Search
Close this search box.

جاذبه های توریستی ترکیه

جاذبه های توریستی ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

جاذبه های توریستی ترکیه

کشور تاریخی و زیبای ترکیه در همسایگی تهران مقصد زیبا و مناسبی برای سفر و مهاجرت است. ترکیه اقتصادی پویا و رو به رشد دارد. قطعا بخش مهمی از اقتصاد ترکیه را صنعت توریسم تشکیل می دهد. خاتوشا، مسجد ایاصوفیه، شهر افسوس، صومعه سوملا، کوه نمرود، پرگامون، کاپادوکیه، پاموکاله، شهر وان، مسجد سلیمانیه، قلعه بودروم، سواحل آنتالیا و … از جمله مناطق تفریحی، توریستی و تاریخی ترکیه هستند. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا با بخشی از اماکن گردشگری در شهر ترکیه آشنا شوید.

انواع جاذبه های توریستی ترکیه

1- مسجد ایاصوفیه:

این مسجد یک عبادتگاه تاریخی است که در شهر استانبول واقع شده است. از مهم ترین و پربازدید ترین مکان های توریستی ترکیه است. ثبت جهانی شده است و در سال 1934 تبدیل به موزه برای بازدید عموم شد. اما کمی بعد در سال 2020 بنا به تصمیم رئیس جمهور وقت ترکیه رجب طیب اردوغان به کاربری سابق خود یعنی مسجد بازگشت. از شاهکارهای معماری دوره بیزانس بوده که از زیباترین تزئینات داخلی ساخته شده از موزائیک و مرمر برخوردار است. ارتفاع گنبد 55 متر از سطح زمین و قطر گنبد 31 متر محاسبه شده است.
ابتدا این بنا تاریخی پر شکوه کلیسا جامع مسیحی در زمان کنستانتین دوم ساخته شد. سپس طی یک آتش سوزی از بین رفت و مجدد به دستور تئودئوس دوم کلیسا جامع کاتولیک ساخته شد؛ و بعد ها بعد از حمله عثمانی ها تبدیل به مسجد شد.

جاذبه های توریستی ترکیه

2- شهر تاریخی افسوس ترکیه:

افسوس از شگفت انگیز ترین و دومین شهر بزرگ در دوران (قرن یک پیش از میلاد) خود به شمار می آید. در شهر سلجوک ازمیر قرار دارد. معبد آرتمیس، از عجایب هفت گانه دنیا واقع در این شهر است. این شهر از نظر باستانی و تاریخی بسیار اهمیت دارد. زمان مناسب برای بازدید از این مجموعه بناهای خارق العاده ماه های اردیبهشت، خرداد، آبان و آذر است. عده ای معتقدند اصحاب کهف در این شهر باستانی زندگی می کردند.

جاذبه های توریستی ترکیه

3- کاپادوکیه:

کاپادوکیه در مرکز آناتولی قرار دارد و در یونسکو ثبت جهانی شده است. این منطقه به مرور زمان و بر اثر فرسایش پدید آمده است. در کاپادوکیه چندین شهر زیرزمینی کشف شده است. برخی از غارهای موجود در این منطقه تبدیل به موزه شذه اند. در این منطقه می توان دوچرخه سواری کوهستان انجام داد و از مناظر عجیب و صخره های لذت برد.

جاذبه های توریستی ترکیه

4- پاموکاله:

پاموکاله نیز مانند دو بنا قبلی ثبت سازمان جهانی یونسکو شده است. پاموکاله یکی از مهمترین مقاصد گردشکری است که به ثبت سازمان یونسکو هم رسیده است. در جنوب غربی دریای اژه قرار دارد. در زبان ترکی استانبولی به معنای قلعه پنبه ای است. این منطقه پر از چشمه های آب گرم طبیعی است. و برای گردشگرانی که به محیط های طبیعی و درمانی مانند چشمه های آب گرم علافه دارند، از جمله محل های توریستی جذاب و به یاد ماندنی محسوب می شود.
می توان گفت پاموکاله دارای آب و هوای معتدل است. در این ناحیه ای موزه ای وجود دارد که در آن آثار باستانی کشف شده از عصر برنز نگهداری می شود.

جاذبه های توریستی ترکیه

5- شهر وان:

شهر وان از شهر های تاریخی کشور ترکیه محسوب می شود. در این شهر زبان مردم کرد کرمانجی است. و در نزدیکی مرز مشترک بین ایران و ترکیه واقع شده است. بزرگ ترین شهر در قسمت شرقی ترکیه محسوب می شود. شهر وان ترکیه به گربه های زیبای پشمالو با رنگ چشم های متفاوت مشهور است. دریاچه خوش رنگی به همین اسم در شهر وان قرار دارد که از جاذبه های این شهر است. و بزرگ ترین دریاچه ترکیه به شمار می آید. از سرگرمی های جذاب برای گردشگران در این شهر می توان به بازار گردی اشاره کرد. به دلیل توریستی بودن شهر مراکز خرید بسیاری در این شهر به چشم می خورد. قدمت این شهر به 3400 سال پیش بر می گردد. سوغات این شهر عموما قالی، قالیچه و گلیم است.

جاذبه های توریستی ترکیه

6- مسجد سلیمانیه:

دومین مسجد جامع ترکیه، مسجد سلیمانیه است. این بنا در دوره حکومت عثمانی ها ساخته شد. و طبق رسم آن دوره دارای ساختمان های متعدد جانبی مانند کاروان سرا، بیمارستان، کتابخانه، حمام و آشپزخانه است. این مسجد شاهکاری از معماری سنان است.

جاذبه های توریستی ترکیه

7- قلعه بودروم:

این قلعه در شهر موغله قرار دارد و نزدیک به 37.000 نفر جمعیت دارد. آرامگاه و آمفی تئاتر هالیکارناسوس که از عجایب هفتگانه است، دروازه میندوس از مکان های گردشگری اطراف قلعه محسوب می شوند. امروزه این قلعه تبدیل به موزه شده است. در این موزه می توانید قسمتی از تاریخ که مربوط به دریانوردی و تجارت از راه آب است را مشاهده کنید.

جاذبه های توریستی ترکیه

8- سواحل آنتالیا:

آنتالیا از شهرهای قدیمی و توریستی ترکیه است که دارای آب وهوای مدیترانه ای است. و سالانه هزاران گردشگر برای استراحت و گذاراندن اوقات فراغت خود به این ساحل زیبا می آیند.

جاذبه های توریستی ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به ترکیه و شرایط مهاجرت به این کشور می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *