Search
Close this search box.

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه، از جمله راه های سرمایه گذاری و مهاجرت به ترکیه است. ترکیه در مقایسه با اروپا ، خاورمیانه و آسیای میانه ، دارای اقتصاد خوب ، فضای سرمایه گذاری آزاد و سیستم مالیاتی مناسب است. از این رو برای سرمایه گذارانی که قصد تاسیس شرکت در این کشور را دارند مزایا بسیاری دارد. شرایط راه اندازی مشاغل و انتقال سهام همان شرایطی است که برای سرمایه گذاران محلی اعمال می شود. سرمایه گذاران بین المللی می توانند هر نوع شرکتی را که در قانون تجارت ترکیه (TCC) تعیین شده است تأسیس کنند.

اقتصاد ترکیه

کشور ترکیه با توجه به اقتصاد رو به رشدی که دارد، کشور همسایه ایده آلی جهت سرمایه گذاری برون مرزی است. ترکیه در عرصه لباس و پوشاک از بازارهای مهم در دنیا محسوب می شود. علاوه بر این، تولیدات صنعتی، کشاورزی، دام پروری، نفت، فولاد، خودروسازی و جذب گردشگر از دیگر موارد موثر در اقتصاد کشور ترکیه به شمار می آیند. بنادر تجاری موجود در این کشور سبب تقویت سرمایه گذاری تجاری شده است.

مزایا سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه اقتصاد پویایی دارد که سرمایه گذاران خارجی زیادی را به خود جلب می کند. همچنین دارای یک رشد اقتصادی امیدوارکننده است. انتظار می رود این کشور یکی از کشورها با سریع ترین میزان رشد در میان اعضای OECD باشد. علاوه بر این ، ترکیه از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند.

زیرساخت های خوب و نیروی کار واجد شرایط و رقابتی دو دلیل اصلی دیگر برای جذب سرمایه گذاران برای پایه گذاری تجارت خود در ترکیه محسوب می شود.

این کشور از سیستم مالیاتی مطلوبی برخوردار است. دولت ترکیه به کسانی که در برخی مناطق آزاد شرکت تاسیس می کنند، مزایای مالیاتی ارائه می دهد.

ثبت شرکت در ترکیه

انواع شرکت در ترکیه

انواع مختلف شرکت هایی که می توانند در ترکیه پایه گذاری شوند:

شرکت سهامی

– شرکت سهامی که معمولاً توسط سرمایه گذاران علاقه مند به راه اندازی عملیات بزرگ در ترکیه استفاده می شود. شرکت سهامی که معمولاً برای تکمیل پروژه های بزرگ استخدام می شود ، بنابراین به یک سرمایه سهام به مبلغ 50،000 لیر نیاز دارد.

 این نوع شرکت ها در مورد روند مدیریت شرکت قوانین مختلفی دارند: حداقل باید یک سهامدار و یک هیئت مدیره اجباری داشته باشد. مسئولیت اعضا محدود به میزان سرمایه گذاری شده است و سرمایه به سهامی تقسیم می شود که با انتشار لیست شرکت در بورس سهام ، می توان آن را به صورت عمومی اعلام کرد. این نوع شرکت بیشتر مناسب مشاغل بزرگ است.

شرکت با مسئولیت محدود

– شرکت با مسئولیت محدود ، که می تواند خصوصی یا دولتی باشد که حداقل 10000 لیر ارایه سهام نیاز دارد.

شرکت با مسئولیت محدود محبوب ترین شکل تجارت است. حداقل یک سهامدار برای تشکیل این نوع شرکت لازم است و حداقل سرمایه سهام 10،000 TRY نیز باید در مرحله اولیه فرآیند ادغام واریز شود. مسئولیت سهامداران محدود به میزان سرمایه سهام سرمایه گذاری شده در شرکت است.

شرکت کمندیت

– شرکت کمندیت (the commandite company) یک شکل تجاری غیر شرکتی است و معادل مشارکت محدود در کشورهای دیگر است.

شرکت جمعی

– شرکت جمعی (the collective company) نیز از نوع غیر شرکتی است و فقط توسط اشخاص حقیقی قابل ثبت است.

شرکت تعاونی

– شرکت تعاونی (the cooperative company) یکی از قدیمی ترین و همچنین یکی از محبوب ترین انواع شرکت ها در ترکیه است.

 

 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه:

  1. اساس نامه شرکت خارجی ترجمه شده به زبان ترکی و تاییدیه
  2. گواهی ثبت شرکت و ترجمه و تایید آن
  3. مصوبه هیئت مدیره شرکت مدنظر در ترکیه
  4. مدارک شناسایی و اسامی افراد سهام دار در شرکت مورد نظر در ترکیه
  5. کپی پاسپورت مدیریت شرکت به صورت جداگانه

مجموعه بین المللی وست در زمینه تهیه و گردآوری مدارک می تواند به هم وطنان کمک کند.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه:

  1. ابتدا زمینه فعالیت مورد نظر را انتخاب کرده
  2. اسم شرکت را تعیین می شود. و در مرحله بعدی، توسط شرکت وست صحت شرکت بررسی می شود.
  3. تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به اداره TTR برای دریافت گواهی ثبت نام
  4. افتتاح حساب بانکی مختص شرکت و واریز حداقل سرمایه اعلام شده به حساب بانکی
  5. دریافت مدارک مالیاتی و شماره اقتصادی و اجازه گرفتن کارمند به صورت رسمی

در زمینه سرمایه گذاری بین المللی در کشورهای خارجی همچون کانادا، شیلی، ترکیه، امارات، قبرس و ثبت شرکت و خرید ملک در ترکیه از مشاوره های حرفه ای تیم وست بهره ببرید.

جهت صحبت با کارشناسان ما لینک زیر را لمس کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *