Search
Close this search box.

صفر تا صد تحصیل در ترکیه

صفر تا صد تحصیل در ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

تحصیل در ترکیه بین ایرانیان افزایش یافته است . دانشجویان خواستار تحصیل در دانشگاه‌هایی اند که کیفیت بالایی داشته باشند. افزایش آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در ترکیه نشان دهنده کیفیت دانشگاه‌های ترکیه جهت تحصیل است. ما در این مقاله چگونگی مهاجرت به ترکیه و صفر تا صد تحصیل در ترکیه را برای دانشجویان خواستار تحصیل در این کشور شرح خواهیم داد.

مزایا تحصیل در ترکیه

تمامی دانشگاه‌ها در سراسر کشور ترکیه دارای اعتبار جهانی‌اند.
در ترکیه دانشگاه ها از استاندارد آموزشی وسطی بالا برخوردارند.
اگر در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید ، مدرک تحصیلی شما در جهان و بیشتر دیگر کشور‌های اروپایی و آمریکا دارای اعتبار است.
دانشجویان می‌توانند در هنگام تحصیل در ترکیه ، در دانشگاه هایی تحصیل کنند که محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهزی دارند.
دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط در ترکیه امکان گرفتن بورسیه را دارند.
یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه امکان کار دانشجویی در هنگام تحصیل است که دانشجو می‌تواند به کسب تجربه بپردازد.
دولت ترکیه به دانشجویان بین‌المللی در ترکیه اجازه تمدید اقامت تا مدت زمان یک سال جهت یافتن کار دارند و با سابقه کار به مدت هشت سال می‌توان اقامت دائم گرفت.
مهم ترین مزیتی که تحصیل در ترکیه دارد ، هزینه های کم تحصیل نسبت به دانشگاه های برتر سایر کشورها مانند اروپا است .
یک خبر خوب برای دانشجویان خواستار تحصیل در ترکیه این مسئله می‌باشد که به دلیل روابط دیپلماتیک خوب ایران و ترکیه ، دانشجویان ایرانی نیاز به دریافت ویزا نیستند.

صفر تا صد تحصیل در ترکیه

دانشگاه ها و کالج های معتبر در ترکیه

ترکیه بیشتر از 200 دانشگاه دولتی و غیر دولتی دارد که اکثر آن‌ها توسط دولت اداره می‌شوند. دانشگاه‌های این کشور تحت نظارت شورای آموزش عالی ترکیه هستند. تحصیل در ترکیه با توجه به شرایط خوبی که دانشگاه‌ها دارد خواستار اکثر دانشجویان است. دانشگاه های دولتی در ترکیه شهریه کمتری نسبت به دانشگاه های غیر دولتی دارند و زبان آموزشی این دانشگاه ها زبان‌های ترکی، انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی است. دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتر و البته فعالیت هایی در سطح بین‌المللی دارند و زبان تدریس آن‌ها زبان انگلیسی است. در ادامه ده دانشگاه‌های برتر ترکیه را به شما معرفی می ‌کنیم.
دانشگاه کوچ (Koç University)
دانشگاه بیلکنت (Bilkent University)
دانشگاه سابانجی (Sabanci University)
دانشگاه فنی خاورمیانه (METU)
دانشگاه بغازیچی( Boğaziçi University)
دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical University).
دانشگاه آنکارا (Ankara University )
دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)
دانشگاه استانبول (Istanbul University)

صفر تا صد تحصیل در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه برای افراد خارجی در هر کدام از مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر است و هر یک از مقاطع تحصیلی برای پذیرش شرایط خود را دارند.

1- مقطع کارشناسی :

دانشگاه‌ها در ترکیه به دو صورت دولتی و خصوصی هستند. در کشور ترکیه تحصیل در مقطع کارشناسی چهار سال طول می‌کشد که هر دانشگاه دولتی آزمونی جهت پذیرش دانشجو به نام آزمون های یوس (YOS) و یا ست (SAT) برگذار می‌کند. هر یک از دانشگاه ها نیز برای برگزاری آزمون شرایط متفاوتی دارند.

2- مقطع کارشناسی ارشد :

مدت زمان دوره مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد 2 سال است و در طی این مدت دانشجو می‌بایستی120 واحد درسی بگذراند . تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه از دو طریق امکان پذیر است. تحصیل در دوره‌های تحصیلی که پایان نامه دارند و دوره‌هایی که بدون پایان نامه‌اند. افرادی که می‌خواهند به تحصیل در دوره های بدون پایان نامه ادامه دهند باید در آزمون ALES شرکت کنند.

3- مقطع دکترا:

اگر می‌خواهد به تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه بپردازید ، باید بدانید که هر یک از دانشگاه ها شرایط متفاوتی دارند. پس بهتر است شروع به مطالعه در مورد شرایط دانشگاه مد نظر خود کنید. البته در این دوره تحصیلی داشتن مقاله و پروپوزال پذیرش شما را راحت تر خواهد کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *