Search
Close this search box.

قانون جدید اقامت ترکیه

قانون جدید اقامت ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

قانون جدید اقامت ترکیه

با توجه به قانون جدید اقامت ترکیه افرادی که قصد سفر و اسکان در این کشور را دارند بایستی یک سری اطلاعات را به دست آورده و متناسب با شرایط درخواستی حق دریافت اقامت و زندگی در این کشور را داشته باشند.

آشنایی با قانون جدید اقامت ترکیه

امروزه همه جا حرف از شرایط و قانون جدید اقامت ترکیه می باشد که با ورود به سال 2020 شرایط و قوانین جدیدی برای اقامت افراد غیر بومی در این کشور تصویب شده است. ترکیه یکی از بهترین و زیباترین سرزمین هایی می باشد که برای ایرانیان از قوانین بسیار راحت برای اقامت برخوردار می باشد از این رو می توان گفت کشور ترکیه در اولویت انتخاب بسیاری از شهروندان ایرانی برای مسافرت و اقامت دائمی قرار می گیرد. افرادی که قصد اقدام به دریافت اقامت در این کشور و مهاجرت به ترکیه را داشته باشند بایستی اطلاعاتی دقیق در خصوص قانون جدید اقامت ترکیه به دست آورند و طبق شرایط آنجا، زندگی خود را از ابتدا شروع کنند. در گام اول بهتر است بدانید که آداب و رسوم مردم این سرزمین با آداب و رسوم مردم ایران نقاط اشتراک بسیاری دارد از این رو مقصد بسیار محبوبی برای شهروندان کشورمان به شمار می رود. هم چنین دین اصلی این کشور اسلام بوده و ادیان مختلفی از جمله علوی، مسیحی و بدون دین نیز در این میان مشاهده می شود. شرایط اقلیمی مناسب و آب و هوای مدیترانه ای ترکیه از دیگر عوامل محبوب جذب مسافران و مهاجران ایرانی می باشد.

قانون جدید اقامت ترکیه

شرایط و قانون جدید اقامت ترکیه

از جمله مهمترین قانون جدید اقامت ترکیه در سال 2020 می توان به یادگیری زبان ترکی استانبولی اشاره کرد که به عنوان معیار اصلی برای اقامت و اخذ اسکان دائم در این کشور شناخته می شود. با توجه به اینکه مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارند از این رو یادگیری زبان این کشور برای مهاجرین از ملزومات بوده و چند ماه قبل از اقامت دائم در ترکیه حتما باید در کلاس های آموزش زبان ترکی استانبول شرکت داشته باشند تا سریع تر به این زبان تسلط یابند. این موضوع برای افرادی که قصد راه اندازی شرکت یا کارآفرینی در ترکیه را دارند از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و بیشتر صدق می کند چرا که در این شرایط افراد بیشتر با ترک زبانان همکار بوده و سروکار خواهند داشت و نیاز به مکالمه و مکاتبه زبان ترکی در این مواقع بیشتر مورد نیاز واقع خواهد بود.

قانون جدید اقامت ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی از جمله قانون جدید اقامت ترکیه می باشد که به منظور داشتن زندگی راحت با هزینه های مناسب باید برنامه ریزی دقیق و همه جانبه ای را داشته باشید. در حالت کلی می توان گفت هزینه های زندگی در این کشور به سبک زندگی افراد وابسته بوده و نمی توان هزینه های ثابتی را برای همه افراد مشخص نمود. از جمله موارد تاثیرگذار در هزینه های اقامت در ترکیه می توان به منطقه زندگی افراد اشاره نمود که هرچه منطقه لوکس تر باشد هزینه های بالایی را به دنبال خواهد داشت محله های بشیکتاش و سیسلی از لوکس ترین و گران ترین مناطق استانبول می باشد. افراد می توانند با اقامت در محله های متوسط و داشتن مخارج مقرون به صرفه، هزینه زندگی مناسبی را داشته باشند.

قانون جدید اقامت ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه

یکی دیگر از مواردی که سبب تصویب قانون جدید اقامت ترکیه شده است، هزینه های تحصیل و شرایط دریافت اقامت تحصیلی می باشد و افرادی که قصد دارند به قصد ادامه تحصیل در ترکیه اقامت داشته باشند بایستی قوانین این پروسه را به خوبی کسب نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور مبالغ مختلفی بوده و هزینه زندگی و اقامت بر عهده دانشجویان می باشد در صورتی که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آن رایگان محاسبه می شود.

قانون جدید اقامت ترکیه

قوانین تمدید اقامت توریستی

در خصوص بررسی مهمترین قانون جدید اقامت ترکیه به گوش رسید زمان دریافت اقامت به یک سال تمدید یافته و گردشگران و توریست ها می توانند در سفر به این کشور تفریحی و توریستی به مدت یکسال حق اسکان داشته باشند. البته این موضوع برای کشورهای عضو سازمان توسعه اقتصادی صدق نمی کند و تنها برخی از اتباع خارجی حق اقامت یکساله را خواهند داشت. شهروندان ایرانی می توانند با تمدید اقامت خود در این کشور به مدت 12 ماه اقامت داشته باشند هم چنین مسافرانی که از این راه به کشور ترکیه سفر می کنند می توانند در صورت نیاز با تبدیل اقامت توریستی خود به اقامت کاری به صورت دائم و مادام العمر در این کشور زندگی کنند.

شرکت بین المللی هستی نام آوران آبان غرب (WEST ADVISER) بیش از سالها تجربه در زمینه های گوناگونی از جمله مشاوره سرمایه گذاری ، ملکی و تخصصی داخل و خارج از ایران موفقیت های زیادی داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *