Search
Close this search box.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

آخرین مطالب خواندنی

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا شامل موضوعات و چالش های مختلفی در زندگی، درآمد، هزینه ها، جذب شدن در جامعه خواهد بود. به طور کلی از آنجایی که کانادا یکی از کشورهای پیشرفته در جهان است، مشکلات کمتری در حوزه های اقتصادی و سیاسی دارد ولی به طور کلی همواره مشکلاتی بر سر راه مهاجران به عنوان تازه واردین به یک جامعه جدید وجود دارد. در این مقاله به مزایا و معایب مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت.

معرفی کانادا

کانادا کشوری در بخش شمالی قاره آمریکا است که دارای 10 استان و سه قلمرو می باشد. این کشور دارای مساحتی بالغ بر 9.98 میلیون کیلومتر مربع (3.85 میلیون مایل مربع) بوده و پایتخت آن شهر اتاوا می باشد. بزرگترین شهرهای این کشور عبارتند از تورنتو، مونترال و ونکوور.

اقوام مختلف بومی، هزاران سال قبل از استعمار اروپا، در کانادا امروز ساکن شده بودند. کانادا دارای ساختاری بر پایه دموکراسی پارلمانی و یک سلطنت مشروطه در سنت وست مینستر است. این کشور در بین بالاترین کشورها از نظر شفافیت دولتی، آزادی های مدنی، کیفیت زندگی، آزادی اقتصادی و آموزش قرار دارد. یکی از ویژگی های خوب کشور کانادا، وجود طیف های مختلفی از قومیت های گوناگون در اثر مهاجرت به این کشور است.

روش های مهاجرت به کانادا

این کشور به عنوان یکی از کشورهای مهم در جهان که بسیار هم مهاجر پذیر می باشد، قوانین ثابت و مشخصی در حوزه ورود اتباع دیگر کشورها به کانادا دارد که شامل روش های مهاجرت به کانادا می شود. این روش ها عبارتند از:

– مهاجرت از طریق کار
– مهاجرت از طریق تحصیل
– مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
– مهاجرت از طریق تولد
– مهاجرت از طریق ازدواج
– مهاجرت پناهندگی
– مهاجرت افراد هنرمند و موفق

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

آشنایی با مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

در ادامه مطلب قصد داریم به مزایا و معایب مهاجرت به کانادا بپردازیم. درآمد و هزینه های زندگی در کانادا بسیار مهم هستند و شامل موضوعات مهمی از جمله مسکن، زبان، آموزش، سلامت، آب و هوا و فرهنگ و در نهایت اشتغال می باشند. مهمترین هزینه های زندگی در کانادا شامل مسکن، موادغذایی، خرید سوخت می باشد. به طور کلی در این حوزه ها کشور کانادا از نظر هزینه و درآمد سطح بهتری نسبت به کشور های مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا دارد.

اولین موضوع از بحث مزایا و معایب مهاجرت به کانادا به مسکن مرتبط می شود. یافتن یک مسکن مناسب در این کشور می تواند به راحتی به صورت اینترنتی انجام شود. هزینه های مسکن در کانادا در صورت اجاره یک خانه آپارتمانی به صورت اشتراکی در حدود 700 تا 1100 دلار است. به طور کلی هزینه مسکن مهمترین دغدغه زندگی افراد در این کشور است که معمولا ارقام بالایی را در برمی گیرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در بحث مزایای و معایب مهاجرت به کانادا به آن پرداخت، زبان و آموزش است که در این دو قسمت کانادا شرایط بسیار خوبی دارد. در مورد فرهنگ این کشور باید گفت همانطور که اشاره شد، کانادا جامعه ای چند ملیتی است. به همین خاطر است پذیرش و احترام به فرهنگ های مختلف در جامعه به خوبی توسط شهروندان این کشور انجام می شود.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

مزایای مهاجرت به کشور کانادا

از جمله مزایای مهاجرت به کانادا در موضوعات دیگر می توان به

– اقتصاد پایدار و خوب این کشور اشاره کرد که می تواند افراد تازه کار را برای جذب در بازار کار در برگیرد.
– خدمات درمانی بسیار خوب در کنار سیستم آموزشی مناسب در استاندارد های واقعی جهانی
– امتیازهایی برای کسانی که به صورت خانوادگی به این کشور مهاجرت می کنند توسط دولت ارائه می شود که باعث ایجاد شرایط زندگی بهتر می شود
– امکانات و خدمات اجتماعی و شهری برای شهروندان در کنار رشد اقتصادی این کشور، با روند قابل قبولی رشد می کند.
– یکی دیگر از مزیت های مهاجرت به کانادا را می توان وجود ایرانیان در کانادا به عنوان یک قشر با جمعیت مناسب دید.
– اماکن تفریحی و عمومی نیز در این کشور به صورت وسیع و مناسب ایجاد شده اند تا همه افراد بتوانند از آن در کنار زندگی شهری استفاده کنند.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

معایب مهاجرت به کانادا

از معایب شرایط زندگی در کشور کانادا همچنین باید به موارد مهمی اشاره نمود که عبارتند از:

دوری از خانواده و غربت:

همواره غربت یکی از بزرگترین دغدغه ها و مشکلات مهاجرت به هر کشوری است. اما در کانادا شاید با دیدن اجتماع های ایرانی و نژادهای مختلف، این موضوع و عیب کمتر احساس شود.
همانطور که می دانید، در کانادا مانند کشورهای اروپایی نرخ بالایی بر روی درآمدها وضع شده است که رقم آن 20-30 درصد می باشد. بنابراین شما باید علاوه بر اینکه بر روی درآمد خود(به نسبت مقدار درآمد) مالیات بپردازید، باید مالیات کالاهای مختلف در هنگام خرید را نیز بپردازید که 15 درصد می باشد.
یکی دیگر از مهمترین معایب زندگی و مهاجرت به کانادا، اولویت بندی شرکت ها در استخدام افرادی است که تحصیلات و تجربیات کاری خود را در کانادا پشت سر گذاشته اند.

شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) با بیش از سالها تجربه در زمینه مشاوره سرمایه گذاری ، ملکی و تخصصی داخل و خارج از ایران توانسته موفقیت های زیادی را در کارنامه کاری خود به ثبت برساند بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا با مشاورین ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *