Search
Close this search box.

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

آخرین مطالب خواندنی

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

اقدامات ضروری پس از مهاجرت به کانادا چیست؟ قبل از سفر باید اقدامات خاصی انجام داد؟ بعد از پذیرش ویزا، متقاضی شاید کمی سردرگم شود.ابتدا باید از کجا شروع کند؟ چه کارهایی لازم است پس از ورود به کانادا انجام دهد؟ در مطلب زیر لیستی از کارهای ضروری که در بدو ورودتان به کانادا باید انجام دهید را مشاهده خواهید کرد. در ادامه به مبحث اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا می پردازیم:

اقدامات اولیه پس از مهاجرت به کانادا:

1- اخذ بیمه درمانی

از اولین اقدامات ضروری پس از مهاجرت به کانادا، اخذ بیمه درمانی است. تأمین بیمه درمانی یکی از حیاتی ترین کارهایی است که باید هنگام دریافت ویزایPR انجام دهید. این کار هزینه های شما را در صورت بیماری یا تصادف تأمین می کند.

2- خرید یا اجاره اولین خانه شما

برای دریافت کارت های PR که آماده می شوند باید یک آدرس و کد پستی محلی کانادایی ارائه دهید. باید بدانید در صورت اجاره ملک به عنوان یک اقامت دائم، حق دریافت کمک مالی صاحب خانه اول را دارید.در صورت تمایل به خرید ملک می توانید وام مسکن دریافت کنید. با این حال به شما توصیه می شود که وام مسکن به عوامل مختلفی از جمله وام دهنده، شرایط مالی آن زمان، درآمد و رتبه اعتباری شما و سایر موارد بستگی دارد.

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

3- ثبت نام بچه ها در مدرسه

طبیعتا مختص متقاضیانی است که فرزند دارند. وقتی سن مناسب فرا می رسد، فرزندان باید به مدرسه بروند. با این حال ، قوانین ، شرایط و هزینه ثبت نام بچه ها در مدرسه بسته به اینکه در کدام ایالت و شهر کشور مقصد هستید متفاوت است ولی در بسیاری از مدارس برای فرزندان زیر 18 سال رایگان می باشد و در صورت ورود به دانشگاه و کالج می توانید از 70 الی 80 درصد وام دولتی بهره مند شوید.
از جمله کارهای لازم پس از ورود به کانادا می توان به دریافت یک سری از کارت های اعتباری و مدارک مهم اشاره کرد. مانند: کارت حمل و نقل، کتابخانه، گواهینامه و کارت بانکی.

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

4- پیدا کردن یک بانک خوب

به محض ورود قطعاً به یک حساب بانکی نیاز دارید زیرا اکثر پرداختیها و دریافتیها توسط کارتهای اعتباری بانکی انجام می شوند. شما باید هزینه افتتاح حساب، معاملات الکترونیکی، چک و غیره را پرداخت کنید.

5- کارت حمل و نقل عمومی دریافت کنید

هر شهری، سیستم پرداخت خاص خود را برای هزینه حمل و نقل عمومی دارد که بسیار به صرفه می باشد و اکثر ساکنین از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

6- برای شماره موبایل ثبت نام کنید

شرکت های مختلفی هستند که سیم کارت های اعتباری و دايمی ارايه می دهند که می توان بر مبنای سلیقه و استفاده مورد نیاز شرکت ارايه دهنده سیم کارت را انتخاب نمایید.

7- کارت کتابخانه دریافت کنید

کتابخانه ها می توانند مکان های بسیار خوبی برای نیازهای شما باشند. کتابخانه ها انجمن های کوچکی هستند که انبوهی از خدمات و اطلاعات رایگان را به افراد ارائه می دهند و مهم ترین آن در پیدا کردن شغل مورد نظر می توانند کمک بسیار خوبی باشند.

8- گواهینامه رانندگی دریافت کنید

دریافت گواهینامه را به عنوان یکی از مهم ترین کارهایی که باید در ماه های اول حضور خود در کانادا انجام دهید، توصیه می کنیم به دلیل اینکه دارا بودن گواهینامه می تواند به نوعی اعتبار شما به حساب بیاید.

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

9- با شهر آشنا شوید:

حتی قبل از شروع جستجوی شغل، دو هفته اول حضور در کانادا زمان تفریح شما خواهد بود. آشنا شدن با محیط، شهر محل اقامت نیز در بدو ورودتان می تواند از سرگرمی های مناسب برای وقت گذراندن و ازجمله کارهای مهم بعداز سفرتان تلقی شود. با شهری را که در آینده ای نزدیک می تواند خانه شما باشد آشنا شوید. همه مسیرهای حمل و نقل را بررسی کنید. یک نقشه ذهنی تهیه کنید تا بتوانید جهت گیری و پیمایش بهتری داشته باشید. شرکت وست می تواند شما را با شهر مورد نظر قبل از ورودتان آشنا کند و اطلاعات کاملی در اختیار شما بگذارد.

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

10- پیدا کردن شغل مناسب

بی شک در کنار انجام دادن برخی از موارد ذکر شده یا تمامی موارد باید در جست و جوی شغلی مناسب باشید. یافتن شغل می تواند جزو کارهایی باشد که به صورت آنلاین قبل از سفر انجام می دهید. به این صورت که می توانید در سایت های آنلاین شغل یابی رزومه خود را ارسال کنید و حتی به صورت آنلاین اولین مصاحبه خود را با کارفرمایان انجام دهید. بسیاری از کارفرمایانی که به دنبال جذب نیروی کار هستند و از زمان ورود متقاضیان مطلع هستند، اولین مصاحبه کاری را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام میدهند. بدین صورت پیش از رسیدن به مقصد توانسته اید گامی در زمینه یافتن شغل برداشته و سریع تر به نتیجه مطلوب مورد نظر برسید.

در ادامه پنج سایت کاریابی برتر کانادا را مشاهده می کنید:
• International job boards
• Indeed Canada
• Glassdoor
• Monster Canada
• CareerBuilder Canada

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل مهاجرت به کانادا می توانید با کارشناسان مجموعه وست در ارتباط باشید. تماس با ما و پر کردن فرم ارزیابی، ازجمله راه های ارتباطی با مجموعه وست است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *