Search
Close this search box.

دانشگاه و کالج های برتر کانادا

دانشگاه و کالج های برتر کانادا

آخرین مطالب خواندنی

دانشگاه و کالج های برتر کانادا

دانشگاه و کالج های برتر کانادا برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ازجمله جذابیت های انتخاب این کشور برای مهاجرت است. برای دانشجویان مناسب ترین و سریع ترین راه مهجرت به کانادا استفاده از ویزای تحصیلی این کشور است. کانادا میزبان برخی از برترین دانشگاه های جهان است. با داشتن هشت دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر در جهان، فرصت های زیادی را برای آموزش در سطح جهانی ارائه می دهد. کشور کانادا در مقایسه با ایالات متحده آمریکا، گزینه های تحصیلی ارزان تر، مراحل ساده تر درخواست و فرصت های بیشتری را برای اقامت دائم فراهم می کند.

دو دانشگاه برتر کانادا، دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا، به ویژه برای تأثیر تحقیقات امتیاز بالایی دارند.

بسیاری از دانشگاه های کانادا به دلیل ارتقا رنکینگ خود در سطح و چشم انداز جهانی با جذب دانشجویان و کارمندان بین المللی و تشویق به همکاری های بین المللی مشهور هستند.

در ادامه به ذکر چندین دانشگاه برتر کانادا می پردازیم:

دانشگاه و کالج های برتر کانادا

5 دانشگاه برتر کانادا

  1. دانشگاه تورنتو

در ابتدا توسط كلیسای انگلیس كنترل می شد؛ اولین دانشگاهی كه به عنوان یك سیستم دانشگاهی درست و شبیه دانشگاه های معتبر انگلستان ساخته شده است. دانشگاه تورنتو دستاوردهای پیشگامانه بسیاری دارد. از جمله اولین انتشارات دانشگاهی کانادا، اولین دانشکده علوم جنگل در کانادا و تبدیل شدن به اولین دانشگاه کانادایی که بیش از 1 میلیارد دلار کانادا به عنوان کمک مالی اهدا کرده است.

علاوه بر این، جنبش های تأثیرگذار آکادمیک بسیاری در دانشگاه تورنتو اتفاق افتاده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 به مدرسه انتقاد ادبی تورنتو و نظریه ارتباطات، نظریه کامل بودن NP در علوم رایانه و آغاز تحقیقات در مورد درمان سلول های بنیادی.

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی می توانند به دانشگاه تورنتو درخواست دهند. به ویژه کسانی که مایل هستند در رشته خود تحقیقات انجام دهند.

محوطه مرکزی دانشگاه تورنتو شامل چندین ساختمان تاریخی و حیاطی است که با بهترین اروپا رقیب هستند.

بیش از 700 مدرک کارشناسی و 200 مدرک کارشناسی ارشد ارائه می شود. دانشگاه تورنتو برای رشته های پزشکی از بهترین گزینه ها در جهان محسوب می شود.

از فارغ التحصیلان برجسته می توان به پنج نخست وزیر کانادا و نویسندگان مایکل اونداتجه و مارگارت اتوود اشاره کرد. در مجموع، 10 برنده جایزه نوبل وابسته به این دانشگاه هستند.

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا قدیمی ترین و یکی از رقابتی ترین دانشگاه ها در کانادا است. دو شعبه وجود دارد: یکی در ونکوور و دیگری در کلونا. محوطه اصلی دانشگاه در ونکوور در مجاورت چندین ساحل است و از منظره کوه های ساحل شمالی برخوردار است. تعدادی باغ های یاد بود و همچنین یک مرکز هنرهای نمایشی در دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه بورسیه های مختلفی از جمله جایزه بین المللی دانشجویی Donald A. Wehrung را برای نامزدهای کشورهای جنگ زده ارائه می دهد. هشت برنده جایزه نوبل و همچنین 71 دانشمند و 65 مدال آور المپیک با این دانشگاه در ارتباط هستند.

بزرگترین سیکلوترون جهان، نوعی شتاب دهنده ذرات، در  آزمایشگاه ملی فیزیک هسته ای ذرات این دانشگاه واقع شده است. این دانشگاه دارای 12 دانشکده در محوطه دانشگاه ونکوور است. و 7 دانشکده دیگر در دانشگاه کلونا دارد. سه نخست وزیر کانادا در این دانشگاه تحصیل کرده اند ، از جمله نخست وزیر فعلی جاستین ترودو که فارغ التحصیل لیسانس آموزش است.

3. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل تنها موسسه کانادایی است که در مجمع جهانی رهبران دانشگاه اقتصاد جهانی حضور دارد. این دانشگاه در سال 1821 تاسیس شد و شعبه اصلی آن در پایگاه Mount Royal در مرکز شهر مونترال است. متشکل از روسای 26 موسسه برتر آموزش عالی در جهان است. بسیاری از دانشجویان سال اول نیز در محوطه دانشگاه مانند پارک زندگی می کنند. در سال 1829، مک گیل اولین دانشکده پزشکی کشور را تأسیس کرد و تا به امروز این دانشگاه امتیازات ویژه ای را در رتبه بندی جهانی برای موضوعات بالینی کسب کرده است. این دانشگاه بیش از 300 رشته درسی را به بیش از 31000 دانشجو از 150 کشور ارائه می دهد. به عنوان یکی از متنوع ترین موسسات کانادایی در سطح بین المللی شناخته می شود. لئونارد کوهن ، خواننده و ترانه سرا و ویلیام شاتنر بازیگر فارغ التحصیلان مک گیل هستند. این دانشگاه همچنین بیش از سایر موسسات کانادایی دانش پژوه آموزش می دهد. برای متقاضیان رشته پزشکی جهت مهاجرت به کانادا این دانشگاه می تواند انتخاب ارزنده ای باشد.

دانشگاه و کالج های برتر کانادا

4. دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در همیلتون انتاریو واقع شده است. شعبه اصلی آن در نزدیکی باغ گیاه شناسی سلطنتی همیلتون است. نام این دانشگاه به نام ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی است که 900.000 دلار کانادا برای تأسیس این مسسه کمک مالی کرده است.

دانشکده پزشکی McMaster در جهان مشهور است. دانشگاه مک گیل شامل دانشکده های مهندسی، بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی می شود. این دانشگاه تأکید زیادی بر تحقیق دارد که برای هدف قرار دادن برخی از فوری ترین نیازهای جامعه، به ویژه در زمینه علوم بهداشتی انجام می شود. این شامل تحقیقات موسسه تحقیقات بنیادی و سلول های بنیادی است که بخش هایی از پوست انسان را به سلول های خونی تبدیل کرده که می تواند کمبود اهدا کنندگان خون را جبران کند. این دانشگاه حدود 70 قرارداد بین المللی مبادله با نهادهای سراسر جهان دارد.

دانشگاه و کالج های برتر کانادا

5. دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال، تنها دانشگاه فرانکوفون (فرانسوی زبان) در میان پنج دانشگاه برتر جهان است. برای آن دسته از متقاضیان مهاجرت به کانادا که مسلط به زبان فرانسه هستند، پیشنهاد می شود. از نظر تعداد دانشجو با داشتن بیش از 36000 دانشجو دومین دانشگاه بزرگ کانادا است. یک چهارم این تعداد دانشجویان بین المللی هستند. پردیس اصلی دانشگاه مونترال در دامنه های کوه رویال است. ساختمان متمایز مرکزی به سبک آرت دکو ساخته شده است. هفتاد و چهار درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی ثبت نام کرده اند. بسیاری از رهبران مشهور در عرصه تجارت فارغ التحصیلان دانشگاه مونترال هستند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه مونترال به دلیل مشارکت در تحقیقات علمی، از جمله نوآوری در انرژی هسته ای، درک بصری و رمزنگاری کوانتومی شناخته می شوند. این دانشگاه همچنین نخست وزیر سابق پیر ترودو و 10 نخست وزیر کبک را در میان دانش آموختگان خود دارد.

برای مهاجرت به کانادا از طریق ادامه تحصیل می توانید از مشاوره های مجموعه بین المللی وست بهره مند شوید. از طریق تماس با ما یا پر کردن فرم آنلاین می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *