Search
Close this search box.

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

آخرین مطالب خواندنی

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید و این کشور را برای زندگی انتخاب کردید و به دنبال اطلاعات کامل و مفید در مورد زندگی در ارزانترین شهرهای ترکیه می گردید با ما همراه باشید. در ابتدا برای کاستن سختی های  قبل مهاجرت باید اطلاعات کافی از کشورهایی که قصد مهاجرت داریم را داشته باشیم. از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیریم هزینه ها و انتخاب شهر مناسب برای مهاجرت است که با توجه به در نظر گرفتن بودجه ی خود باید انتخاب کنیم .در ادامه به معرفی ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی می پردازیم.

در زیر چند مورد از شهرهای ارزان قیمت ترکیه  برای زندگی قرار داده شده است:

1-زونگولداک

2-قونیه

3-سیواس

4-وان

5-ماردین

6-سامسوس

7-ترابزون

شهر زونگولداک در ترکیه

این شهرکه در شمال ترکیه واقع شده است یکی از ارزانترین شهرهای ترکیه می باشد و یک گزینه مناسب برای مهاجرت است. شهر زنگولداک تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های  سرد و مرطوب دارد، و از نظر تحصیل دانشگاه کارالماس که در سال 1992 تاسیس شده و رشته هایی نظیر معدن ،علوم مهندسی را دارد که به دانشجویان ارائه می شود.

یکی از مهم ترین بحث ها که ذهن هر مهاجری را درگیر می کند، اشتغال و اقتصاد است ،که اقصاد اصلی این شهر را معادن تشکیل می دهند از این رو مهندسان معدن و معدن چی ها بالاترین امکان شغلی را دارند و استخراج زغال سنگ از اهمیت زیادی برخوردار است. به جز این موارد می توان با شغل های مانند ماهیگیری، کشاورزی، دامپروری و جنگل بانی اشتغال زایی و کسب درآمد کرد و درآخربه مرکز اصلی این شهر می توانیم به دمیر پارک و اریلین اشاره کنیم.

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

شهرقونیه

شهر قونیه در جنوب آنکارا قرار گرفته جمعیت این شهررا 2،200،000 نفر تشکیل دادند و بیشتر مردم قونیه مسلمان هستند و شغل بیشتر آنها هم کشاورزی است ،دانشگاه سلجوقیه از معروف ترین دانشگاه های قونیه به شمار می رود که رشته هایی از جمله رشته های دامپزشکی، رایانه ، ریاضی، فیزیک و… دارد. از نظر آب و هوا نیمه خشک است و بارندگی در این استان کم است.ازجاذبه های مطرح  قونیه می توان  به موزه و مقبره مولانا اشاره کرد.  این شهر یکی از ارزانترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت می باشد.

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

شهر سیواس

سیواس دارای تمدن بالا وآثارباستانی بسیاری است که می توان به مدرسه بروجیه،مسجدبزرگ وبیمارستان دیوریغی،دریاچه گوک پینار و… اشاره کرد.

مرکز اصلی سیواس ترکیه است،در این شهر دانشگاه جمهوریت با رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسسی و علوم پایه فعالیت می کند که دارای امکاناتی نظیر خوابگاهی و ورزشی می باشد.سوغاتی های این استان شامل جوراب های بافتنی،ظروف مسی، فرش های دستباف و.. می باشد. و از نظر اقتصاد در تولید غلات بسیار موفق است. این شهر از نظر زندگی کردن بسیار مقرون به صرفه است.

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

شهر وان

وان در شرق ترکیه قرار دارد و حدود 600،000 نفر جمعیت دارد و شاید جالب باشد که بدانید بیشتر این جمعیت کردها می باشد نه ترکها. می توان از جاذبه های گردشگری به آثار باستانی و دریاچه ی جذابی اشاره کرد که فقط ماهی ها در این دریاچه زنده می مانند، که همچین دریاچه ایی در هیچ نقطه ای از ترکیه وجود ندارد.واحد پولی این شهر لیر می باشد و از نظر هزینه از شهرهای ارزان به حساب می آید.

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

شهرماردین

ماردین یکی از استان های ترکیه است با جمعیت 800هزار نفرکه جمعیت آن تشکلیل شده از شیعیان، مسیحیان و اهل تسنن است، و زبان این استان شامل کردی و ترکی می باشد. از نظر آب و هوایی گرم و معتدل است واز نظر هزینه یکی از ارزانترین شهرهای ترکیه است

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

شهر سامسوس

سامسوس از شهرهای قدیمی وتوریستی ترکیه و جزو شهرهای پرجمعیت به حساب می آید و جاذبه گردشگری فراوانی دارد که توریست های زیادی را جذب این شهر می کند. از دیدنی های این استان می توان به شهر چشمه ازمیرو شهر باستانی افس در ازمیر اشاره کرد. سامسوس مرکز تولید لوازم جراحی در ترکیه است و شرکت های بزرگی در این صنعت فعالیت می کنند. زبان مردم این شهر ترکی استانبولی است.  اقامت در این شهر از نظر اقتصادی به صرفه است.

شهر ترابزون

ترابزون در شمال شرقی ترکیه قرار دارد که جمعیت شهراز مردم ترکیه ومهاجران تشکیل شده، مردم زیادی از کشورهای مختلف برای کار و زندگی بهتربه این شهر مهاجرت کرده اند.یکی از دلایل مهاجرت به ترابزون ارزان بودن این شهر نسبت به دیگر شهرهای ترکیه است.ترابزون مرطوب ونیمه گرمسیری است وآب وهوایی فوق العاده وطبیعتی منحصر به فرد دارد که به همین دلیل لقب بهشت ترکیه را از آن خود کرده است.منطقه اوزون گول،پارک ساحلی ترازبون از جمله جاذبه گردشگری های این شهر به حساب می آید.

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

شهر دنیزلی

دنیزلی شهری صنعتی است که در جنوب غربی ترکیه واقع شده ودارای 20شهر می باشد.در شهر دنیزلی آب وهوا در نقاط مختلف یکنواخت نیست.

بیشترین رشد اقتصادی این شهراز تولید وصادرات پارچه است. علاوه بر آن جاذبه های توریستی چشمگیری دارد،از جاذبه های گردشگری می توان به پاموک کاله، شهرباستانی هیراپولیس،هونار، مجسمه آتاتورک اشاره کرد.شهر دنیزلی از نظر تاریخی قدمت بالایی دارد،به همین دلیل این شهر از نظرآثار باستانی  بسیار باارزش است.وهر ساله توریست های زیادی به آنجا سفر می کنند. و نسبتا شهر ارزانیست.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

  1. ما در زونگولداک زندگی میکنیم و زونگولداک یکی از گرانترین شهرهای ترکیه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *