Search
Close this search box.

بیشتر درباره شهر آنتالیا بدانیم

بیشتر درباره شهر آنتالیا بدانیم

آخرین مطالب خواندنی

بیشتر درباره شهر آنتالیا بدانیم

شهر آنتالیا در یونانی باستان: Ἀττάλεια، پنجمین شهر پرجمعیت در ترکیه است.آنتالیا واقع در ساحل جنوب غربی آناتولی و هم مرز با کوههای توروساست. و همچنین بزرگ ترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه است.

آنتالیا بزرگ ترین استراحت گاه دریایی بین المللی ترکیه است. توسعه وسیع و بودجه دولتی باعث ارتقا گردشگری در این شهر شده است.

در سال 2019 رکورد 13.6 میلیون گردشگر از این شهر به ثبت رسیده است.

آنتالیا با سرعتی بالا در حال توسعه و پیشرفت است. مراکز خرید، هتل های بزرگ و پر زرق و برق، کلوپ های ساحلی شهر را شلوغ کرده است.

طبیعت جذاب و با شکوه، آبشاره، سواحل زیبا و کوه های عظیم از زیبایی های طبیعی این شهر به شمار می آیند. آنتالیا معمولا مقصدی گردشگری محسوب می شود. اما برای علاقه مندان مهاجرت به ترکیه شهر آنتالیا با تمام ویژگی هایش می تواند مقصد مناسبی برای اقامت باشد.

وقتی از کوچه پس کوچه های شهر قدیمی آنتالیا عبور می کنید، ممکن است کمی هیجان زده شوید.

آنتالیا دارای میراث باستانی بسیار باارزشی است. به عنوان مثال موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از بهترین موزه های کشور محسوب می شود.

علی رغم داشتن میراث معماری که به دوران هلنیسم برمی گردد؛ بیشتر معماری تاریخی آنتالیا مربوط به دوره سلجوقی قرون وسطایی است. از آنجا که شهر مدرن بر روی شهر باستان ساخته شده است، سازه های باستانی در بقیه شهر آنتالیا به خوبی حفظ نشده است. همچنین نمونه هایی از معماری محلی یونان در این شهر وجود دارد که دارای پنج کلیسای ارتدکس یونان در شهر قدیمی است.

سواحل شهر آنتالیا سواحل شامل کنییالتی ، لارا و کارپوزکلدیران نام دارند. از Beydağları و Saklikent برای ورزش های زمستانی استفاده می شود.

 

شهر_آنتالیا

همه چیز درباره آنتالیا

آب و هوا

این منطقه توسط کوه های توروس در برابر بادهای شمالی محافظت می شود.

 شهر آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای گرم و تابستانی است. دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی است. حدود 300 روز از سال آفتابی است. و تقریباً 3000 ساعت خورشید در سال دارد.

اقتصاد

تولیدات کشاورزی آنتالیا شامل مرکبات، پنبه، گل، زیتون، روغن زیتون و موز است. مجموعه بازارهای عمده فروشی مواد غذایی تحت پوشش شهرداری کلانشهر آنتالیا 65٪ نیاز میوه و سبزیجات تازه استان را تأمین می کنند.

از سال 2000، کارخانه های کشتی سازی و قایق سازی نیز به خط تولید افزوده شده است.

دولت

شهردار شهرداری کلان شهر آنتالیا ، موهیتین بوچک از CHP است که از سال 2019 در این سمت مشغول به کار است.

غذا

غذاهای اصلی آنتالیا شامل پیاز (تهیه شده با تاهینی ، سیر ، گردو و لوبیای آب پز) ، شیش کوفته (کوفته تندی که دور یک چوب پخته می شود) غذای پرادویه تند با زیره و تاهینی مخلوط، کباب تندر، شاکوشا است.

شهر_آنتالیا

جشنواره ها و رویدادهای آنتالیا

جشنواره فیلم نارنجی طلایی آنتالیا: جشنواره ملی فیلم که معمولاً در سپتامبر / اکتبر برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم اوراسیا: (2005-2008) جشنواره بین المللی فیلم سالانه، که اکنون بخشی از جشنواره نارنجی طلایی است.

جوایز تلویزیونی آنتالیا: از سال 2009 هر ساله اهدا می شود.

جشنواره بین المللی موسیقی مدیترانه ای: اکتبر ، 6 روز

حمل و نقل

حمل و نقل اصلی به شهر از طریق هوایی و زمینی انجام می شود. ساده ترین روش حمل و نقل مترو و اتوبوس است که در تمامی شهر فعال و قابل دسترسی هستند. مسیرهای دریایی هنوز در دست توسعه هستند. در سال 2007 ، فرودگاه جدیدی اضافه شده است.

 

اقامت در شهر آنتالیا

به روش های مختلف می توان اقامت دریافت کرد:

  1. با اجاره ملک و دریافت ویزای توریستی 1 و 2 ساله
  2. خرید ملک با حداقل مبلغ و دریافت اقامت 2 ساله قابل تمدید یا خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار و دریافت پاسپورت مستقیم در کمتر از 6 ماه.
  3. ویزای کار و دریافت پاسپورت پس از 3 سال
  4. ثبت شرکت و دریافت اقامت بیزینسی
  5. مراجعه به سازمان UN و دریافت اقامت موقت

شهر آنتالیا به دلیل وجود توریست از سراسر دنیا یکی از امن ترین شهر های ترکیه به حساب می آید و از بابت زمان برای دریافت اقامت در هر کدام از روش های بالا سریع ترین می باشد.

دو شغل بسیار محبوب و پر طرفدار می توان به کارهای توریستی و رستوران اشاره کرد.

جهت مهاجرت به ترکیه و  سرمایه گذاری در ترکیه، به خصوص آنتالیا می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان مجموعه وست در تماس باشید:

  1. ایمیل: info@westadviser.com
  2. فرم آنلاین
  3. تماس با ما

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *