Search
Close this search box.

راه های مهاجرت به کانادا 2020

راه های مهاجرت به کانادا 2019

آخرین مطالب خواندنی

راه های مهاجرت به کانادا 2020

نکته ای که برای متقاضیان مهاجرت به کانادا حائز اهمیت است، امنیت شغلی می باشد. کانادا به دلیل اقتصاد رو به رشد و کمبود نیروی جوان نیازمند هزاران نیروی کار متخصص می باشد و از دیگر مزایای این کشور حضور مهاجرین از همه جای دنیاست که این باعث شده نژاد پرستی در این کشور وجود نداشته باشد. مهاجرت به این کشور روش های گوناگونی دارد که در اینجا به آنها می پردازیم.

کانادا کشوری با مساحت ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع دومین کشور پهناور جهان است. این کشور شامل 10 استان و 3 قلمرو می باشد. مهم‌ترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی استان انتاریو می‌باشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارند. کِبـِک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، انتاریو، جزیره پرینس ادوارد آیلند و سسکچوان استان‌های این کشور هستند   که دارای طبیعت بسیار زیبا و چشمگیر و دارای گونه های مختلف گیاهان و حیوانات است. به دلیل فراوانی درختان و فضاهای سبز، هوایی بسیار پاک و تازه سراسر این کشور را فراگرفته است. لازم به ذکر است که  کانادا یکی از کشورهایی است که کم ترین آمار جرم و جنایت را دارد و می توان با خیالی آسوده در این کشور زندگی کرد.

نکته ای که برای متقاضیان مهاجرت به این کشور حائز اهمیت است، امنیت شغلی می باشد. کانادا به دلیل اقتصاد رو به رشد و کمبود نیروی جوان نیازمند هزاران نیروی کار متخصص می باشد و از دیگر مزایای این کشور حضور مهاجرین از همه جای دنیاست که این باعث شده نژاد پرستی در این کشور وجود نداشته باشد. مهاجرت به این کشور روش های گوناگونی دارد که در اینجا به آنها می پردازیم.

کشور کانادا به علت دارا بودن شرایط اقتصادی، رفاهی و اجتماعی مناسب در شمار بهترین کشورهای جهان قرار دارد و مردم زیادی به دنبال اخذ تابعیت کانادا و مهاجرت به این کشور هستند. راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از قبیل تحصیلی، توریستی، ایالتی ، جذب نیروی متخصص، پیشنهاد کار، سرمایه گذاری و… وجود دارد که در اینجا به بخش سرمایه گذاری می پردازیم. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها بسیار ارزان تر است و سریع تر انجام خواهد شد. نحوه آماده سازی و ارائه پرونده به سفارت باید بدون نقص و مرتب باشد این مرحله بسیار حائز اهمیت است زیرا در غیر این صورت ممکن است پرونده ی شما رد شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله اخذ اقامت در کوتاهترین زمان ممکن ، تحصیل رایگان، استفاده از بورسیه ، گرفتن پاسپورت کانادایی و بیمه خدمات درمانی که به صورت رایگان و تا پایان عمر قابل استفاده است.

امکان سرمایه گذاری به روشهای زیر

1.سرمایه گذاری در ایالت کبک

2. خرید بیزینس در اونتاریو Ontario

3. سرمایه گذاریدر ایالت منیتوبا Manitoba

4. سرمایه گذاری در ایالت بیریتیش کلمبیا British Colombia

سرمایه گذاری در ایالت کبک

کبک یکی از استان های کانادا می باشد که از لحاظ مساحت بزرگترین و از لحاظ جمعیت دومین استان کانادا به شمار می رود. زبان اصلی و رسمی آنها فرانسه است. از لحاظ آب و هوایی نیز از تابستان تا زمستان دما از 35 درجه تا 35- درجه متغیر می باشد و چهار فصل بسیار متضاد جای یکدیگر را می‌گیرند.

جهت سرمایه گذاری در این استان شخص متقاضی باید 2ملیون دلار دارایی داشته باشد و به دو روش میتواند سرمایه گذاری را انجام دهد.

1.ملیون و 200 هزار دلار را 5 سال بدون سود در کانادا ذخیره کند

2.350هزار دلار پرداخت کرده و با ورود اقامت دائم دریافت کند

لازم به ذکر است که تنها در روش سرمایه گذاری کبک میتوان در بدو ورود اقامت دائم کرد.

نکته ی مهمی که لازم است سرمایه گذاران بدانند این است که کبک هر ساله تعدادی جایگاه یا صندلی برای سرمایه گذاران جهت رزرو در نظر میگیرد (sit reservation) که تعداد زیادی از آن فقط به کشور چین تعلق میگیرد و بقیه به دیگر متقاضیان از همه جای دنیا اختصاص داده می شود به همین جهت تعداد جذب سرمایه گذار از سمت کبک بسیار محدود خواهد شد. اما خوشبختانه شرکت ما قادر به رزرو جایگاه (صندلی) برای متقاضیان می باشد.

خرید بیزینس در اونتاریو :Ontario

اونتاریو یکی از استان های کانادا است که پایتخت آن اوتاوا می باشد که از لحاظ اقتصاد و جمعیت قوی ترین استان در کاناداست و جزء اولین مناطق صنعتی به شمار می رود. از مشهورترین شهرهای آن میتوان لندن،تورنتو، کینگستون و همیلتون را نام برد.

در این روش سرمایه گذاری متقاضی باید بیزینسی فعال در این استان خریداری نماید. این بیزینس از طرف دولت کانادا ارزش گذاری شده و اگر شخص متقاضی نیاز به اقامت هم داشته باشد، میزان سرمایه گذاری شما باید بالا 51درصد و حداقل خرید بیزینس باید 200هزار دلار باشد این میزان حداکثری ندارد. لذا هر چه سرمایه بیشتری داشته باشید روی نظر آفیسر مربوطه تاثیر بیشتری خواهید گذاشت.

سرمایه گذاری در ایالت منیتوبا Manitoba

منیتبا از دیگر استان های کانادا است که مرکز آن وینیپگ بوده و یکی از سه استان سرسبز کانادا در قلب این کشور می‌باشد. از مزایای این استان هزینه پایین مسکن و هزینه های زندگی می باشد. در کانادا مسکن، انرژی، بیمه و هزینه‌های دانشگاه این استان کمترین می‌باشند.

این استان برای سرمایه گذاری امتیاز بندی دارد که امتیاز بالای 60 واجد شرایط میشود. این امتیاز به میزان سابقه کار، درصد سهام، نمره ی آیلس و سن تقسیم بندی می شود. ابتدا مدت ویزا 2 ساله می باشد و در این مدت باید متقاضی بیزینسی را راه اندازی کرده سپس در طی آن حداقل دو شهروند کانادایی را مشغول به کار کند. در این صورت بعد از دو سال قادر به اخذ اقامت دائم خود می باشد..

لازم به ذکر است که هزینه سرمایه گذاری در داخل پایتخت این استان (وینیپگ) به مبلغ 250 هزار دلار و خارج از آن 150 هزار دلار می باشد.

 سرمایه گذاری در ایالت بیریتیش کلمبیا British Colombia

بیریتیش کلمبیا استان غربی کانادا بوده که در کنار اقیانوس آرام قرار دارد و این استان بزرگترین شهر آن ونکوور و مرکز آن ویکتوریا می باشد. بریتیش کلمبیا جزء استان سرسبز کانادا می باشد و به علت شباهت آب و هوایی این استان به آب و هوای تهران به خصوص در ونکوور مهاجران زیادی به خود جذب می کند.

سرمایه گذاری در بیریتیش کلمبیا به دو صورت انجام می شود

1. سرمایه گذاری در ونکوور و خارج از آن به صورتی که مبلغ سرمایه گذاری در داخل ونکوور حداقل 200هزار دلار و خارج از آن 100هزار دلار باشد.

2. Regional: این روش برای کسانی است که می توانند در شهر های کمتر از 75هزار نفر سرمایه گذاری کنند. دولت از این افراد استقبال می کند چرا که آنها باعث توسعه شهر خواهند شد و برای این افراد از خود شهر دعوتنامه صادر می کند.

لازم به ذکر است که فقط شرکت ما قادر به انجام این کار می باشد.

مهاجرت از طریق نیروی متخصص (express entry)

یکی از روش های مهاجرت به کانادا جذب نیروی متخصص می باشد یا همان  express entry که در این روش ابتدا شخص متقاضی باید امتیاز در نظر گرفته شده توسط سیستم امتیاز بندی را کسب کند و وارد مرحله ی بعدی که پولینگ نام دارد بشود. متقاضی باید 67 امتیاز کسب کند که این امتیاز به بخش های مختلفی شامل سن ،تحصیلات،سابقه کار،زبان،شرایط همسر و اقوام در کانادا تفکیک می شود و در صورت نداشتن هر کدام از این شرایط امتیاز آن در بخش های دیگر تقسیم می شود. بعد از این مرحله و گرفتن 67 امتیاز، شخص متقاضی وارد مرحله پولینگ سیستم (pool) می شود. این مرحله رقابتی است که توسط دولت طراحی شده که در این مرحله امتیاز دیگری در نظر گرفته شده که توسط دولت اعلام می شود. هرکس این امتیاز را کسب کند مستقیما از طرف دولت دعوتنامه  ITAدریافت میکند (invitation to apply)

برای رشته های مد نظر، دو دسته طبقه بندی (category) وجود دارد. دسته A-B-O و دسته D-C  . این رشته ها باید در دسته A-B-O باشند زیرا در دسته D-C اولویت کمتری دارند.

مهاجرت به روش pnp ایالتی (Provincial Nominee Program)

در این روش مهاجرت به یکی از ایالت های کبک، منیتبا، ساسکاچوان، پرینس ادوارد آیلند انجام می شود. در صورتی که شخص مقاضی از یکی ایالت ها دعوتنامه دریافت کند، 600 امتیاز در پول اکسپرس انتری دریافت خواهد کرد و بدون شک منجر به اقامت دائم وی خواهد شد.

کبک: شخص متقاضی باید وارد لیست مشاغل مورد نیاز کبک شود و یکی از ان شغل ها را که مرد نیاز کبک هست داشته باشد. از طرف دیگر امتیاز در نظر گرفته شده برای متقاضی از طرف دولت کبک را دارا باشد. در صورت داشتن این شرایط شخص وارد استخر pool  کبک می شود تا انتخاب شود. .

منیتبا: شرایط مهاجرت به منیتبا مشابه روش نیروی متخصص یا express entry می باشد. با این تفاوت که در این روش باید متقاضی دوست یا اقوامی در این این ایالت داشته باشد و حتما باید در آنجا زندگی کند.

ساسکاچوان: شرایط مهاجرت به این ایالت به این صورت است که لیت مشاغل و امتیاز بندی دارد. تقاضی باید لیست به روز این مشاغل را داشته باشد مطابق آن شغل خود را انتخاب کند.

لیست رشته ها و مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان 2019 ( رگولیت)

مشاغل و رشته ای زیر رگولیت بوده و نیاز به اخذ تاییدیه می باشد.

مدیران خدمات اجتماعی و رفاهی

مربیان افراد معلول

کارشناسان سونوگرافی

تکنسین لابراتوار پزشکی

کارشناس پرتو پزشکی

امدادگران

روانشناس

کارمندان خدمات بهزیستی و بازپروری

معلم مهدکودک و پیش دبستانی

قصاب

شیشه بر

تعمیرکار موتور وسایل نقلیه

تعمیرکار کامیون

صافکار خودرو

نقشه برداران

برنامه نویسان کامپیوتر

لیست رشته ها و مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان 2019 (غیر رگولیت)

مشاغل و رشته ای زیر رگولیت نمی باشد.

تکنسین حسابداری

تعمیرکاران لوازم خانگی

مسئولان و مربیان برنامه های ورزشی و تناسب اندام

مشاغل فنی زمین شناسی و هواشناسی

خیاط

نانوا

ارشناسان معماری

برنامه ریزان مناسبتها

پرینس ادوارد آیلند: برای مهاجرت به این ایالت متقاضی 67 امتیاز نیاز دارد و بعد از آن به استخر این ایالت (pool) وارد می شود این ایالت اکثر مشاغلی که در express entry وجود دارد را نیاز دارد و اگر متقاضی مورد نیاز دولت باشد انتخاب می شود. انتخاب کردن متقاضی به عهده دولت می باشد و شرط انتخاب آن متقاعد کردن دولت برای ماندن شخص متقاضی در ایالت پرینس ادوارد آیلند است.

مهاجرت از طریق پیشنهاد کار (job offer)

در این روش متقاضی که در رشته ای مهارت دارد توسط شرکتی که به این نیروی ماهر نیاز دارد دعوت به کار می شود. در این مرحله شرکتی به نام LMIA صحت این دعوت را مورد بررسی کامل قرار می دهد و پس از اطمینان اجازه دعوت می دهد. این دعوتنامه تجاری توسط شرکت ما انجام می شود و بهتر است بدانید که فقط شرکت ما این کار را انجام می دهد. اجازه کار و ویزای کار برای شخص صادر می شود که همه ی مزایای شهروندی را دارد.  این ویزا 6ماهه تا دو ساله است. پس از آن با بررسی این مدت و در صورت اصولی بودن همه شرایط اقامت دائم به شخص تعلق می گیرد. لازم است بدانید که رشته هایی که در دسته مدیریتی هستند 200 امتیاز و رشته های دیگر 50 امتیاز دریافت خواهند کرد.

مهاجرت از طریق توریست

این روش به دو دسته تقسیم می شود دسته اول متقاضیانی که اقوام درجه یک در این کشور داشته باشند که با دعوتنامه آنها بتوانند مهاجرت کنند و دسته دوم متقاضیانی که صاحبین بیزینس و مدیران ارشد هستند که با استفاده از دعوتنامه تجاری بتوانند مهاجرت کنند.

لازم به ذکر است که شما می توانید با داشتن پاسپورت کشور کانادا به 183 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *