Search
Close this search box.

قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020

قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020

آخرین مطالب خواندنی

قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020

قیمت مواد غذایی در ترکیه یکی از موارد مهمی است که برای سفر و یا مهاجرت به ترکیه در هر کدام از شهرهای ترکیه باید به آن توجه کنید. این موضوع به صورت سالانه بر اساس آخرین شرایط اقتصادی تغییر می کند. اگر می خواهید در جریان آخرین به روز رسانی های قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020 در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020

کلیاتی درباره قیمت مواد غذایی در ترکیه

قیمت مواد غذایی در ترکیه مانند دیگر کشورها براساس آخرین تغییرات اقتصادی دچار تغییرات می شود. از سوی دیگر معمولا بخش خصوصی در تولیدات مواد غذایی مستقل عمل کرده و براساس هزینه هایی که دارد، توسط صنف مورد نظر تعیین قیمت می کند. در نتیجه دولت ها همیشه آخرین تغییرات قیمت مواد خوراکی و دیگر هزینه های زندگی را اعلام می کند و این مهم گاه حتی با اعتراض مردم نیز همراه است.

اهمیت قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020 برای چیست؟

با توجه به اینکه سالانه گردشگران زیادی به شهرهای مختلف ترکیه سفر می کنند، این آگاهی قیمت ها برای برنامه ریزی بهتر بودجه سفر ضروری است. از سوی دیگر بسیاری ترکیه را برای تجارت، تحصیل و یا کار انتخاب کرده اند و برای برنامه ریزی هزینه های زندگی باید در جریان آخرین تغییرات قیمت ها باشند تا بتوانند هزینه های زندگی را مدیریت کنند. این عوامل همگی به عنوان مهمترین دلایل بررسی قیمت مواد غذایی در ترکیه شناخته می شود.

قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020

گران ترین شهرهای ترکیه برای مواد غذایی

در بررسی قیمت مواد غذایی در ترکیه یکی از مهمترین دلایلی که باید به آن توجه کرد، گران ترین شهرها است. به طور کلی شهرهای غربی ترکیه گران تر هستند که در این میان می توان به بدروم، استانبول، آنالیا و ازمیر به عنوان شهرهای توریستی ترکیه با مواد خوراکی تقریبا گران اشاره کرد. هزینه زندگی و سفر به شهرهای شرقی ترکیه معمولا از غرب کشور کمتر است و شما می توانید غذاهایی فوق العاده را با قیمت مناسب در رستوران های لوکس امتحان کنید. اما قیمت مواد غذایی در استانبول شبیه شهرهای شرقی نیست و گاه نیاز به هزینه های بیشتری است.

البته فراموش نکنید که با امتحان کردن غذاهای خیابانی، کافه های لوکال و محلی، رستوران های دنج و غذاهای خانگی می توانید تا حد زیادی از هزینه های سفر را کم کنید.

رستوران ها و قیمت مواد غذایی در ترکیه

براساس آخرین قیمت مواد غذایی ترکیه 2020 ارزان ترین غذاهای ترکیه تا حدود 23 لیر قیمت دارند و شما در رستوران های معمولی می توانید تا 85 لیر برای سه نفر هزینه کنید. بر همین اساس هر چه قدر رستوران انتخابی شما لوکس تر باشد، هزینه غذا بیشتر هم می شود. البته رستوران های زنجیره ای مک دونالد هم در ترکیه پیدا می شود که هر وعده غذای آن معادل 18 لیر است.

در ضمن اگر بخواهید آب معدنی بخرید باید 50/1 لیر بپردازید و برای قهوه های مختلف بین 9 تا 6 لیر می توانید هزینه کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که در رزرو هتل حتما به صبحانه رایگان توجه کرده و به این ترتیب تا حد زیادی از هزینه مواد خوراکی سفر بکاهید.

مواد غذایی خام و قیمت های متوسط

قیمت مواد غذایی ترکیه تقریبا متوسط است و شما اگر در این کشور زندگی یا کار می کنید، با هزینه اندکی می توانید تمامی مواد مورد نیاز خود را خریداری کرده و آشپزی کنید. براساس آخرین به روز رسانی قیمت مواد غذایی در ترکیه هر بطری شیر تقریبا 70/3 لیر است و برای خرید نان تازه تنها باید 2 لیر بپردازید که با توجه به کیفیت نان های ترکی قیمتی کاملا به صرفه است.

میوه و سبزیجات در شهرهای مختلف ترکیه قیمت متوسطی دارد و شما می توانید سبزیجات متنوع مثل کاهو و کلم و البته بهترین میوه هایی نظیر سیب، موز، میوه های فصلی را در رنج قیمت 3 تا 7 لیر پیدا کنید.

قیمت دسر و شیرینی در ترکیه

البته بحث قیمت مواد غذایی در ترکیه به همین نقطه ختم نشده و در انتهای بحث می خواهیم از سوغاتی شهرهای مختلف صحبت کنیم. باقلوا و باسلوق که به عنوان سوغاتی های ترکیه شناخته می شوند. باقلوا و کنافه قیمت تقریبا بالایی دارند و نه تنها برای دسر بلکه به عنوان یادگاری های خوشمزه سفر ترکیه خرید آن را به شما پیشنهاد می کنیم. این باقلوا ها هم به صورت دانه ای برای دسر و هم به صورت جعبه ای به عنوان سوغاتی فروخته می شوند که شاید قیمت بالای آن شما را غافلگیر کند ولی امتحان کردن این طعم فوق العاده ارزشش را دارد.

در نهایت امیدواریم اطلاعات خوبی در مورد قیمت مواد غذایی استانبول و دیگر شهرهای ترکیه به دست آورده باشید و بتوانید با خیال راحت برای این سفر مفرح برنامه ریزی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به ترکیه و سفر به شهرهای مختلف ترکیه با مشاورین ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

قیمت مواد غذایی در ترکیه 2020

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *