  1. اقدام و ورود مستقیم به لیست انتظار انتخابی این ایالت با حداقل 60 امتیاز.
  2. اقدام و ورود به لیست انتظاری اکسپرس انتری با حداقل 67 امتیاز و سپس ورود به لیست انتظار ایالت ساسکاچوان.

 ایالت منیتوبا:

ایالت منیتوبا از دیگر استان های کانادا و مرکز آن وینیپگ است. این ایالت یکی از سه استان سرسبز کانادا در قلب کشور است. منیتوبا در سال های اخیر شمار زیادی مهاجر جذب کرده و در تلاش است تا سالانه 10000 مهاجر جدید جذب کند. رشد اقتصادی این ایالت 30 درصد اعلام شده است. از آن جایی که این نرخ رشد، منجر به افزایش فرصت های شغلی شده است، مقامات استانی در صدد جذب مهاجر به این ایالت برآمدند. از برنامه هایی که برای جذب مهاجر انجام می شود می توان به کلاس های رایگان زبان انگلیسی EAL و برنامه های آموزش کار اشاره کرد. از مزایای این ایالت می توان به هزینه های پایین زندگی و مسکن اشاره کرد. قیمت مسکن در وینپگ کمتر از 122.000 دلار و جمعیت منیتوبا در سال 2019 حدود 1.369.000 میلیون نفر بوده که از ساسکاچوان کمتر است.
جهت اقدام به این ایالت، متقاضی علاوه بر دارا بودن حداقل امتیاز لازم نیاز به داشتن حداقل یک دوست یا اقوام در منیتوبا است. حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن کسب 60 امتیاز از 100 امتیاز کلی است.

مهاجرت از طریق نیروی متخصص به کانادا

ایالت کبک:

کبک یکی دیگر از ایالت های کانادا بوده که بزرگترین شهر آن مونترال به شمار می آید. کبک تنها استان کانادا است که نیم بیشتری از جمعیت آن فرانسوی زبان هستند. زبان رسمی ایالت کبک انگلیسی و فرانسوی است. این ایالت از نظر مساحت بزرگ ترین ایالت کانادا و از نظر جمعیت دومین ایالت کانادا می باشد. کبک یکی از ایالت های سرد کانادا محسوب می شود واز نظر درآمد یکی از بهترین ایالت ها است زیرا در کبک هزینه های زندگی پایین می باشد. جمعیت کبک 542,298 نفر در سال 2017 اعلام شد.

حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن  فرد مجرد 43 امتیاز می باشد.

حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن فرد متاهل 50 امتیاز می باشد.

جزیره پرینس ادوارد:

جزیره پرینس ادوارد (PEI) یکی از سه استان دریایی کانادا است. این استان از نظر مساحت و جمعیت کوچکترین استان کانادا و در عین حال پرجمعیت ترین استان کانادا محسوب می شود. در حدود 200 کیلومتری  شمال هالیفاکس ، نوا اسکوشیا و 600 کیلومتری شرق شهر کبک واقع شده است و مساحت آن 5،686.03 کیلومتر مربع است.

این ایالت، محلی مناسب برای ادامه تحصیل، زندگی و کار است.  این استان دارای فرصت های کاری و تجاری بی شماری است. برنامه های مهاجرتی این استان کلا به حمایت از کارفرمایان می پردازد.

علاوه بر این سالانه دانشجویان از بیش از 60 کشور جهان برای ادامه تحصیل به این استان می آیند و پس از اتمام مقطع تحصیلی واجد شرایط درخواست اقامت دائم کانادا میگردند.

یکی از برنامه های مهاجرتی این استان، نیروی متخصص است. متقاضیان طبق لیست مشاغل مورد نیاز استان و یا متخصصین ماهر و یا نیمه ماهر که دارای مجوز کار موقت در پرینس ادوارد هستند، مورد ارزیابی و گزینش قرار می گیرند. در سیستم امتیاز بندی این ایالت همانند برنامه نیروی متخصص فدرال حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز توسط فرد متقاضی باید کسب شود.

 
مهاجرت از طریق نیروی متخصص به کانادا

مراحل درخواست ویزا از طریق نیروی متخصص ایالتی 

برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص به یکی از ایالت های کانادا باید در ابتدا مراحل زیر را طی کنید:

 ایجاد پروفایل:

  • شما پروفایل خود را در سیستم اکسپرس انتری ایالت مورد نظر می سازید.

اگر استان مد نظر موافقت کند شما را نامزد کند ، شما در خواست EOI  می دهید که نشان دهنده علاقه شما برای انتخاب آن ایالت خاص می شود.

 در صورت پذیرفته شدن درخواست توسط ایالت ، شما از طریق حساب کاربری خود به صورت الکترونیکی نامزد می شوید.

اگر نامزد شوید، آنها آن را از طریق حساب شما به شما پیشنهاد می دهند و شما آن را به صورت الکترونیکی قبول می کنید.

تایید شدن درخواست (نامزد شدن)

پس از تایید، باید بلافاصله با استان مورد نظر تماس حاصل کرده و موارد زیر را به آن ها بدهید:

  • کد پروفایل خود را ارائه دهید و بعد از این کار پیام با چنین محتوایی دریافت خواهید کرد: آیا مایلید نامزدی استانی را بپذیرید؟ و شما قبول می کنید. پس از تایید نامه ای در حساب خود دریافت می کنید مبنی بر ورود شما به صف انتظار اکسپرس انتری (استخر اکسپرس انتری) و 600 امتیاز بر امتیازهای شما افزوده می شود.

درخواست اقامت:

برای درخواست اقامت دائم دعوت نامه دریافت کنید (هنگامی که نامزدی خود را پذیرفتید)

  • درخواست اقامت دائم تحت Express Entry را به صورت آنلاین در پروفایل خود پر کنید.
  • شما 90 روز فرصت دارید تا هنگامی که از شما درخواست می شود درخواست آنلاین خود را برای اقامت دائم ارائه دهید.
  • اسناد پشتیبانی خود را بارگذاری کنید ، و
  • هزینه های درخواست خود را پرداخت کنید.
  • توجه: درخواست شما باید از طریق حساب خود به صورت الکترونیکی ارسال شود.

مهاجرت از طریق نیروی متخصص یکی از راه های مهاجرتی است که مجموعه وست در این زمینه به افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از این طریق را دارند مشاوره می دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *