Search
Close this search box.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

اقامت ترکیه با اجاره خانه

آخرین مطالب خواندنی

اقامت ترکیه با اجاره خانه

ترکیه کشوری محبوب برای مهاجرت در میان ایرانیان است. ترکیه کشوری با تشابهات فرهنگی بسیار و سبک زندگی مشابه ایرانیان است و به همین دلیل چند سالی است به مقصد مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. روش‌های متفاوتی برای دریافت اقامت در ترکیه وجود دارد از مهاجرت سرمایه‌گذاری گرفته تا مهاجرت با اجاره خانه که مورد دوم یکی از محبوب‌ترین آن‌ها برای گردشگران و فعالان اقتصادی است. دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه، یکی از راه‌هایی است که این روزها افراد بسیاری برای آن اقدام می‌کنند برای مهاجرت به ترکیه باید اطلاعات زیادی داشته باشید چرا که متأسفانه کلاهبرداری‌های زیادی از این روش صورت گرفته است.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

اقامت با اجاره خانه در ترکیه به چه معناست؟

دریافت اقامت در ترکیه به روش اجاره خانه یکی از روش‌های مرسوم و آسان است که نسبت به سایر روش‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود اما نکته مهم درباره این نوع از اقامت این است که با این روش به شما اقامت دائم اعطا نمی‌شود و این نوع اقامت برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند بیش از سه ماه و تا مدت حداکثر یک سال در ترکیه بمانند و بدون محدودیت بتوانند شهروند این کشور محسوب شوند. باتوجه به مدت‌ زمان اقامت به این سبک در ترکیه به این نوع از اقامت اصطلاحا اقامت توریستی نیز گفته می‌شود.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

مزایا و محدودیت‌های دریافت اقامت با اجاره خانه در ترکیه

در میان روش‌های مختلف برای کسب اقامت در ترکیه و هم‌چنین اقامت کوتاه‌مدت در این کشور روش دریافت اقامت با اجاره خانه ارزان‌ترین و سریع‌ترین است و همین موضوع مزیت اصلی این نوع دریافت اقامت محسوب می‌شود. مزیت دیگر این نوع از اقامت برای آن دسته از گردشگران و فعالان اقتصادی است که به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهایی که در ایران سفارت ندارند سفر می‌کنند با دریافت اقامت از طریق اجاره خانه در ترکیه دیگر محدودیتی برای وقت سفارت کشورهای مختلف نخواهند داشت.
اما دیگر مزیت این نوع از اقامت برای افرادی است که برای پروژه‌های کاری به ترکیه سفر می‌کنند. معمولا فعالان اقتصادی و هم‌چنین مهندسان و تکنسین‌های ایرانی با دریافت این نوع از مهاجرت به ترکیه به‌راحتی در این کشور در مدت‌زمان مشخص زندگی و کار می‌کنند. مزیت مهم دیگر این است که با داشتن این نوع اقامت، می‌توانید در ترکیه کار کنید.
اما دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه محدودیت‌های اندکی نیز دارد. یکی از این محدودیت‌ها این است که کشور ترکیه اجازه تمدید این اقامت را به شما نمی‌دهد یعنی پس از سپری کردن یک سال اقامتتان در ترکیه نمی‌توانید این نوع اقامت را با تمدید قرارداد اجاره خانه تمدید کنید. دیگر محدودیت این نوع از اقامت این است که شما حق اشتغال در ترکیه را با این نوع اقامت ندارید. حق ثبت شرکت و فعالیت‌های اقتصادی در ترکیه با این اقامت به شما اعطا نمی‌شود و باید مجوزهای دیگری را برای این نوع از فعالیت‌ها دریافت کنید.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

مدارک لازم برای دریافت اقامت با اجاره خانه در ترکیه

برای درخواست اقامت با اجاره خانه که مدت آن بین شش ماه تا یک سال است مدارکی لازم دارید که با داشتن آن‌ها می‌توانید به‌سادگی اقدام به دریافت این نوع از اقامت کنید.
اجاره‌نامه محضری در ترکیه، اصل و کپی گذرنامه معتبر، چهار قطعه عکس پرسنلی برای احراز هویت، مدارک مربوط به بیمه درمانی معتبر. مدارک مربوط به درخواستی که برای دریافت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی داده‌شده، مدارک مربوط به پرداخت هزینه‌ها اداری برای صدور کارت اقامت، مدارک مربوط به هزینه‌های واریزی به‌حساب اداره مهاجرت، رضایت‌نامه مادر یا پدر برای افراد زیر 18 سال، مدارک مربوط به‌حساب مالی، مدارک مربوط به اجاره ملک، تأییدیه اجاره‌نامه از دفترخانه‌های رسمی ازجمله مدارک عمومی هستند که برای دریافت اقامت با اجاره خانه در ترکیه نیاز دارید.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

هزینه‌های اقامت ترکیه با اجاره خانه

دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه هزینه‌هایی دارد که نیاز است آنها را پرداخت کنید ازجمله هزینه‌های این نوع از اقامت می‌توان به هزینه اجاره خانه (از 700 لیر به بالا)، هزینه دفترخانه رسمی (200 تا 300 لیر)، هزینه گرفتن بیمه یک‌ساله (200 تا 900 لیر – بسته به سن)، هزینه ترجمه مدارک (برای هر مدرک حدودا 300 هزار تومان) و مالیات اتباع خارجی یا پول خاک 89 لیر به همراه 80 دلار اشاره کرد.

اقامت ترکیه با اجاره خانه

برای دریافت اقامت با اجاره خانه در ترکیه به مشورت نیاز دارید

هرچند روش اقامت در ترکیه به روش اجاره خانه در ظاهر روش آسانی است اما قوانین اجاره‌ی آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است. قیمت اجاره‌بها در هر شهر ترکیه مانند دیگر شهرهای جهان متفاوت است و برای اجاره باید از قیمت اجراها پیش از امضای قرارداد اطلاع پیدا کرد. نکته بسیار مهم در دریافت این نوع از اقامت این است که عقد قراردادهای اجاره حتما باید در محضرهای معتبر و به‌صورت رسمی انجام شود و صاحب‌ملک و شخص اجاره کنند هردو باید برای امضای قرارداد حضورداشته باشند. متأسفانه چند سالی است که در اخذ این نوع از اقامت کلاهبرداری‌هایی صورت گرفته است. توصیه ما این است که پیش از اقدام به اخذ و دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه حتما با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید و با وکلا و هم‌چنین مؤسسات معتبر امور مهاجرت در کشورمان مشورت کنید و حتی‌المقدور وظایف اخذ این اقامت را به آنها بسپارید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

7 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیپلم تصویر برداری دارم و۲۲سالمه میخوام ب ترکیه مهاجرت کنم هیچی ازخودم ندارم ن خونه ن ماشین چیکاربایدبکنم و کاربرم و چیا میخواد

    1. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر، دوست عزیز ابتدا باید شرایط شما بررسی شود و به ما اطلاع دهید قصد مهاجرت قانونی از طریف کدام روش را دارید. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید 🙂

  2. سلام وقت بخیر .میخاستم بدونم اگر مدرک بین المللی در زمینه مدلینگ داشته باشم میتونم بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنم و اقامت ترکیه رو بگیرم؟

    1. سلام مهدی عزیز ممنون از همراهی شما با خونواده وست ادوایزر،دوست عزیز با وثیقه و داشتن پذیرش تحصیلی امکان خروج از کشور را خواهید داشت. اگر سؤال دیگه‌ای داشتید حتما با ما در میان بگذارید. موفق باشید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *