Search
Close this search box.

اقامت توریستی ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

آخرین مطالب خواندنی

ترکیه کشور دوست و همسایه ایران است که سالانه پذیرای تعداد بالایی گردشگر و مهاجر و سرمایه گذار است. برای مهاجرت به ترکیه، شیوه های متفاوت و گوناگونی وجود دارد؛ ازجمله خرید ملک، تحصیلی، توریستی ،ثبت شرکت و …

انواع ویزا در ترکیه

انواع ویزا اعطا شده توسط ترکیه عبارتند از:
1- ویزای توریستی
2- ویزای سرمایه گذاری
3- ویزای دانشجویی
4- ویزای کاری
5- ویزاهای دیگر (مانند اهداف درمانی، کاوش های باستانی و …)
6- خرید ملک

اقامت توریستی ترکیه

در سال های اخیر بسیاری از افراد و ایرانیان از طریق دریافت اقامت توریستی به کشور ترکیه مهاجرت کرده و مدتی در خاک آن جا اقامت گزیده اند.
برای دریافت این نوع اقامت قوانین خاصی وجود دارد که با مهیا کردن شرایط لازم و ارائه مدارک مربوطه می توان از این طریق به ترکیه مهاجرت کرد. البته لازم به ذکر است که این اقامت دائمی نبوده و برای تبدیل به اقامت دائمی یا تمدید آن باید اقداماتی صورت پذیرد.
اگر برای اهداف توریستی یا شغلی به ترکیه سفر می کنید، می توانید برای بازدید حداکثر 90 روز بدون ویزا در خاک ترکیه بمانید.
مدت زمان مجاز حضور در خاک ترکیه ۹۰ روز است. ایرانی ها برای این مدت نیازی به دریافت ویزا ندارند. و طبیعتا در این سه ماه شخص نمی تواند کار کند یا مشغول به تحصیل شود.

اقامت توریستی ترکیه

لطفا در نظر داشته باشید که در صورت اجاره کردن ملک در تمامی شهر های ترکیه مدت زمان اقامت ویزای توریستی 12 ماهه دریافت خواهید کرد و صورت اجاره ملک در آنتالیا امکان دریافت ویزای توریستی 2 ساله نیز می توانید داشته باشید.
اگر اقامت از طریق خرید ملک باشد و 6 ماه از این اقامت گذشته باشد، با کسب مجوز از دولت ترکیه، شخص می تواند کار کند. البته حتما باید کارفرما ترک باشد و شخص بیمه شده باشد.

طبق قوانین قبلی، با داشتن اجاره نامه به راحتی امکان تمدید اقامت توریستی مهیا بود. اما طبق قوانین و تصمیمات جدید اتخاذ شده، تمدید اقامت دیگر به راحتی قبل نیست. بلکه شخص باید شرایط دیگری از قبیل مجوز کار، اجازه تحصیل و توانایی سرمایه گذاری را نیز دارا باشد.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت:

افراد با ارائه مدارک زیر می توانند اقامت  ۶ ماهه خود را تا حداکثر ۲سال تمدید نمایند:

– قرارداد رسمی اجاره‌خانه (با اعتبار یک‌ساله) و یا برگه تائیدیه هتل برای بازه زمانی یک‌ ساله (نمایان گر این باشد که شما در بازه زمانی یک ساله در هتل اقامت داشته اید)

– پاسپورت

– کپی پاسپورت

– بیمه سلامت

– دریافت شماره مالیاتی

– 4 قطعه عکس

– تائید اجاره‌ نامه توسط یک دفترخانه رسمی کشور ترکیه

– ترجمه سند ازدواج برای افراد متاهل و مدارک شناسایی فرزند در صورت لزوم

گاهی اوقات ممکن است علی رغم ارائه تمامی مدارک لازم، درخواست تمدید اقامت رد شود که کاملا بستگی به آفیسر پرونده دارد. یا حتی ممکن است مدت زمان تمدید به زیر دو سال مثلا 6 ماه کاهش یابد.

برخلاف ایران، تبعه برخی از کشورها برای سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزا دارند. مانند کشورگرجستان، کشور کوزوو، کشور قرقیزستان، کشور اکوادور، کشور مراکش، کشور قطر،کشور مغولستان، جمهوری آذربایجان، اوکراین، کشور ازبکستان، کشور تاجیکستان، کشور تونس، کشور ترکمنستان، کشور بلاروس، کشور بولیوی، کشور بلیز، کشور اردن، کشور لبنان، کشور روسیه وکشور تایلند.
تا قبل از 2015 تبعه کشورهای ذکر شده بعد از ورود به خاک ترکیه و در فرودگاه ویزای خود را می توانستند دریافت کنند. اما بعد از سال 2015 طبق قوانین جدید در رابطه با اخذ ویزای ترکیه، دریافت ویزا به صورت الکترونیکی 48 ساعت قبل از ورود به ترکیه صورت می پذیرد.

اقامت توریستی ترکیه

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا شامل:
1. پاسپورت معتبر
2. تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای توریستی ترکیه
3. دو عدد عکس
4. بیمه مسافرتی
5. اثبات تمکن مالی لازم برای این سفر
6. فیش پرداخت هزینه های مربوط به دریافت ویزا.

اقامت توریستی ترکیه

لطفا در نظر داشته باشید با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه و نیاز نداشتن ویزای اولیه برای ایرانیان برای سفر و با توجه به اینکه بسیاری از توریستها مرتکب خلاف های گوناگون می شوند، دولت ترکیه برای ارایه ویزای توریستی 1 یا 2 ساله برای ایرانیان مصاحبه ای ترتیب می دهد که بسیای از افراد امکان رد شدند دارند که شرکت وست با توجه به داشتن دفتر رسمی و کادر مجرب می تواند علاقه مندان را کاملا آماده مصاحبه کند.

اقامت توریستی ترکیه مقدمه ای برای دریافت اقامت دائم است؛ و می تواند روشی برای رفتن و محک زدن شرایط موجود در ترکیه برای متقاضیانی که برای مهاجرت به ترکیه تردید دارند، باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ترکیه و اقامت توریستی با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید. راه های ارتباطی: تلگرام، واتس آپ، ایمیل، شماره های، تماس، فرم آنلاین

این مطلب را به اشتراک بگذارید