Search
Close this search box.

خرید آپارتمان در استانبول

خرید آپارتمان در استانبول

آخرین مطالب خواندنی

خرید آپارتمان در استانبول

استانبول از دیرباز محبوب جهانگردان و ماجراجویان زیادی بوده است و امروزه نیز افراد کنجکاو بسیاری تمایل دارند تا در آنجا زندگی کنند. به همین دلیل خرید آپارتمان در استانبول یکی از پرطرفدارترین راه‌ها برای مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت در این کشور دوست‌داشتنی شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

خرید آپارتمان در استانبول

چرا استانبول را برای خرید آپارتمان انتخاب کنیم؟

استابول به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه جاذبه‌ها و خدمات بسیاری را در خود جای داده است. به همین دلیل خرید خانه در استانبول ترکیه به عنوان راهی مناسب برای اخذ شهروندی این کشور محسوب می‌شود که طرفداران زیادی هم دارد. با زندگی در این شهر می‌توانید از مراکز تفریحی جذاب استانبول استفاده کرده و یا برای درمان به بهترین بیمارستان‌های شهر بروید. پاساژهای گوناگون نیز از دیگر جذابیت‌های این دیار شناخته می‌شود که بهترین برندها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

خرید آپارتمان در استانبول ترکیه

اکنون که با دلیل پرطرفدار بودن استانبول آشنا شدید، بد نیست تا درباره چگونگی خرید آپارتمان در استانبول ترکیه نیز آشنا شوید. در استانبول خانه‌های ویلایی و آپارتمانی زیادی وجود دارد که همگی از تنوع خاصی در ابعاد، امکانات و غیره برخوردارند. همچنین با قرار گرفتن در مناطق گوناگون مناسب سلیقه‌های مختلف بوده و تنوع در خرید را تقدیم مهاجران می‌کنند. ناگفته نماند که قیمت خانه‌ دراستانبول به عوامل گوناگونی مانند سال ساخت، خدمات، دسترسی و غیره بستگی دارد و مشاوران املاک این شهر با توجه به سرمایه و شرایط موجود مناسب‌ترین را در اختیار شما و خانواده‌تان قرار می‌دهند. اکثر خانه‌های ساخته شده در استانبول از عایق‌بندی صحیح، مقاومت، پله‌های اضطراری و سیستم سرمایشی و گرمایشی مطلوب برخوردارند و احتیاجی نیست تا درباره مهندسی و ساخت آن‌ها نگران چیزی باشید.

خرید آپارتمان در استانبول

شرایط خرید ملک در استانبول

پیش از خرید خانه در این شهر زیبا بد نیست تا درباره شرایط خرید آپارتمان در استانبول نیز مطلع شوید تا کمتر متضرر شده و فریب افراد واسطه را نخورید. برای اینکه بتوانید در استانبول به خرید آپارتمان اقدام کنید، باید قبل از هرچیز در یکی از بانک‌های ترکیه حساب بانکی افتتاح کرده و سپس کد مالیاتی دریافت نمایید. همچنین دارا بودن پاسپورت، عکس 4 * 3 فروشنده و خریدار، برگه پایان کار، پرداخت عوارض شهرداری، حضور مترجم در صورت آشنا نبودن به زبان ترکی، حضور وکلای طرفین، ارائه بیمه‌نامه و مدارک شناسایی ترجمه شده معتبر از دیگر مدارک ضروری است که بایستی هنگام خرید آپارتمان در استانبول ارائه دهید. به خاطر بسپارید که از قبل باید بدهی‌های تاریخ گذشته خانه (در صورت موجود بودن) مثل پرداخت قبوض آب و برق و غیره را پرداخت کرده و بدهی قبلی نداشته باشید. همچنین مدارک ارائه شده باید به تایید سازمان ثبت اسناد ترکیه رسیده باشد.

خرید آپارتمان در استانبول

قیمت خرید آپارتمان در استانبول

قیمت خرید آپارتمان در استانبول ‌در محله‌های مختلف متفاوت است. محله بیلیک دوزو یا اسنیوت از جمله جاهای جذاب شهر به شمار می‌آیند که آپارتمان‌هایی نوساز را در خود جای داده‌اند. در آنجا هر متر خانه 3000 لیر برآورد می‌شود و بسته به امکانات و دسترسی خانه می‌تواند قیمت بالاتر نیز باشد. در محله‌های گران‌تر مانند بشیکتاش قیمت هر متر خانه به 10000 لیر هم می‌رسد طرفداران زیادی دارد. در بعضی جاها نیز قیمت خانه به متری 40000 لیر هم می‌رسد که فاصله کمی با بخش اروپایی ترکیه دارد و از چشم‌انداز جذابی برخوردار است.

خرید آپارتمان در استانبول

محدودیت‌های موجود در خرید ملک برای اتباع خارجه

به دلیل اینکه که در هنگام خرید آپارتمان فردی خارجی محسوب می‌شوید، تنها می‌توانید 30 هکتار از اراضی کشور ترکیه را خریداری نمایید. همچنین در مناطقی که امنیتی شمرده می‌شوند، امکان خرید هرگونه ملک وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که مهاجران تنها می‌توانند 10% از اراضی یک شهر و یا منطقه را بخرند و مساحت بیشتر از آن امکان‌پذیر نیست. فراموش نکنید که در صورت زیر پا گذاشتن قوانین خرید آپارتمان در استانبول اقامتتان کنسل اعلام شده و این امکان وجود دارد تا متضرر خسارات مالی و حتی جریمه شوید.
شرایطی که منجر به باطل شدن قرارداد می‌شود به شرح زیر است:
– عدم داشتن پایان کار
– عدم تایید ملک از طرف وزرات خانه و ارگان مربوطه
– اگر موقیعت ملک باعث شکسته شدن قوانین کشور شود

در آخر چند نکته کاربردی درباره خرید آپارتمان در استانبول را برای شما توضیح می‌دهیم:
– در هنگام خرید آپارتمان در استانبول (در صورت دست دوم بودن خانه) بدهی‌های قبلی را تصویه کنید.
– می‌توانید با سازمان نقشه برداری کشور ترکیه تماس گرفته و مشخصات سند و ملک را قبل از خرید بپرسید.
– در صورت خرید زمین باید طی 2 سال اقدام به شروع پروژه کرده و آن را به وزارت‌خانه‌های مربوطه معرفی کرد.
– حتما یک نسخه از مدارک خود را به زبان ترکی و یا انگلیسی به همراه داشته باشید.
– با گرفتن وکیل معتمد، خریدی بی‌دغدغه را رقم بزنید و به افراد سودجو اعتماد نکنید.
– با خرید آپارتمان می‌توانید شهروند این کشور شوید و از مزایای آن بهره ببرید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *