Search
Close this search box.

بیشتر درباره ی استانبول بدانیم

شهر_استانبول

آخرین مطالب خواندنی

شهر استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه است. شهری که آسیا و اروپا را به هم پیوند می دهد. واحد پول ترکیه لیر است. به دلیل نزدیک بودن و نیاز نداشتن ویزا سفر به ترکیه و تور استانبول بی شک یکی از پرطرفدارترین سفرهای ایرانی ها در ایام و موقیعت های مختلف است. استانبول پایتخت ترکیه نیست اما مرکز اقتصادی این کشور محسوب می گردد.

 هم مرز بودن، عدم نیاز به دریافت ویزا، زیبایی منحصر به فرد هر یک از شهر های ترکیه، دین و فرهنگ مشترک، تنوع ملیت ،آب و هوای مدیترانه ای، مدرنیته و بناهای تاریخی و باستانی، در کنار آسمان خراش های ترکیه می تواند از جمله دلایل محبوبیت این کشور نزد مردم ایران باشد.

روش های مهاجرت به ترکیه

علاوه بر دلایل ذکر شده هزینه زندگی در ترکیه نسبت به ایران کمتر و کیفیت زندگی به نسبت بهتر و بالاتر است. املاک و مستغلات در این کشور پویا بوده و خرید ملک در ترکیه جز سرمایه گذاری های مطمئن محسوب می شود. همچنین یکی از روش های مهاجرت به ترکیه، خرید ملک می باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه مطرح نیست. تنها باید ثابت کنید که صاحب یک ملک هستید یا مشغول به کار هستید. و از توانایی مالی کافی برای زندگی در کشور برخوردارید.

معرفی_شهر_استانبول

در صورت خرید ملک به ارزش کمتر از 250000 دلار آمریکا، پس از 8 سال اقامت قانونی و حفظ ملک شما می توانید برای دریافت پاسپورت درخواست کنید ، که به شما اجازه می دهد تا به صورت دائمی در کشور زندگی کنید. برای واجد شرایط بودن، در 3 سال گذشته قبل از درخواست هیچ گونه کمک اجتماعی از موسسات دولتی نباید دریافت کرده باشید ، منابع مالی کافی و پایدار داشته و سابقه کیفری نداشته باشید. علاوه بر این ، شما باید در مصاحبه شرکت کنید تا توانایی خود را در زبان ترکی ارایه دهید.

اما در صورت خرید ملک به ارزش 250000 دلار آمریکا میتوان طی مدت 3 الی 6 ماه پاسپورت برای کلیه اعضای خانواده دریافت نمود.

ترکیه راه ارتباطی و در ورودی از خاورمیانه به اروپا است. به همین سبب سالانه موج عظیمی از پناهندگانی که قصد عبور از ترکیه و رسیدن به اروپا را دارند، وارد خاک این کشور می شوند. از سال 2010 به بعد اکثر این مهاجران غیر قانونی از کشورهای افغانستان، سوریه و… بوده اند.

اقتصاد کشور ترکیه همواره سیر صعودی داشته و صنعت توریسم سهم عظیمی در اقتصاد این کشور دارد.

شهر_استانبول

برای آن دسته از کشورهایی که برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزا دارند؛ ترکیه سیستم E-ikamet را راه اندازی کرده است که به صورت آنلاین قابل انجام می باشد.

تمامی سرویس های بهداشتی عمومی در ترکیه پولی است و برای استفاده از آن ها باید پول پرداخت شود.

همانند ایران استعمال سیگار در مکان های سر بسته و عمومی مانند سینما ها ممنوع  است.

اتباع خارجی با داشتن گواهینامه بین المللی و با حضور صاحب خودرو می توانند در این کشور رانندگی کنند.

گوشه ای از آداب و رسوم مردم ترکیه

غذا خوردن را می توان یکی از اوقات خوشی شمرد که مردم ترکیه به آن علاقه مند هستند و حتی قرارهای کاری خود را گه گاه در رستوران ها ترتیب می دهند.

چای و قهوه از نوشیدنی های محبوب ترکیه است. به عنوان دسر به همراه شیرینی بعد از غذا و در وعده های مختلف مصرف می شود. در هر محله و منطقه ای از ترکیه که بروید حتما یک یا چند قهوه خانه خواهید دید. رسم قهوه و چای نوشیدن و گپ زدن با دوستان جزو سیستم زندگی های مردم ترکیه است. همچنین باقلوا، یکی از محبوب ترین و معروف ترین شیرینی های ترکیه محصوب می شود.

شهر_استانبول

هنگام عزاداری مانند مردم ایران حلوا تدارک دیده و لباس مشکی بر تن می کنند.

همانطور که گفته شد، اکثر مردم ترکیه مسلمان هستند. در ماه رمضان معمولا کباب ترکی و چای سرو می شود. 

چند همسری در ترکیه ممنوع است و بانوان بعد از ازدواج می توانند از نام خانوادگی همسر خود استفاده کنند.

نقاط گردشگری ترکیه

مسجد ایا صوفیه، تنگه بسفر، آب انبار باسیلیکا، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، برج گاتالا، ویرانه افسوس، کاپادوکیا، پاموکاله، صومعه سوملا، شهر باستانی آنی و … ازجمله مکان های توریستی جذاب ترکیه به شمار می آیند که سالانه باعث جذب هزاران توریست می شوند.

مهاجرت به ترکیه به دلیل هم مرز بودن و نزدیکی فرهنگ ها به هم، ازگزینه های مناسب و شاید مقرون به صرفه تر برای ایرانیان است. جهت دریافت مشاوره مهاجرت به ترکیه می توانید از طریق راه های ارتباطی مانند اینستاگرام، تلگرام، فرم آنلاین و شماره های تماس موجود در تماس با ما با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید