Search
Close this search box.

بیشتر با ایالت بریتیش کلمبیا آشنا شویم

بیشتر با ایالت بریتیش کلمبیا آشنا شویم

آخرین مطالب خواندنی

ایالت بریتیش کلمبیا (British Columbia) با مساحت 944.735 کیلومتر مربع در غرب کانادا واقع شده است. از شمال با پایتندل آلاسکا و سرزمین های یوکان و شمال غربی و از جنوب با واشنگتن ، آیداهو و مونتانا همسایه است.

پایتخت بریتیش کلمبیا ویکتوریا است. ونکوور از شهرهای بزرگ این ایالت به شمار می آید. زبان رسمی و غالب این ایالت انگلیسی است.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را ار دست ندهید. زیرا ایالت بریتیش کلمبیا کانادا ازجمله ایالت های مهم به خصوص برای مهاجران است.

آب و هوای بریتیش کلمبیا:

بیشتر بخش‌های ایالت بریتیش کلمبیا تابستان‌های بسیار گرمی دارند که دمای هوا در آن‌ها می‌تواند به بالای 30 درجه سانتی گراد برسد.

شهرهای ونکوور و ویکتوریا آب‌وهوای معتدلی دارند. هوای بیشتر مناطق ایالت بریتیش کلمبیا در فصل زمستان، به راحتی به -20 و گاهی حتی به -30 درجه سانتی گراد می‌رسد و می‌تواند بسیار سرد تر هم باشد.

سیاست در بریتیش کلمبیا:

حکومت کانادا دموکراتیک فدرال است. اداره آن توسط دو بخش حکومت استانی و حکومت کشوري انجام می شود. بریتیش کلمبیا دارای پارلمان منتخب دموکراتیک خود است. مجمع قانون گذاری بریتیش کلمبیا در شهر مرکزی ویکتوریا واقع شده است.

85 نماینده در انتخاباتی که هر ۴ سال صورت می‌گیرد، انتخاب می‌شوند.

اقتصاد در بریتیش کلمبیا

در حالی که اقتصاد بریتیش کلمبیا به طور سنتی تحت سلطه منابع طبیعی بوده، در دهه های اخیر از تنوع قابل توجهی برخوردار بوده و اکنون دارای یک اقتصاد گسترده صنعتی و خدماتی شده است.

معدن، شیلات، کشاورزی، دامپروری، جنگل داری، مخابرات ،توریست از بخش های مهم و تشکیل دهنده اقتصاد بریتیش کلمبیا هستند. همچنین، این ایالت از صادر کننده های برق آبی و گاز محسوب می شود.

ایالت بریتیش کلمبیا

مالیات بریتیش کلمبیا:

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا بالا است. از علل اصلی آن هزینه های مسکن است. برای جبران متوسط ​​درآمد سالانه هر فرد در این ایالت بسیار بالا است. حداقل دستمزد اجباری 10.25 دلار در ساعت است.

مالیات بر در آمد شرکت ها 27 درصد است. 12 درصد آن توسط ایالت دریافت و 15 درصد به دولت فدرال تعلق می گیرد.

در بریتیش کلمبیا، میزان ارزش افزوده 7 درصد محاسبه می شود.

ایالت بریتیش کلمبیا دومین رتبه را در کانادا از نظر پایین بودن نرخ مالیات دارد.

بیمه در بریتیش کلمبیا:

بریتیش کلمبیا مکان مناسبی برای یافتن شغل در کانادا است. نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با 30 سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته است. بسیاری از مشاغل جدید ایجاد شده در بخش های خدمات یا فناوری است.

برای اشتغال قانونی در این ایالت، مراحل زیر را دنبال کنید:

شماره بیمه‌ی اجتماعی (SIN) خود رادرخواست  میدهید. اطمینان حاصل کنید که مدارک شما در یکی از نهادهای زیر بررسی‌شده باشد:

  • مرکز مدارک بین المللی کانادا
  • سازمان آموزش آزاد (OLA) که ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارزیابی مدارک بین‌المللی است. طی این فرایند، مدارک دبیرستانی و دانشگاهی جهت اشتغال، موردبررسی قرار خواهند گرفت.
ایالت_بریتیش_کلمبیا

تحصیل در بریتیش کلمبیا:

تمامی افراد زیر 16 سال در ایالت بریتیش کلمبیا باید در مدرسه ثبت‌نام کنند. آموزش همگانی بوده و عموما از سن 4 یا 5 سالگی شروع می شود. شهروندان کانادا قانونا تا سن 18 سالگی مقطع دیپلم، از تحصیل رایگان برخوردار هستند.

با وجود اینکه استانداردهای آموزشی از سوی دولت ایالتی تنظیم می‌شوند، با این‌حال بعضی از مدارس ناحیه‌ای یا خصوصی ممکن است سطوح تحصیلی خود را به شکلی متفاوت سازمان‌دهی کنند.

 کریسمس، تعطیلات سال نو در دسامبر و ژانویه و یک دوره تعطیلی بهاره در مارس یا آوریل، تعطیلات رسمی هستند. برای افرادی که فرانسه را به‌عنوان زبان اول صحبت می‌کنند، مدارس همگانی فرانسوی وجود دارد.

برای دانشجویان که تحصیلات خود را پس از دبیرستان ادامه می دهند؛ بریتیش کلمبیا بیش از 1900 برنامه را در 25 موسسه دولتی پس از دوره متوسطه شامل 11 دانشگاه، 11 کالج و سه موسسه ارائه می دهد.

 دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) که از عالی رتبه ترین دانشگاه ها در جهان محسوب می شود در این ایالت است. از دیگر دانشگاه های مهم این ایالت می توان به دانشگاه سایمون فریزر (SFU) واقع در ونکوور و دانشگاه ویکتوریا واقع در ویکتوریا اشاره کرد.

ایالت_بریتیش_کلمبیا

مراقبت های بهداشتی در بریتیش کلمبیا:

طبق قوانین کانادا، تمام استان ها و سرزمین ها باید مراقبت های بهداشتی جهانی، با بودجه عمومی را به همه شهروندان و ساکنان قانونی کانادا ارائه دهند. به عبارت دیگر، بیشتر خدمات اساسی بهداشتی در کانادا بدون هزینه مستقیم برای بیمار ارائه می شوند. روش های خاصی که ضروری به نظر نمی رسند (مانند جراحی زیبایی انتخابی و به عنوان مثال تعدادی از اقدامات مراقبت از دندان) به طور کلی تحت پوشش نیستند.

بریتیش کلمبیا دارای خدمات بهداشتی جهانی و بودجه عمومی است. بریتیش کلمبیا یکی از بالاترین هزینه های بخش بهداشت عمومی در کانادا را به خود اختصاص داده است. سالانه بیش از 5.7 میلیون دلار برای مراقبت های بهداشتی در این استان هزینه می شود.

 

شهرهای بزرگ ایالت بریتیش کلمبیا

ویکتوریا

شهر ویکتوریا پایتخت بریتیش کلمبیا است. و در جنوب جزیره ونکوور واقع شده است. کلان شهر ویکتوریا نزدیک به 360،000 نفر سکنه دارد. در این شهر دانشگاه معروف ویکتوریا نیز وجود دارد. ویکتوریا به دلیل آب و هوای معتدل و طبیعت آرامش بسیار مورد پسند است. ویکتوریا از میزان بزهکاری بسیار پایینی برخوردار است و به دلیل استاندارد بالای زندگی اش مشهور است.

ایالت بریتیش کلمبیا

ونکوور

جمعیت شهر ساحلی ونکوور حدود 600.000 هزار نفر تخمین زده شده است. اما با در نظر گرفتن تمام فضای شهری اطراف حدود 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد؛ و بدین ترتیب سومین شهر پرجمعیت کانادا و بزرگ ترین شهر ایالت بریتیش کلمبیا لقب گرفته است و در سال 2010، به همراه شهر مجاور خود میزبان بازی های المپیک بوده است.

مرکز شهر ونکوور از سه جهت توسط آب احاطه شده است.

ونکوور تابستان های معتدل دارد. و در پاییز و زمستان دارای بارش فراوان است.

در قسمت شرقی ونکورر کوهستان قرار گرفته که از جذابیت های مهم و دیدنی این شهر محسوب می شود. و مناسب ترین مکان برای ورزش و فعالیت های زمستانی مانند اسکی است. ونکوور از چند ناحیه و شهر کوچک تشکیل شده است که هر ناحیه شهردار دارد. در ادامه چند ناحیه مهم را نام می بریم:

Surrey، Burnaby، Burnaby، Coquitlam، Langley، Delta، Maple Ridge، North Vancouve، West Vancouver، New Westminster.

ونکوور از گران ترین شهرهای کانادا است. و طبیعتا هزینه زندگی در این شهر نیز بالا است. میانگین دستمزد روازنه حدود 57 دلار کانادا و ساعتی 14.60 دلار کانادا است. نرخ بیکاری نیز در این شهر پایین است. ونکوور دارای اقتصادی متنوع و مبتنی بر خدمات است.

از آن جا که ونکوور از شهرهای مهاجرپذیر کانادا محسوب می شود، تنوع نژاد و قومیت ها به خصوص آسیایی، در این شهر بسیار است. تقریبا یک سوم ساکنین ونکوور آسیایی هستند. ونکوور بی تردید جز محبوب ترین شهرها برای ایرانیان جهت مهاجرت و اقامت به حساب می آید. حدود 22 درصد از جمعیت ونکوور را ایرانیان تشکیل می دهند.

جهت دریافت مشاوره مهاجرت می توانید از طریق تماس با ما با کارشناسان مجموعه وست در تماس باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید