Search
Close this search box.

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

آخرین مطالب خواندنی

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. مهاجرت به کانادا یکی از پرمتقاضی ترین پیشنهاد های مهاجرتی به خارج از کشور است که می تواند به دلایل مختلفی اعم از شلوغی، درخواست های بیش از حد، دشواری ها در بررسی های امنیتی و … به طول بیانجامد. در این مقاله می خواهیم به مدت زمانی که ممکن است فرآیند مهاجرت به کانادا به طول بیانجامد بپردازیم.

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که به عنوان دومین کشور پهناور جهان شناخته می شود. این کشور از سال 1970 با اتخاذ مقوله چند فرهنگی، تغییر بزرگی در هویت این کشور ایجاد کرد. این کشور در میان کشور های توسعه یافته بالاترین نرخ پذیرش مهاجران را دارد که طبق آخرین اخبار این کشور قصد دارد تا 3 سال آینده، 1.200 میلیون نفر را به عنوان مهاجر در کشور خود بپذیرد.

برای مهاجرت به کانادا دلایل مختلفی می توان ارائه کرد که از جمله آنها می توان گفت:

– سیاست بی طرف و آرامش سیاسی این کشور

– پذیرش مقوله چند فرهنگی با توجه به اینکه این کشور به مودب بودن و مهمان نواز بودن معروف هستند.

– استاندارد بالای سیستم تحصیلات و خدمات درمانی این کشور

– وجود رفاه، ثبات اقتصادی و عدم گرفتاری در بحران های اقتصادی

– امکانات عمومی بسیار زیاد نظیر کتابخانه ها، پارک ها و …

– آب و هوای متنوع و چهار فصل در کانادا

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا

کشور کانادا که هرساله با جمعیت 38 میلیونی خود، مهاجران از سراسر دنیا پذیرش میکند، راه های مشخصی را برای ورود به این کشور قرار داده است که از جمله این راه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق تولد

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

– پناهندگی

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

اما اگر شما قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید، ممکن است در مورد مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا سوالاتی داشته باشید. در ادامه این مقاله می خواهیم به مبحث مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا بپردازیم و برای پاسخ به این پرسش شما، اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم.

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

در مبحث مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا باید به مباحث مختلفی اشاره نمود و پروسه مهاجرت به این کشور را از جهات مختلف بررسی کرد. با این وجود اولین مبحثی که باید در مورد مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا بررسی شود، مدت زمان گرفتن اقامت این کشور است.

با توجه به شیوه و روش مهاجرتی که فرد برای مهاجرت به این کشور در نظر می گیرد، فرآیند مهاجرت به کانادا می تواند شامل آماده سازی مدارک و درخواست مهاجرت به سفارت این کشور باشد.

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا به مدت زمانی که تقاضای شما توسط سازمان مهاجرت این کشور دریافت می شود تا زمانی که در مورد تقاضا تصمیم گیری خواهد شد، گفته می شود. این مدت زمان می تواند به فاکتور های مختلفی وابسته باشد که باید به طور جداگانه بررسی شوند.

فاکتور های مهم در مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

فاکتورهای مختلفی در مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا دخیل هستند که عبارتند از:

کشور محل سکونت: تقاضای مهاجرت از کشور های مختلف در هر دفتری از نظر نزدیک ترین آنها بررسی نمی شود بلکه باید در بهترین دفتر انجام شود.

نوع روش مهاجرتی: نکته مهم در تعیین مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا، مدت زمان بررسی انواع مختلف ویزاها است که با یکدیگر متفاوت است.

تکمیل یا ناقص بودن تقاضا: در صورت کامل نبودن تقاضا، امکان رد کامل آن و یا تاخیر طولانی مدت آن توسط سازمان IRCC وجود دارد.

میانگین زمانی فرآیند اقامت در روش های مختلف

به طور کلی برای هر روش مهاجرتی به این کشور مدت زمانی را می توان به صورت میانگین بیان کرد که این مدت زمان در هر روش با یکدیگر متفاوت است.

میانگین مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری می تواند تا 6 ماه پس از ثبت تقاضای بررسی به طول بیانجامد.

میانگین مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق از مهاجرت تحصیلی با توجه به محل کشور متقاضی می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور میانگین این مدت زمان از 4 تا 6 هفته و در برخی کشور ها تا 20 هفته نیز ممکن است به طول بیانجامد.

میانگین مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری: می تواند به طور میانگین در حدود 50 روز بررسی شود و در درخواست های فیزیکی تا 105 روز نیز طول خواهد کشید.

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

میانگین مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی: در این روش مدت زمان میانگین می تواند تا 14 روز و در روش درخواست فیزیکی تا 19 روز بررسی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید