Search
Close this search box.

ممنوع الورود (دیپورت) شدن به ترکیه

ممنوع_الورود_به_ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

ممنوع الورود (دیپورت) شدن به ترکیه

ممنوع الورود شدن به ترکیه موضوع بسیار ساده ای است که می تواند بدون رعایت نکات برای هر کسی اتفاق بیفتد. با تصمیم اخراج ممکن است خارجی ها به کشور مبدا خود یا کشور ترانزیت یا کشور ثالث تبعید شوند. در حقیقت برای اخراج شدن از کشور نیازی به خلافکار بودن نیست. حتی فراموش کردن برای تمدید ویزا می تواند شما را به دردسر بیندازد. اخراج از ترکیه می تواند موقتی یا دائمی باشد. اخراج دائمی همان طور که از نام آن پیداست اجازه ورود دائمی به کشور را نمی دهد اما اخراج موقت شما را از 3 ماه تا 5 سال موقتاً از کشور اخراج می کند. فرد خارجی ، نماینده قانونی وی یا وکیل وی می توانند ظرف پانزده روز از تاریخ ابلاغ ، به دادگاه اداری اعتراض کنند.

چه کسانی ممکن است از ترکیه اخراج شوند؟

  1. اگر کسی بیش از مدت ویزای خود در ترکیه بماند، جریمه می شود. اگر شخصی از پرداخت این جریمه امتناع کند، دیپورت می شود.
  2. اگر فردی به بیماری مسری مبتلا باشد یا از جنون رنج ببرد و وضعیت فعلی وی سلامت جامعه و حتی نظم عمومی را به خطر بیندازد، از کشور اخراج می شود.
  3. اراذل و اوباش، روسپی ها، قاچاقچیان، هر کسی که به جرم قتل دستگیر شود، رهبر ، عضو ، حامی یا یک تروریست یا یک سازمان جنایی اخراج خواهد شد.
ممنوع_الورود_به_ترکیه

4. ترکیه هر کسی را که طبق قانون استرداد کشور دیگری مجرم شناخته شده یا محکوم شود، اخراج خواهد کرد یا به نوعی سوپیشینه داشته باشد.

5. اگر فردی در حالی که در ترکیه زندگی می کند از نظر مالی نتواند از عهده هزینه های زندگی برآید، ممکن است از کشور اخراج شود.

6. برهم زدن یا مشارکت در نظم عمومی کشور و مسائل سیاسی منجر به اخراج افراد از کشور می شود.

7. ورود غیرقانونی به ترکیه منوط به اخراج خواهد بود. اگر به طور غیرقانونی وارد این کشور شوید، حتی اگر هنگام خروج دستگیر شوید، از ترکیه اخراج خواهید شد.

8. هرکسی که از درخواست پناهندگی در ترکیه خودداری کند، حق ماندن در این کشور را ندارد. یعنی به هر دلیلی از درخواست خود صرف نظر کرده و به کشور خود بازگردد، ممنوع الورود خواهد شد.

9. در صورت محکومیت در دادگاه، از کشور اخراج خواهد شد.

10. کسانی که از اطلاعات نادرست و اسناد جعلی در مراحل ورود به ترکیه ، ویزا و اقامت استفاده می کنند.

11. افرادی که بدون اجازه کار کار کرده اند.

ممنوع_الورود_به_ترکیه

چگونه می توانید مسئله ممنوع الورود شدن خود به ترکیه را حل کنید؟

اگر شما از ترکیه دیپورت شده باشید، هنوز هم می توانید شرایط را تغییر دهید و از برخی جهات دوباره وارد کشور شویدکه تیم متخصص شرکت وست با داشتن وکلای مجرب می توانند در این خصوص در کنار شما باشند. اولین قدم برای انجام این کار داشتن دلایل محکم برای رفع ممنوعیت است. شما می توانید با مراجعه به کنسولگری ترکیه در ایران که می تواند ویزای تحصیلی، آموزش زبان یا ویزای کار باشد ، برای یکی از انواع ویزا اقدام کنید. در صورت تأیید درخواست شما ، پس از پرداخت جریمه می توانید زندگی در کشور ترکیه را از سر بگیرید.

بازداشت مهاجران غیرقانونی

بیشتر افرادی که با مشکلات اقامتی از جمله نداشتن ویزا، برهم زدن نظم عمومی وارد ترکیه می شوند، به بازداشت موقت فرستاده می شوند. اگر به دلیل چنین مواردی دستگیر شوند، می توانند به اخراج خود از ترکیه اعتراض کنند یا حتی به دنبال کمک بین المللی باشند. حتی کمک حقوقی رایگان نیز می توانند دریافت کنند.

لطفا در نظر داشته باشید، کشور ترکیه نیز همانند کشورهای دیگر به دنبال ایجاد صلح و آرامش برای هم وطنان خود می باشد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و نخواستن ویزای ورود برای یک سری از ملیتها از جمله ایرانیها باعث می شود که بسیاری از افراد به راحتی ورود و به دلیل نداشتن تخصص خاصی و با توجه به هزینه های بالا مجبور به انجام کارهای خلاف میشوند که همین امر باعث دیپورت شدن و ممنوع الورودی به ترکیه میشود.

ممنوع_الورود_به_ترکیه

شرکت وست توصیه به علاقه مندان توصیه می کند، قبل از سفر در خصوص تصمیم و فعالیت خود بررسی های لازم رو انجام دهند. و در صورت امکان حتما با وکیل مجرب در ترکیه مشورت نمایند.

برای خرید ملک در ترکیه یا سرمایه گذاری در ترکیه می توانید مطالب بیشتری در این خصوص در وب سایت ما مطالعه فرمائید.

جهت تعیین وقت مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با ما اقدام شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *