Search
Close this search box.

بیشتر با کشور کانادا آشنا شویم

کشور کانادا

آخرین مطالب خواندنی

بیشتر با کشور کانادا آشنا شویم

کشور کانادا در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده و از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی ختم می شود. از جنوب با  آمریکا همسایه است. این مرز به عنوان طولانی ترین مرز زمینی در تمام دنیا شناخته شده است. آبشار معروف نیاگارا نیز بین مرز کانادا و آمریکا واقع شده است. 

کانادا پس از روسیه، دومین کشور پهناور در جهان محسوب می شود. کشور کانادا تقریبا در نزدیکی قطب شمال است. به دلیل شرایط آب و هوایی و سرما قسمت اعظمی از این سرزمین پهناور خالی از سکنه است.

کانادا تا سال 1713 مستعمره کشور فرانسه بود. و در این سال انگلستان این کشور را تحت کنترل خود در آورد. سرانجام در سال 1867 کانادا استقلال یافت.

بیشتر با کشور کانادا آشنا شویم

ریشه کلمه کانادا چیست؟

نام کشور کانادا از واژه سرخ پوستی Kanata به معنا سرپناه گرفته شده است. بررسی و حفاری های باستان شناسان در شهر یوکان، در شمال کانادا، نشان دهنده حیات و زندگی از بیش از 26500 سال پیش است.

اقتصاد کشور کانادا

کشور کانادا از نظر صنعت و فناوری، جز کشورهای پیشرفته است.  سیستم اقتصادی کانادا در بخش بازرگانی و داد و ستد به کشور آمریکا وابسته است. به دلیل هم مرزی ذکر شده با کشور آمریکا، این دو کشور روابط اقتصادی و معاملات گسترده ای با هم دارند.

 از سوی دیگر کشور کانادا سرشار از منابع طبیعی است. منابع معدنی غنی، صنایع پیشرفته از قبیل: خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات و محصولات کشاورزی مانند گندم، دانه‌های روغنی، میوه، سبزیجات و توتون بخش دیگر اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد.

سیستم سیاسی حاکم بر کانادا

ملکه الیزابت دوم ،ملکه کشور کانادا و حکومت کانادا تحت دموکراسی پارلمانی فدرال و پادشاهی مشروطه است. حکومت این کشور از پادشاه، دولت فدرال، دو مجلس سنا، دولت های ایالتی و فرمان دار کل تشکیل شده است. کشور کانادا توسط دولت های مستقل اداره می شود که در نهایت همگی تحت پوشش دولت فدرال قرار دارند.

شهرهای مهم و ایالت های کانادا

شهرهای تورنتو و اتاوا از بزرگ ترین شهر کشور کانادا هستند. پرجمعیت ترین شهرهای کانادا به ترتیب زیر هستند:

تورنتو، مونترال، کلگری، اتاوا، ادمونتون، میسیساگا، نورث یورک، وینیپگ، اسکاربرو و ونکوور.

کشور کانادا شامل 5 منطقه اصلی می شود: Atlantic ،Prairies ,North ,Central و West Coast. که در این 5 منطقه ۱۰ استان و ۳ ناحیه یا قلمرو قرار دارد. ده استان کانادا: کِبـِک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، انتاریو، جزیره پرینس ادوارد و ساسکچوان است. قلمروهایی آن نوناووت، قلمروهای شمال غرب و یوکان است.

1.آلبرتا:

مرکز این ایالت ادمونتون است. چهارمین ایالت پرجمعیت است. دارای منابع بی شمار نفت است. به دلایل ذکر شده ازجمله ایالت های اشتغال زا محسوب می شود. میانگین درآمد شهروندان این ایالت از سایر ایالت ها بیشتر است. از طرفی دانشگاه و موسسات عالی بسیاری در این ایالت وجود دارد. قیمت خانه در این ایالت نسبت به ونکوور و تورنتو کمتر است.

2. بیریتیش کلمبیا:

مرکز ایالت ویکتوریا است. برای سرمایه گذاری در ایالت بیریتیش کلمبیا، پرجمعیت ترین شهر این ایالت یعنی ونکوور توصیه می شود. انتخابی مطمئن و به ویژه محبوب برای متقاضیان ایرانی جهت مهاجرت به کانادا استدر این ایالت باستان شناسان با حفاری هایی که انجام داده اند به تاریخچه بومی و کهن و وجود حیات و حضور انسان در بیش از 11500 سال پیش پی برده اند. اقتصاد این ایالت بر پایه منابع طبیعی است. قیمت خانه در این ایالت بیشتر از سایر ایالت های کانادا است.

3. منیتوبا:

مرکز آن وینیپیک است و از ایالت های انگلیسی زبان محسوب می شود. در سال های اخیر مهاجرین بسیاری را پذیرفته است. و با توجه به این نکته ،منیتوبا از ایالت های چند ملیتی محسوب می شود. کشاورزی، معدن و ماهیگیری ازجمله مشاغل رایج در این استان است. از ویژگی های مثبت قابل ذکر در ایالت منیتوبا پایین بودن هزینه های زندگی است. با توجه به مطالب ذکر شده برای مهاجرت به کانادا، منیتوبا از گزینه های معقول به حساب می آید.

4. کبک:

بزرگت ترین شهر ایالت کبک مونترال است. زبان اصلی مردم فرانسوی است و درصد کمی از افراد انگلیسی صحبت می کنند. از حیث جمعیت و مساحت دومین ایالت بزرگ کانادا به شمار می آید. کبک سرشار از منابع طبیعی و جنگل های انبوه است ازاین رو چوب و کاغذ جز صنایع اول این استان است.

کانادا

5. ساسکاچوان:

پایتخت ایالت آفتابی ساسکچوان شهر رجینا و بزرگ ترین شهر این ایالت ساسکاتون است. اقتصاد نوپا و رو به رشد این استان یکی از عوامل جذب مهاجران خارجی به این ناحیه است. هزینه خرید مسکن در این ایالت مناسب است.

6. نوااسکوشیا:

در جنوب شرقی کشور کانادا واقع شده و بزرگ ترین شهر و مرکز آن لیفاکس است. از نظر مساحت و جمعیت از استان های کوچک و کم جمعیت محسوب می شود. از بنادر مهم کانادا بوده و تنها راه دسترسی کشور کانادا به اقیانوس اطلس است. از مشاغل اصلی این استان می توان به ماهیگیری و کشاورزی اشاره کرد.

7. نیوبرانزویک:

از ایالت های نسبتا پرجمعیت و بزرگ کانادا قلمداد می شود. مرکز ان فردریکتون است. از آب و هوای قاره ای برخوردار است. و اکثر ساکنین این ایالت آلمانی هستند. زبان های انگلیسی و فرانسه جز زبان های اصلی این ایالت است.

 پوشش جنگلی گسترده ای دارد. از این رو کاغذ و صنایع چوبی رکن اصلی اقتصاد این ایالت را تشکیل می دهد.

کانادا

8. انتاریو:

مهم ترین استان از حیث اقتصادی و سیاسی است. از این حیث سرمایه گذاری در انتاریو جهت مهاجرت به کانادا می تواند یکی از گزینه های مطمئن و عالی برای متقاضیان واجد شرایط باشد. تورنتو مرکز این استان بوده و شهر اتاوا در این استان قرار دارد. اتاوا: پایتخت سیاسی کانادا به شمار می آید. از مناطق صنعتی کانادا بوده و مهم ترین شهر صنعتی ان تورنتو است. درآمد ساکنین در این ایالت نسبت به سایر ایالت ها بالاتر است. هزینه خرید و اجاره مسکن نیز در این استان بالا است.

9. نوناووت:

نوناووت شمالی ترین ایالت کشور کانادا است و شهر ایکالویت واقع در جزایر بافین مرکز آن است. زبان رسمی همچون ایالت های دیگر انگلیسی و فرانسه است. علی رغم وسعت بالا تراکم جمعیت در این ایالت پایین است. دارای معادن متعدد طلا، نقره و سنگ و … بوده بنابراین اقتصاد این ناحیه برگرفته از صنعت معدن است.

10. جزیره پرینس ادوارد:

کوچک ترین و کم جمعیت ترین ایالت کانادا است. شارلوت تون مرکز و بزرگ ترین شهر جزیره پرینس ادوارد است. کشاورزی و شیلات از مشاغل تاثیرگذار بر اقتصاد این استان هستند. هزینه زندگی نیز در این استان پایین است.

کانادا

جهت مشاوره مهاجرت به کانادا می توانید از طریق تماس با ما با کادر مجرب تیم وست تماس حاصل فرمایید. راه های مختلفی جهت مهاجرت به کانادا وجود دارد؛ ازجمله ویزای تحصیلی کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق تخصص، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، ویزای توریستی و …

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *